Pratite nas

Web & IT

10 ključnih faktora za izradu profitabilne web stranice

Objavljeno

-

Foto: Pixabay

Zanima vas kako dobiti što bolju web stranicu za svoj posao ili tvrtku? Znate li koji su elementi izrade web stranice najvažniji koje morate dobiti ukoliko želite imati profitabilno web mjesto?

Ovdje se nalazi 10 ključnih faktora koji treba uzeti u obzir prilikom izrade web stanice kako bi ona služila kao sredstvo za povećanje posla, odnosno dobivanje novih kupaca ili klijenata.

1. Istraživanje ključnih riječi

Web stranica bez relevantnih posjetitelja nema svrhu. Izrada web stranica započinje istraživanjem ključnih riječi kakako bi vidjeli koje fraze korisnici unose na tražilici, a imaju veze s vašim poslovanjem ili proizvodom. Takve ključne riječ, odnosno fraze koriste se prilikom pisanja sadržaja za web stranicu. Naknadno se može odraditi optimizacija sadržaja za tražilice kako bi se takav sadržaj što bolje rangirao i web stranica počela dobivati kvalitetne posjetitelje.

2. Odrediti glavne i sporedne ključne riječi

Potrebno je odrediti glavne i spodredne ključne riječi. To je važno kako bi mogli ispravno napraviti strukturu web stranice i međusobno logično i smisleno povezivanje sadržaja pomoću linkova.

3. Plan za objavu sadržaja sa web stranici

Dobro je imati unaprijed definirani plan objave sadržaja. Internetske tražilice, a posebice Google vole web lokacije koje redovno objavljuju novi sadržaj. Plan sadržaja će vam pomoći tako da imate unaprijed definirane teme koje možete povezati sa ključnim riječima i planski unositi na stranicu.

4. Izaberite dobar naziv domene

Ovo je veoma važno, ali ljudi ne vode računa o tome. Naziv same domene je veoma bitan.

Nekoliko brzih savjeta:

  • ne koristite crticu u nazivu
  • ne koristite brojke
  • domena ne treba biti predugačka
  • ne koristite samo ključnu riječ za naziv dome

Što je dobra praksa

  • Domena treba biti brend.
  • Najboje je da to bude kombinacija glavne ključne riječi i ime brenda.

Npr. www.vodoinstalatermarko.com

Google zna da se radi o vodoinstalaterskim uslugama, a korisnici to lakše zapamte i prilikom direktne pretrege takva stranica se prikazuje na prvom mjestu. A Google-u je to jak SEO signal.

5. Web stranica može biti izrađena u WordPress-u

Neki su za WordPress, neki su protiv. U većini slučajeva za mala poduzeća i obrtnike nema neke razlike. Prednost WordPress-a je što možete veoma lako samostalno dodavati novi sadržaj na stranicu. Unaprijed je veoma dobro tehnički pripremljen za SEO optimizaciju na tražilicama.

Prilikom izrade WordPress web stranica nije toliko važna sama tehnička izrada, već priprema.

6. Web stranica mora imati dobro odrađene osnovne SEO elemente

SEO je veoma bitan. Želite imati stalan izvor posjetitelja sa tražilica. Takvi posjetitelje spadaju u skupinu najkvalitetnijih koje možete dobiti na stranicu.

Da bi stranica imala što veći broj posjetitelja, potrebno je voditi računa o optimizaciji sadržaja koji se nalazi na stranici. Osim sadržaja može se optimizirati mnogo tehničkih elemenata.

Kao što je:

  • brzina učitavanja
  • čitljivost linkova
  • pristup određenom saržaju
  • preusmjeravanja

Sve je to bitno ukoliko želite imati koristi od svoje web stranice.

Ovu su neki najvažniji elementi za optimizaciju sadržaja:

  • Svaka glavna stranica mora biti optimizirana oko glavne ključne riječi
  • Svaka sporedna stranica i blog objave se optimiziraju oko jedne ključne riječi i nekoliko sporednih
  • Ključna riječ se nalazi u naslovu
  • Ključna riječ se nalazi u sadržaju i opisu
  • Link je kratak i informativan
  • Sadržaj oblikujte naslovima i podnaslovima
  • Pišite u malim odlomcima i s kratkim, jednostavnim rečenicama
  • Optimizirajte fotografije i video zapise za ključne i sporedne riječi

7. Pripazite na korisničko iskustvo

Korisničko iskustvo je veoma bitan faktor koji treba implementirati odmah prilikom izrade stranice.

