Web & IT

Dvadeset mu je godina tek

Google, dakako.

Foto: Pixabay

Google je u svojih dvadeset godina postao najpoznatija tražilica svijeta. Nećemo pretjerati ni ako kažemo da je sinonim za tražilicu, ali je također toliko utkan u svakodnevicu da je od njegovog naziva nastao i glagol.

Podsjetimo se početaka

Sergey Brin i Larry Page su bili još studenti na Stanfordu, blizu Silicijske doline, kad su počeli raditi na kreiranju pretraživača koji je trebao biti drukčiji od svih dotadašnjih.

Dvojac je tako razvio softver koji je uzimao u obzir čimbenike poput odnosa između internetskih stranica kako bi mogli utvrditi njihov rang u rezultatima pretrage. Dotadašnja uobičajena tehnika pretraživača se temeljila samo na zbrajanju ključnih riječi.

Google je prije dvadeset godina pokrenut u unajmljenoj garaži kalifornijskog grada Menlo Park, a poslije je preseljen u današnje sjedište, Mountain View, u istoj državi. Naziv je dobio od izvedenice riječ “googol” koja označava broj deset na stotu potenciju.

Legenda koja kruži Silicijskom dolinom kaže kako su tvorci ponudili kompaniju na prodaju za otprilike milijun dolara, ali nisu našli kupce. Srećom, rekao bi svatko danas.

Googleov rani kodeks ponašanja je sadržavao sad već legendarni moto “Nemoj biti zao”. Osnivači su htjeli da svjetske informacije budu dostupne baš svima.

Što danas nudi?

Google je danas mnogo više od superpopularne tražilice. Nudi niz usluga, među njima su Maps, Gmail, internetski preglednik Chrome te operativni sustav Android.

Također proizvodi pametne telefone Pixel i ima svojevrsnu društvenu mrežu Google+. Sada je također važan igrač na polju razvoja umjetne inteligencije gdje su mu rivali Amazon, Apple i Microsoft.

Google je 2006. godine kupio You Tube za tad vrtoglavih 1,65 milijardi dolara.

 

Komentiraj

Odgovori

Vrh