Pratite nas

Web & IT

D4WEB: 12 jako dobrih razloga za izradu kvalitetnog poslovnog websitea

Objavljeno

-

Pozdrav, dragi naši webmajstori! Kao što smo i najavili, malo usporavanje s novim člancima nije bilo uzalud – pripremili smo puno sjajnih, novih stvari. Možda i najbitnija leži u novoj rubrici – imat ćemo goste iz svijeta svih dijelova online marketinga koji će s nama podijeliti svoja razmišljanja – iz prve ruke. Čast otvaranja ove rubrike pripala je dobrom starom članu našeg foruma, Damiru Vučkoviću, koji je, usput, prije nešto više od godinu dana pokrenuo svoje vlastito poduzeće za internetski marketing – D4Web, pa mu ekipa Webmajstora od srca čestita na poslovnom uspjehu. A u nastavku, slijedi njegov osvrt na čestu miopiju samozadovoljnih poduzeća koja smatraju svoj website nelošim i ne trude se oko njega. Što je, dakako, jedan od smrtnih grijeha današnjeg poslovnog svijeta. Ali, da mi ne dužimo previše o tome – Damire, reci nam nešto više o ovoj temi!
Pozdrav, Webmajstori! Pa, kao što znate, izrada websitea odavno se smatra sastavnim dijelom marketinške kampanje svakog iole ozbiljnog poslovnog subjekta. I to nije neka velika filozofija niti otkrivena tajna. Međutim, kada bismo pogledali koliko firmi zapravo posjeduje modernu i učinkovitu web stranicu, ne bismo bili previše ugodno iznenađeni. I to se ne odnosi samo na poduzeća koja djeluju lokalno ili unutar neke manje regije, nego i respektabilnih kompanija koje su prisutne na nacionalnom nivou, pa i šire. Naročito je to slučaj u Hrvatskoj.
I zato se ideja za ovaj tekst pojavila baš nakon poslovnog sastanka s vlasnikom jednog od takvih poduzeća. Nakon više od 2 sata ugodnog razgovora, zaključili smo neke bitne stvari. Iskreno, bio sam i iznenađen potrebom naglašavanja nekih osnovnih stvari, pa sam odlučio složiti sve te misli i staviti ih na papir (ili barem ekran). Stoga ću, konačno, u nastavku ovog teksta prezentirati stavke koje idu u korist svakom poslovnom subjektu koji krene u izradu modernog, suvremenog websitea. Pa, krenimo redom…
 

  1. Online prisutnost

Sigurno ste već negdje pročitali onu „Poduzeće koje nema web stranicu tretirano je kao da niti ne postoji“, i zapravo se slažem s tim. U 21. stoljeću, kad svi doslovno spavamo sa nekim od gadgeta, nedopustivo je da naš posao nije zastupljen online, zar ne? No, nije dovoljno niti samo biti prisutan. Zamislite da dođete na poslovni sastanak u majici i hlačicama koje ste nosili prije 15 godina. U online upoznavanju nema puno razlike u odnosu na to. Zato obucite i svoj website profesionalno i moderno.
 

  1. Trendovi

Posjedovanje kvalitetne, moderne i redovito moderirane i dopunjene web stranice znači da, u najmanju ruku, pratite trendove i tokove koji nam se svakodnevno nameću. Probajte malo zastati i promisliti koliko puta na dnevnoj bazi čujete fraze poput „naš Facebook“ ili „ako posjetite našu web stranicu www…“ Dakle, imati up-to-date web stranicu znači da pratite trendove i posjetiteljima komunicira vaše uspješno poslovanje.
 

  1. Nove mogućnosti kod pronalaženje poslova

Novih poslova i poslovnih izazova nikad dosta. Ukoliko ste dovoljno kreativni, internet će vam pružiti nebrojeno novih mogućnosti da pronađete nove poslove. Najjednostavniji primjer jesu portali poput Njuškala, zatim Facebook stranice koje obuhvaćaju određenu temu, pa sve do pretrage poduzeća na Googleu kojima biste mogli ponuditi svoje usluge.
 