Dizajn stranice treba biti jednostavan, pregledan i ugodan za korištenmje.

Bitan je i element funkcionalnosti. Korisnici moraju jednostavno pronaći i koristiti ono što traže i što ih zanima.

Neki od važnih elemenata korisničkog iskustva su:

  • responzivan web dizajn i prilagođena stranica za različite vrste uređaja
  • jednostavna i jasno glavna navigacija
  • jasni pozivi na akciju
  • istaknute najvažnije informacije i podaci

8. Dajte korisnicima ono što traže

Ovo je još jedan bitan element seo optimizacije. To su persone. Potrebno je shvatiti što korisnik želi kada upisuje neki pojam u tražilicu. Shvatiti njegovu potrebu i potražnju. Namjera koja se krije iza njegova upita pretraživaču.

Na temelju toga pristupiti kreiranju sadržaja prema smjernicama za pisanje lako čitljivog web sadržaja.

Web sadržaj mora ispunjavati sljedeće:

  • mora imati specifičan naslov koji nagovještava određeni benefit i potiče korisnika na klik
  • uvod koji ima cilj da nastavi čitati ostatak teksta ili pregledavati sadržaj odredišne stranice.
  • posjetitelj mora pronaći na vašoj web stranici ono što traži i što ga interesira
  • sadržaj mora sadržavati jedan jasan poziv na akciju, naredni korak koji korinsik može i želi učiniti

Neke od najčešćih radnji za korisnike web stranica su:

  • prijava na email listu
  • pisanje komentara
  • dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama
  • ispunjavanje kontakt obrasca
  • telefonski poziv
  • ispunjavanje narudžbe
  • online kupovina

9. Stranica mora biti tehnički dobro izrađena

U tehničkom smislu u najmanju ruku mora imati validan HTML kod, ispravne linkove, SEO „prijateljske linkove” i što manje redirekcija ili duplih redirekcija.

Pored toga važno je obratiti pažnju na:

  • brzina učitavanja stranice
  • robots.txt datoteku
  • htaccess datoteku
  • hreflang atribut za višejezične stranice
  • sitemap
  • Google Search Console
  • Google analytics
  • Facebook pixel

10. Postavite glavne bussines ciljeve stranice koje mjerite – KPI

Svrha postojanja web stranice nije web stranica bez posjetitelja. Prava svrha nije niti stranica sa posjetiteljima od kojih nemate nikakve koristi.

Svrha web stranice u poslovnom smislu je povećanje profita. Određen broj posjetitelja će postati kupci ili klijenti.

Da bi to uspješno postigli, prilikom izrade web stranica kreatori trebaju odrediti sa naručiteljem koji su glavni poslovni ciljevi – KPI (Key Performance Indicator) koje treba ostvariti postojanjem te web lokacije. 

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Web & IT

SQUID App bit će dobavljač vijesti na Huawei pametnim telefonima

Objavljeno

-

Objavio

SQUID App, vodeća medijsko-tehnološka tvrtka, odabrana je kao pružatelj vijesti za Huawei pametne telefone u svim zemljama Europe. 

SQUID će biti sadržajni partner vijesti u Huawei Pregledniku (Browser) i u Huawei Pomoćniku (Assistant). Do Huawei Pomoćnika možete doći kada prelazite prstom udesno (-1 zaslon). Korisnicima Huawei Preglednika i Huawei Pomoćnika poslužit će se preporučeni feed sa vijestima iz nekoliko različitih kategorija vijesti i nekoliko različitih izdavača. Preglednik Huawei već je dostupan za preuzimanje s Huawei AppGallery. Huawei Assistant bit će lansiran na nove modele Huawei-a, ali već sada je dostupan za testiranje. 

