Geekmaxi
Web & IT

Facebook će koristiti ankete korisnika kako bi boostao “pouzdane” izvore novosti

Iz Facebooka je rečeno kako će popularna društvena mreža na sekciji News Feed dati prednost izvorima novosti za koje se smatra da su pouzdaniji.

Kompanija je izjavila da će zajednica društvene mreže odrediti koji portali su pouzdani putem anketa korisnika.

Osnivač i glavni izvršni direktor Mark Zuckerberg rekao je da će sadržaj novosti uskoro zauzimati oko 4 posto sveukupnog sadržaja prikazanog na News Feedu, što je za 5 posto manje nego dosad.

Ovaj potez je posljednji pokušaj tvrtke da ugasi širenje takozvanih lažnih vijesti i propagande na mreži.

U sklopu te iste bitke, Twitter je u petak najavio da je obavijestio 677,775 američkih korisnika koji su lajkali, pratili ili dijelili tweetove ruskih bot računa tijekom američkih predsjedničkih izbornika 2016. godine.

Ova promjena je pokušaj da se ključne osude zbog pristranosti i točnosti informacija prebace sa zaposlenika Facebooka na korisničku bazu.

„Mogli bismo sami donijeti tu odluku, ali to nije nešto zbog čega bismo bili zadovoljni“, rekao je Zuckerberg.

„Razmatrali smo bismo li pitali vanjske stručnjake koji bi odnijeli odluku iz naših ruku, ali to vjerojatno ne bi riješilo problem objektivnosti. Ili možemo pitati vas – zajednicu – pa da vaše povratne informacije određuju rangiranje [izvora vijesti].“

Korisnike će se pitati, kako ih se nekad pita o oglašavanju, prepoznaju li određeni brend novosti i da li mu vjeruju.

Teorija koju ima Facebook – i koja se tek mora testirati na velikoj skali – tvrdi da iako postoje mnogi pristrani izvori koji imaju čitatelje koji im vjeruju, postoji i manji podset medijskih tvrtki koje većina ljudi smatra „generalno pouzdanima“, neovisno o njihovim osobnim opredjeljenjima.

„Previše je senzacionalizma, dezinformacija i polarizacije u današnjem svijetu“, napisao je Zuckerberg, koji je nedavno najavio da je njegov ovogodišnji izazov u osnovi „popraviti“ Facebook.

„Društveni mediji omogućuju ljudima dijeljenje informacija brže nego ikad prije, i ako se ne pozabavimo ovim problemima, završit ćemo tako da ćemo ih povećati.“

Sustav rangiranja novosti prvo će se testirati na američkim korisnicima, a rezultati studije neće biti javno objavljeni.

„Nemamo namjeru objavljivati rezultate povjerenja pojedinih izdavača zato što oni predstavljaju nepotpunu sliku načina na koji se određuje pozicija svake priče u feedu svake pojedine osobe“, rekao je glasnogovornik Facebooka za BBC.

Kao i sa svakom drugom promjenom algoritma, bilo da je riječ o Facebooku ili nekom drugom velikom internet servisu, neki će od toga imati koristi a neki će se mučiti.

Među pobjednicima će vjerojatno biti tradicionalne medijske organizacije s dugom povijesti ili jakom prisutnosti emitiranja.

No, brendovi u nastajanju pretrpit će posljedice ako nisu dovoljno prepoznati, neovisno o tome je li im sadržaj pouzdan ili ne.

Također, nejasno je kako će se pouzdane, stručne novinske organizacije s manjim brojem čitatelja – poput znanstvenih publikacija – tretirati pod ovim pravilima, iako je voditelj Facebookovog News Feeda Adam Mosseri rekao da će lokalne vijesti biti zaštićene.

„Olakšat ćemo ljudima da vide lokalne vijesti i informacije u posvećenoj sekciji.“

„Nastavit ćemo raditi na načinima da pokažemo više lokalnih vijesti koje su relevantne za područje u kojem ljudi žive.“

Komentiraj

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Vrh