  1. Dostupnost prema klijentima i lakoća online komunikacije

Upravo sam o ovome razmišljao prije nego sam izradio svoju poslovnu web stranicu. Možemo reći da su e-mail i Skype dva trenutno najzastupljenija kanala kojima se komunicira u poslovne svrhe na internetu. Ukoliko postoji potreba za drugima, uvijek se može pristupiti klijentima i preko LinkedIn ili Facebook poruka, Twittera, specijaliziranih alata za komunikaciju koje koriste veće tvrtke/sistemi i još puno toga.
Bit ovoga je naglasiti da, ako na svom webu ostavite podatke poput Skypea, LinkedIna i još nekih servisa, vrlo je vjerojatno da će vas potencijalni poslovni partneri/kupci početi kontaktirati i preko tih kanala. Tako im olakšavate pristup, a dobrih poslovnih prilika nikad previše, zar ne?
 

  1. Online autoritet web stranice podiže ukupni autoritet tvrtke

Većina kupaca, prije same kupnje, napravi kratko istraživanje o proizvodu ili tvrtki koja nešto nudi. Ušli smo već jako duboko u doba millenialsa, što je skupina ljudi od cca. 18-35 godina koji su navikli imati sve informacije servirane. Ili barem dostupne u nekoliko jednostavnih klikova. I onda, koji je najjednostavniji način da se nekoga brzo provjeri? Dakako, web stranica (uz društvene mreže). I opet, vrijeme koncentracije i pažnje koju će vam pokloniti skupina, mjeri se u sekundama. Ako nema dobrog (jako, jako dobrog) prvog dojma, možete se pozdraviti s tim potencijalnim kupcima i/ili klijentima. S druge strane, ukoliko imate kvalitetno izrađenu web stranicu na kojoj su prezentirani vaši proizvodi i usluge i koja je optimizirana za web tražilice (ponajprije Google), vrlo je izgledno da će se potencijalni kupci odlučiti za kupnju upravo Vašeg proizvoda, a klijenti imati tisuću puta više povjerenja prema vama.
 

  1. Lakši protok informacija o novitetima /izmjenama unutar tvrtke

Izradili ste web stranicu i unutar nje kreirali sekciju novosti ili blog (content marketing). Super. Sada možete sve novitete ili promjene unutar same tvrtke objaviti na vašoj web stranici.
Razmišljate o uključivanju takve rubrike? Što čekate? Jednostavno, na ovaj će način vaši trenutni i potencijalni poslovni partneri uvijek biti pravovremeno obaviješteni. Edukacija je postala veliki dio svakodnevnog poslovanja. Ne samo da činite njih pametnijima i informiranijima, nego i sebi olakšavate svakodnevno poslovanje. Koliko vam se samo puta dogodilo da klijentu objašnjavate one najjednostavnije stvari? Evo prilike da si reducirate te grozne trenutke.
Također, obično se, uz pokretanje bloga, veže i e-mail marketinška kampanja, pa nakon svake nove objave možete poslati newsletter svima koji su već bili na vašem webu i zainteresirani su za vaše poslovanje. Samo nemojte pretjerivati s prijateljskim pristupom – nitko ne voli kad ga se zove svakih pet minuta J
 