“Iznimno smo uzbuđeni što nas je Huawei odabrao za partnera kako bi njihovim korisnicima pametnih telefona pružili najzanimljivije vijesti. Naš cilj je potaknuti korisnike na čitanje kvalitetnijeg novinarstva i istovremeno pomoći izdavačima u većem prometu i prihodima”, kaže Johan Othelius, predsjednik uprave i osnivač SQUID Aplikacije. 

SQUID aplikacija pruža korisnicima Huawei pametnih telefona vijesti i sadržaje na 29 različitih jezika. Cilj SQUID aplikacije je milenijalcima olakšati pristup zanimljivim i relevantim vijestima iz pouzdanih izvora, poput portala GeeK.hr koji će se također nalaziti na ovoj aplikaciji.

Nastavi čitati

Web & IT

Google Doodle slavi globalne heroje borbe protiv koronavirusa

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Google

“Hvala svim liječnicima, medicinskim sestrama i medicinskim radnicima”

Aktualni Google Doodle, prikaz na glavnoj stranici najpoznatijeg svjetskog internet pretraživača, posvećen je zdravstvenim radnicima širom svijeta koji se bore protiv pandemije koronavirusa.

Doodle koji prikazuje slovo “e”, unutar Google loga, iznad koga stoji srce sa zaštitnom maskom i u medicinskoj “uniformi”, jedan je u nizu ovih karakterističnih crteža kojima će internet gigant iskazivati podršku onima koji najviše od sebe daju na suzbijanju pandemije.

Kad se mišem pređe preko loga Google, javlja se natpis: “Hvala svim liječnicima, medicinskim sestrama i medicinskim radnicima”.

Ovo je prvi prikaz u serijalu od ukupno 14 Doodleova i objavljen je u ponedjeljak. Ova dva, kao i budućih 12 bit će dizajnirani u istom formatu. Logo je stiliziran tako da prvo slovo “G” šalje srce posljednjem slovu u nazivu Google – “e”.

Svakoga dana, tijekom ovog i sljedećeg tjedna, neko slovo bit će stilizirano u obliku nekog od medicinskih ili drugih radnika čiji posao je od velikog značaja za suzbijanje globalne pandemije koronavirusa.

Nastavi čitati

Web & IT

Nemojte instalirati novi Windows 10 update, inače vam prijeti “plavi ekran smrti”

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Wikimedia Commons /WhiteWindow - Own work

Stranice koje prate svijet tehnologije posljednjih dana su pune negativnih reakcija na posljednje ažuriranje koje je Microsoft objavio za Windows 10 operativni sustav.

Nakon instaliranja posljednje nadogradnje brojni korisnici tog operativnog sustava prijavljivali su različite probleme koje je ona prouzrokovala njihovim računalima, za koje tvrde da su vrlo širokog raspona, od manjih i lako rješivih bugova, do “katastrofalnih” koji računala čine gotovo neupotrebljivima.

Microsoft je objavio opcionalno ažuriranje, pod oznakom KB4541335, u kojem bi trebale biti sadržane sve najnovije “zakrpe”.

Nakon preuzimanja ažuriranja, koje su korisnici preuzeli nadajući se ispravljanju prethodnih problema i bugova, kod nekih je došlo do znatnog usporavanja rada operativnog sustava. Osim toga, korisnici su počeli prijavljivati i da se brojne aplikacije sporo pokreću i rade.

A da sve bude još gore, veliki broj korisnika je prijavljivao “pad” sustava i pojavu tzv. “plavog ekrana smrti” (BSOD – Blue Screen of Death), a u pojedinim slučajevima Windows 10 se jednostavno odbijao pokrenuti pa su im računala zapala u tzv. “bootloop”.

Iako se Microsoft povodom problema sa svojim posljednjim updateom službeno još uvijek nije oglasio, korisnicima se preporučuje da obrate pažnju na KB4541335 i da ga ne instaliraju.

Preostaje nam jedino nadati se da će Microsoft u skorije vrijeme uspjeti ispraviti sve probleme koje korisnici trenutno imaju i objaviti zakrpu koja će im omogućiti da ponovno bez problema mogu koristiti svoje računalo, savjetuje site MSPowerUser.

Nastavi čitati

Preporučeno