Pratite nas

Gaming

Edukativna računalna igrica za borbu protiv lažnih vijesti

Protiv moderne pošasti stiže oružje u vidu igrice

Objavljeno

-

Foto: Pixabay

Širenje teorija zavjera internetom, osramoćenje svojih protivnika ili preuzimanje njihovog identiteta… to su samo neke su od strategija koje su razvijene u edukativnoj igrici za borbu protiv lažnih vijesti.  Predstavili su je znanstvenici sa sveučilišta u Cambridgeu.

Dotična računalna igrica je dostupna na getbadnews.com i poziva korisnike da stvore svoj fiktivni digitalni medij putem kojeg bi mogli širiti lažne informacije i stjecati što veću publiku, dok se pritom moraju ipak potruditi da očuvaju i neku minimalnu razinu vjerodostojnosti.

Kako bi postigli cilj širenja lažnih vijesti igrači se mogu poslužiti raznim strategijama, kao što bi primjerice bilo otvaranje raznih lažnih računa na društvenim mrežama, “fotošopiranje” snimki, a među prokušanim strategijama je i širenje članaka sumnjivog sadržaja. Kakvog to sve edukativnog smisla ima, pitate se?

“Kad se postavite u kožu osobe koja vas nastoji prevariti, prisiljeni ste izoštriti svoje sposobnosti da to uočite i da biste se mogli odupirati njezinim tehnikama,” poručuje Sander van del Linden, voditelj laboratorija na Sveučilištu u Cambridgeu. On radi na “teoriji inokulacije”.

“Želimo pomoći razvijati ‘mentalna antitijela’ da bismo se tako onda cijepili protiv čestog širenja lažnih informacija”, tvrdi van del Linden.

Igrica je testirana na otprilike stotinjak gimnazijalaca u Nizozemskoj. Budući da su se ti adolescenti upoznali s tehnikama dezinformacija naučili su vjerojatno onda manje vjerovati lažnim informacijama. Znanstvenici su procijenili kako je rezultat igrice “ograničavajuć, ali da obećava”.

Nadaju se kako će moći poboljšati učinkovitost igrice tako što će prikupljati podatke o njezinom korištenju i usavršavati je.

Autori zasad nastoje razviti igricu za borbu protiv radikalizacije na internetu. Smatraju kako se radikalizacija provodi “identičnim tehnikama manipulacije: izazivaju se, primjerice, snažne emocije temeljene na lažnim informacijama”.

Također imaju želju prevesti igricu i na druge jezike kako bi bila dostupna u državama poput “Ukrajine, gdje dezinformacija može igrati veliku i štetnu ulogu”.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Gaming

Gamer na kreativan način zaprosio svoju djevojku

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Twitter / @4A Games

Budući zaručnici dugo i pomno razmišljaju o tome kako postaviti svojoj djevojci pitanje poslije kojeg ništa neće biti isto. Za realizaciju svojih planova ne štede novac i kreativnost, a jedan gamer je buduću suprugu zaprosio u virtualnoj stvarnosti

Kreativni studio 4A Games iz Ukrajine poznat je po proizvodnji videoigara. Ljubitelj igre Metro Exodus imao je pomoć programera prilikom prosidbe svoje djevojke. Gameri se svakog dana svjesno suočavaju s rizicima, ali se oni odnose na digitalni svijet videoigara. Ipak, gameru se kockanje isplatilo. Bez obzira na ishod igre, mladić po imenu Aleksandr kao pobjednik je okončao veliki izazov, piše RT.

Programeri zaduženi za kreiranje detalja u igri Metro Exodus na krovu kućice postavili su grafit: “Fanni, budi moja žena”.

“Oduševljeni smo što možemo reći da je Fanni pristala. Čestitamo Fanni i Aleksandru. Želimo im sve najbolje”, potvrdio je 4A Games na Twitteru.

Metro Exodus nije jedina igra u kojoj se poslije male intervencije programera može vidjeti bračna ponuda. Autori naslova poput Borderlandsa, Portala, pa čak i Spider-Mana poznati su po tome što žele izaći ususret vjernim igračima.

Priča nema uvijek sretan kraj

Jedan igrač Spider-Mana ostao je razočaran, jer je njegova veza završila prije nego što je tijekom videoigre pitao djevojku da ostatak života provede s njim. Ovako je izgledala njegova bračna ponuda.

Nastavi čitati

Gaming

Gaming kao spas od dosade: Video igre u doba koronavirusa

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Video igre u Kini su popularnije nego ikada prije, zato što građani ostaju u svojim domovima kako bi se sačuvali od koronavirusa.

Nije neobično da se tijekom kineske Nove godine, koja obično pada u siječnju ili veljači, više igraju video igre, budući da gameri imaju više slobodnog vremena tijekom praznika. Ove godine su praznici duže potrajali, zbog koronavirusa, te su milijuni građana dobili slobodno vrijeme koje trebaju ispuniti a da pri tome ne napuštaju kuću. Upravo su zbog toga građani više nego obično počeli provoditi vrijeme online, te u to umiješali i video igre.

Tako su igre poput Honor of Kings tvrtke Tencent zabilježile više igrača nego ikada prije, a stručnjaci su svjesni da se to događa upravo zbog izolacije koja je u vezi s koronavirusom. Tu su i podaci s najpopularnije kineske gaming platforme – Douyu – gdje igre poput Playerunknown’s Battlegrounds i League of Legends imaju duplo više igrača nego u istom periodu prošle godine.

Gaming tvrtke su na različite načine reagirale na zdravstvenu krizu, pa su neke svoje igre ponudile i besplatno, te se koncentrirale na zaradu od kupovine predmeta u okviru igara, i tako izašle u susret igračima koji se video igrama ne okreću samo iz dosade, već i zbog osjećaja zajedništva u doba izolacije.

Nastavi čitati

Gaming

Što se dobije kad se “spoje” Counter-Strike i Fortnite?

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Screenshot YouTube / BluDrive - Fortnite Creative

Tim Evolve je grupa maštovitih igrača koji stvaraju prilagođene mape za Fortnite koristeći opciju Creative. Posljednje remek-djelo predstavlja počast omiljenoj mapi igre Counter-Strike, a njihov video je privukao pažnju velikog broja gamera na Twitteru.

Da nema radioaktivnih zelenih stabala, teško bi bilo uočiti razliku između ove dvije popularne igre. Arhitektura, boje i rustikalni ambijent po kojem je mapa Dust 2 poznata među igračima Counter-Strikea, sada krasi igru novijeg datuma.

Dust 2 će igračima Fortnite-a biti dostupna preko Battle Lab dodatka. Riječ je o opciji koja otvara mogućnost igranja prilagođenih mapa u Battle Royal modu. Mape su prethodno napravljene pomoću Creative opcije.

Team Evolve će uskoro na Twitteru objaviti kod koji omogućuj igranje kreirane mape s još 15 prijatelja. Druga opcija igranja Dust 2 na Fortniteu podrazumijeva sudjelovanje na nekom od javnih mečeva.

Team Evolve koristi Creative mode u igri Fortnite kako bi stvorili mapu posvećenu popularnom brendu ili poznatim destinacijama. Surađuju s renomiranim svjetskim tvrtkama kao što su Samsung, Nickelodeon, ali i s Međunarodnim odborom Crvenog križa. Tematske Fortnite mape im donose značajni prihod, piše PC Gamer.

Za sve ljubitelje Counter-Strike igre koji ne žele igrati mapu Dust 2 na Fortniteu, postoje tisuće javnih servera dostupnih 24 sata dnevno.

Nastavi čitati

Preporučeno