  1. Lakša (sigurnija) naplata proizvoda i usluga

Da prijeđemo i na malo konkretniji, poslovniji aspekt ove priče – jedan od najvažnijih dijelova poslovanja zasigurno predstavlja naplata proizvoda i usluga. Da, pričamo o zaradi. Štogod si govorili, ona nam je barem način da ostanemo u poslu, ako ne i razlog. I zato je super što vam website daje mogućnost da kreirate naplatnu stranicu koja će kupce direktno uputiti na plaćanje – bilo putem kartica, PayPala ili na bilo koji drugi način. Uostalom, svi smo se ponekad susreli s isprika poput: „nisam stigao u banku“, „ma nije banka proknjižila“, „knjigovođa mi je bolestan“ i slično. Znači, kupac dođe na naplatnu stranicu, plati, vi dobijete novce i svi zadovoljni. Jedan super primjer je MyCheckOut usluga koju pruža PBZ i zasad se pokazala jako dobrom.
Dakako, ponekad je posao takve prirode da online plaćanje jednostavno nije praktično i/ili moguće. No, puno je češći obrnuti slučaj. I često on znači da, ukoliko nemate takvo što omogućeno, možda zaista gubite dragocjeno vrijeme, ali i novac. U krajnjoj liniji, to je često i najbrži način da provjerite koliko je netko ozbiljan oko vaše zajedničke suradnje – nažalost, čak i iz vlastitog iskustva znam da je bolje i odbiti nekoga tko nije spreman platiti prema dogovoru nego stvarati gubitke. Ovako ne morate pružiti nekome kompletnu uslugu ili proizvod, a tek onda čekati dan kad će se oni odlučiti platiti vam za to.
 

  1. Servis prema kupcima bez konstantnog angažiranja osoblja tvrtke

Ovo je koncept koji su velike svjetske tvrtke usvojile odavno i, koliko vidim, neke su naše podružnice (T-Com) također implementirale ovu ideju. Radi se o tome da na svojoj web stranici kreirate tzv. FAQ ili Podršku, sekciju koja pokriva najčešća pitanja i odgovore vezano za vaše proizvode. Izuzetno je bitno da, poput T-Coma, sve ovo moderirate što češće, prateći dinamiku korisničkih pitanja. Tako bi se tamo, na primjer, pronašle najčešće pogreške pri rukovanju vašim proizvodima (i upute kako ih ispraviti) i sve slične stvari koje sam kupac/korisnik može napraviti i nastaviti s korištenjem proizvoda.
Drugi nivo predstavlja kreiranje foruma koji je vezan uz web stranicu. Na taj način možete komunicirati s kupcima, lakše prikupljati nove resurse za FAQ/support stranice i tako unaprijediti poslovnu komunikaciju.
 

  1. Radno vrijeme web stranice je 0-24, 365 dana u godini

Vaša web stranica je vidljiva 365 dana u godini, i to od 0-24 sata, nije li to super? Bilo da se radi o lokalnom poslovnom poduhvatu, ili startupu koji je namijenjen svjetskom tržištu, ovo je korist koja se jednostavno ne može zaobići. Dakle, potencijalni kupci mogu se informirati i kupovati u večernjim satima, vikendom, praznicima… Kad god požele. A odrađujete li svoju strategiju kako treba, i kad god vi poželite.
 

  1. Web stranica omogućava da pokažemo da smo bolji od konkurencije

Upravo će moderna web stranica pokazati potencijalnom kupcu zašto bi u moru današnjih opcija odlučio povjeriti svoju transakciju baš vama. Zašto? Pa, prije svega, zbog stavki koje sam već nabrojao u ovom tekstu (dostupnost, podrška, novosti/informacije, kanali za komunikaciju, jednostavnost uplate, dodatni sadržaji). Treba napomenuti kako je mnogo web stranica na našem tržištu još uvijek neoptimizirano za pregled na mobilnim uređajima, a kamoli da pružaju kvalitetan servis korisnicima i dostupni su na više komunikacijskih kanala. Ovo je bitna značajka koja se mora iskoristiti kroz idući period, niša koja postoji u većini poslova i koja se može, uz pravu količinu znanja, ostvariti vrlo povoljno.
 

  1. Mogućnost nalaženja poslovnih partnera ili investitora

Ukoliko ste na začetku poslovnog poduhvata ili pak imate sjajnu poslovnu ideju i trebate investitore, izrada suvremene, kvalitetne web stranice je pravi potez koji može lansirati vaš posao na viši nivo. Web tražilice (Google) u vrlo kratkom vremenu (najduže kroz par dana) pronalaze i indeksiraju nove web stranice, te postajete „vidljivi“ za sve potencijalne poslovne partnere i investitore koji traže upravo nekog poput vas da započnu suradnju.
Ipak, oprez s online ponudama. Ukoliko vam se dogodi da počnete dobivati mailove koji su sumnjivi i u kojima vam određene osobe nude velike iznose tražeći vrlo malo zauzvrat, uglavnom je bolje ne upuštati se u takve ponude. Pravi će poslovni partner ili investitor biti i više nego oprezan prije nego vam ponudi suradnju i svoja financijska sredstva.
 

