Geekmaxi
Web & IT

Facebook izabrao Microsoft umjesto Googlea

microsoft-google-facebook

Sredinom siječnja popularna društvena mreža predstavila je novu uslugu na svojim web stranicama, nazvanu Graph Search. Ali, nova usluga nije razvijena samo njihovom zaslugom. Naime, Facebook i Microsoft su otkrili kako su inženjeri iz obje kompanije radili zajedno kako bi na usluzi pokazali rezultate pretraživanja.

Osnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg izjavio je da je razmišljao o suradnji s Googleom, ali potencijalna suradnja nije se dogodila zbog zabrinutosti Facebooka za privatnost.

Zaposlenici u Microsoftovom timu za tražilicu Bing objasnili su suradnju između Facebooka i Microsofta:

 „Naša dva tima inženjera radili su zajedno kako bi unaprijedili jedinstven doživljaj pretraživanja. Kada korisnici  žele pretraživati izvan Facebooka, vide rezultate s Bing tražilice s društvenim kontekstom i dodatnim informacijama poput Facebook stranica.

Korisnici Facebooka neće vidjeti samo korisne rezultate, već će imati jedinstveno iskustva. Zamislite pretraživanje JayZ-ovih koncerata na Facebooku.  Osim što ćete pronaći sadržaj na Facebooku, pronaći ćete rezultate s Binga uključujući karte za koncerte , novosti o turneji i ostale rezultate na koje su ljudi pritisnuli Like ili Share.  Mislimo da je to moćna kombinacija. „

Facebook i Microsoft

Ova kombinacija je jako važna za savez Facebooka i Microsofta. Te dvije tvrtke imaju zajedničke interese od 2007 kada je Microsoft uložio 240 milijuna dolara u tada tri godine staru, privatnu društvenu mrežu kako bi dobio 1,6 % udjela. Tim potezom Facebook je vrijedio, tada zapanjujućih 15 milijardi dolara (Usporedbe radi, 15.01.2013 Facebook je vrijedio 65.21 milijardi dolara) .

Microsoft koji već dugo hvata Google sa svojom Bing tražilicom, već je prije poduzeo neke korake kako bi ojačala društvene rezultate u rezultatima pretraživanja, nadajući se da će time dobiti prednost nad Googleom. U svibnju 2012, Microsoft je dodao društvenu bočnu traku (eng. Sidebar) kako bi korisnicima koji su se odlučili prijaviti na Bing tražilicu sa svojim Facebook računom, prikazao bitan sadržaj s te društvene mreže. Tog ljeta, Microsoft je također dodao mogućnost direktnog pretraživanja slika na Facebooku preko svoje tražilice.

Suradnja očito ide u oba smjera. Sada rezultati sa Binga pokazuju se na Facebookovoj novoj usluzi kada korisnici traže informacije koje nisu dostupne na njihovoj stranici, poput vremenske prognoze.

Propala suradnja s Googleom

Iako je Mark Zuckerberg naglasio rezultate Bing tražilice u svojem predstavljanju nove usluge, Facebook nije spomenuo Bing na svom blogu, na kojem su opisali kako se odvijao razvoj usluge.

Međutim, Zuckerberg je u izjavi za portal Bloomberg Businessweek, rekao da je pokrenuo pregovore s Googleom o nekoj vrsti suradnje, ali pregovori nisu uspjeli jer Google nije želio dopustiti Facebooku micanje sadržaja koji su korisnici označili kao privatne iz rezultata pretrage.

Iako ova suradnja nije uspjela, Facebook i Google imaju neke druge značajne veze.

Lars Rasmusen, bivši Googleov inženjer koji je vodio njihov propali projekt Wave, pridružio se Googleu 2012, i tada ga je Zuckerberg zatražio da se pridruži Facebookovom tim za tražilicu.  Kasnije je radio na projektu iz kojeg će nastati Graph Search. Drugi Googleov inženjer, Tom Stocky, također se pridružio Facebookovom timu na razvoju nove usluge, i može ga se vidjeti na videu kojim Facebook promovira svoju novu uslugu.

Izvor: Idealab.talkingpointsmemo.com

Komentiraj

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Vrh