  1. Kredibilitet na društvenim mrežama i ostvarivanje kontakata

Konačno, vjerojatno ste već primijetili da se uz svaki kreirani profil na društvenim mrežama može dodati i web stranica. Kao i da ljudi vrlo često provjeravaju te web stranice prije nego vas prihvate za prijatelja. Zašto? Jednostavno, ne žele širiti krug prijatelja koji nemaju slične interese i potrebe kao i oni. A to vrijedi i za brandove. I zato, ukoliko imate zastarjelu web stranicu ili, još gore, nemate ju uopće, puno će vas manje ljudi shvatiti ozbiljno i potruditi se ostvariti bilo kakav poslovni kontakt.
 
Na kraju, iz svega gore navedenog (a ima tu barem još nekolicina dobrih razloga), očito je da svaka tvrtka, pa i obrt, treba imati vlastitu modernu i kvalitetnu web stranicu, kao i da moraju konstantno dodavati nove sadržaje i pratiti trendove. Kvalitetan i uspješan posao prati i kvalitetna web stranica. Točka.
 
O autoru:
 
Damir je zaljubljenik u nove tehnologije i internet ovisnik još od devedesetih godina prošlog stoljeća. Počeo je samostalno izrađivati web stranice 2009. godine, a kada je uvidio da mu posjetitelji neće doći sami od sebe, počeo se educirati i baviti internetskim marketingom. Od tada, Damir iza sebe ima dvoznamenkasti broj izrađenih web stranica, te troznamenkasti broj internetskih marketinških kampanja koje je odradio na globalnim tržištima kroz rad s brojnim poduzećima, uključujući ona iz SAD-a i Australije. Konačno, 2014. godine pokreće vlastitu agenciju za web dizajn i internetski marketing D4WEB uplovivši tako i u poduzetničke vode i zove to najboljim mogućim potezom. Uostalom, postoji li bolja odluka od posvećivanja onome što voliš?
Twitter: https://twitter.com/damirvuckovic
LinkedIn: https://hr.linkedin.com/in/damirvuckovic
Facebook: https://www.facebook.com/damir.vuckovic.ri
 
Na kraju, nakon zanimljivog i iscrpnog Damirovog osvrta, ostaje nam samo za dodati kako je od krucijalne važnosti osluškivati trendove, pogotovo sad kad viču iz svakog ugla. Bilo bi sjajno kad bi svi bili svjesni potrebe za ovakvim osnovnim stupovima današnjeg poslovanja, ali to, nažalost, još nije slučaj. No, zato, između ostalog, i postoje Webmajstori. Ne samo za napredne softvere koji će olakšati život ljudima koji doslovno žive na Internetu, nego i za prijateljske savjete onima koji, na spomen weba i SEO-a, iz džepa vade češnjak i kolac. Možda i donekle prigodno, s obzirom na uvijek prisutni noćni posao ljudi iz internetskog marketinga koji ga jako često nose doma, ali – šalu na stranu – sasvim bespotrebno. No, baš zato, imamo ovakve ljude. I dovest ćemo ih još puno. I, na kraju, dati sve od sebe da ih čujete svi. Dotad, stay tuned!

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Web & IT

Google će pratiti kretanja ljudi kako bi pomogao znanstvenicima u borbi s koronavirusom

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Google će javno pratiti kretanja ljudi tijekom pandemije koronavirusa. Iz tvrtke su rekli kako se nadaju da će informacije koristiti nadležnima u zdravstvu i drugima kako bi se izborili s pandemijom.

Tvrtka će objavljivati detalje o različitim mjestima na koja ljudi odlaze u 130 zemalja. Plan je svakodnevno ažurirati podatke o aktivnostima starim dva ili tri dana, piše BBC.

Iz tvrtke su obećali da će privatnost pojedinaca ostati sačuvana. Objavljeno će se temeljiti na podacima prikupljenim putem aplikacije Google Maps ili neke druge usluge. Google je ovu opciju obično koristio kako bi otkrio kada su određeni muzeji ili druga mjesta najfrekventnija, kao i da bi vozačima pomogao da izbjegnu gužvu u prometu.

U ovom slučaju podaci će pokazati koliko su frekventna sljedeća mjesta u odnosu na vrijeme prije uvođenja blokada: maloprodaja, trgovine prehrambene robe i ljekarne, parkovi, autobusne i željezničke stanice, poslovne zgrade i stambeni blokovi.

“Ove informacije bi mogle pomoći nadležnima kako bi lakše razumjeli promjene na osnovu kojih bi mogli izdati daljnje preporuke. Podaci mogu biti iznenađujući za ljude koji nisu svjesni koliko informacija prikuplja Google. Također, pružit će fascinantan uvid u to kako blokade funkcioniraju. Međutim, moglo bi se dogoditi da ljudi odluče izbjeći zauzete lokacije ili da se iznenade koliko ljudi izlaze pa im se odluče pridružiti”, rekao je dopisnik BBC-a Rory Cellan-Jones.

Ovaj novitet dolazi dan nakon što je šefica EU za pravosuđe Vera Jourova pozvala tehnološke divove na dijeljenje više podataka sa znanstvenicima koji se bore protiv virusa.

Nastavi čitati

Web & IT

Tko je jači, virus ili internet?

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Sve više ljudi radi od kuće, sve se više gledaju filmovi ili igraju video igre. Može li internet to izdržati? Kako gdje. U Njemačkoj kažu da nema razloga za brigu čak ni kad bi svi odjednom bili na internetu.

Švicarska Vlada prijeti isključenjem Netflixa i drugih sličnih ponuđača. Najveći internet provider Swisscom je prije nekoliko dana upozorio da mreža može biti preopterećena. To je nuspojava virusa i mjera izolacije – svi su kod kuće odakle rade ili gledaju video sadržaje za razonodu.

Zabrinutost raste i u EU. Povjerenik za zajedničko tržište Thierry Breton traži od velikih providera da razmotre kako se može uštedjeti protok podataka. Na to su već reagirali Netflix i YouTube, spuštajući kvalitetu slike u Europi.

YouTube u narednih 30 dana dozvoljava gledanje videa samo u standardnoj kvaliteti (SD) umjesto u visokoj (HD). Netflix je smanjio količinu podataka koje prenosi za četvrtinu, ali nije sasvim prešao na SD već prilagođava kvalitetu trenutnoj opterećenosti lokalne mreže. To znači da će neki pretplatnici ove platforme primijetiti da je slika lošija, dok drugi neće primijetiti ništa.

Bolja kvaliteta slike traži više piksela, a to znači više podataka. HD zato ovih dana postaje luksuz.

U Njemačkoj se ne brinu

Prema pisanju medija, Francuska je već tražila od Disneya da odgodi pokretanje platforme Disney+ koja bi trebala od utorka nuditi sadržaje poput Netflixa.

U Njemačkoj još nema takvih briga. U Frankfurtu se nalazi jedno od najvećih internet-čvorišta svijeta. Za sada je registrirano pojačano korištenje interneta za deset posto, ali to još nije alarmantno. Kada bi svi kapaciteti bili iskorišteni, brzina bi pala na 9,1 terabita u sekundi, kaže Harald Summa, šef uprave internet-čvorišta u Frankfurtu.

“Ovih 9,1 terabita su najveće opterećenje koje sada možemo imati na mreži. Ali trenutno je protok 41 terabit, dakle još ima puno prostora”, dodao je on.

Da u Njemačkoj nema razloga za brigu kaže i Dorothee Bär, koja je u Kancelarskom uredu zadužena za digitalizaciju: “Čak i kad bi sve bilo uključeno, kad bi svi u Njemačkoj radili od kuće i paralelno gledali preko interneta nogometno prvenstvo, čak i tada bi bilo dovoljno kapaciteta.”

Puno više videa

U čvorištu u Frankfurtu nemaju podatke koji se točno sadržaji više koriste, ali znaju da je korištenje videa poraslo za pedeset posto. To nije samo rezultat pojačanog gledanja filmova i serija, već i više video-konferencija preko platformi poput Skypea ili Zooma. Više se igraju i video igre, piše Deutsche Welle.

“Vidimo da ljudi sada ranije koriste internet. Uobičajeno je vrhunac između 20 i 21 sat, a sada već počinje u 10 sati. Vidimo da se ponašanje ljudi s druge strane mreže znatno promijenilo”, kaže Summa.

On kaže da se u cijelom svijetu po pojačanom korištenju interneta vidi koji su dijelovi posebno jako pogođeni epidemijom te su ljudi više kod kuće. Recimo, u Madridu se prenosi 60 posto više podataka nego inače.

Nastavi čitati

Web & IT

Nabavite Win 10 Pro jeftinije za samo 13.33 EUR na CDKeysales. Zalihe su ograničene!

Objavljeno

-

Objavio

Globalna pandemija korona virusa natjerala vas je da radite od kuće, a računalo koje koristite još uvijek je na Win 7 za kojeg je Microsoft ukinuo svu podršku i ažuriranja. Kako bi doskočili tom problemu potrebno je u najkraćem roku ažurirati računalo na noviji operativni sustav, u ovome slučaju Win 10. Da biste si to omogućili potrebno je kupiti odgovarajuću licencu i izvršiti nadogradnju.

Kupnja preko službenih kanala daleko je skupnja pa nerijetko stoji i preko 100€ po licenci. No, online trgovina CDKeysales bavi se isključivo prodajom licenci za softvere i razne igre, a na svojim stranicama nudi kupnju originalne licence za Win 10 Pro po cijeni od samo 16.66 €. Da to ne bi bilo sve, svim našim čitateljima geek.hr portala nude poseban popust od 20% uz pomoć kupona što cijenu spušta na samo 13.66 €. Kako bi ostvarili popust dovoljno je iskoristiti kupon GH20 prilikom kupnje licence. Osim licence za Win 10 Pro u ponudi su još:

Microsoft Windows 10 Pro OEM key po cijeni od 13.33€ uz korištenje koda GH20
Microsoft Windows 10 Home OEM CD KEY GLOBAL po cijeni od 11.7€ nakon popusta
Office2016 Professional Plus CD Key Global po cijeni od 25€ nakon popusta
Office2019 Professional Plus CD Key Global  po cijeni od 43.6€  nakon popusta

Nakon registracije mailom, preko Google ili Facebook računa, kliknut ćete na Buy Now pored proizvoda kojeg odaberete i otvorit će vam se novi prozor. U novom ćete prozoru unijeti promotivni kod, cijena će se korigirati prema unesenom kodu te će te nakon toga odabrati način plaćanja. Možete koristiti Visa karticu, Paypal, Mint, Neosurf, Alipay ili Bitcoin način plaćanja, a idući korak je prihvaćanje plaćanja i isporuka licence.

Kako aktivirati Win 10?

Prvi način je da ovisno o tipu licence otvorite Settings->System-> Information ->Change product key or upgrade Windows version ->Change product key. Ili da skinete Windows 10 Pro i klasično instalirate, te nakon instalacije otvorite Control Panel-> System-> te kliknete na Change Product Key i unesete ključ licence koji ste kupili na CDKeysales.com te zatim aktivirate.

Nemojte propustiti priliku da vrlo povoljno osposobite svoje računalo kako vaš posao ne bi trpio. Nažalost, količina je licencnih ključeva u prodaji vrlo ograničena, tako da će najbrži najbolje iskoristiti ovaj popust. Jednako tako, za sve nedoumice ili pitanja, na CDKeysales.com stranici postoji korisnička podrška kroz live chat ili mailom. Ako vam nešto nije jasno, možete kontaktirati direktno korisničku podršku i riješiti sva pitanja koja vas muče. Požurite i iskoristite ovu idealnu priliku!

Nastavi čitati

Preporučeno