Pratite nas

Gaming

Gejming i doping: problemi “pravih” sportova zastupljeni su i u eSportovima

Objavljeno

-

Slično kao i njihovi kolege u mnogim “pravim” sportovima, službenici eSportova bore se protiv dopinga. No, čini se da ima još puno mjesta za napredak u ovoj relativno novoj natjecateljskoj aktivnosti.

Svjetska antidopinška agencija (WADA) već se dugi niz godina bori s problemima u svijetu natjecateljskog gejminga. Zabranjene supstance poput Ritalina i Adderalla možda su miljama daleko od steroida i hormona rasta koji infiltriraju svijet „pravih“ sportova, i koji pronalaze načine da se i u legalnom obliku pojave na tržištu, te se mogu naći i na površinskom internetu, u web trgovinama poput francuskog MuscleFax-a koje nude brojne temeljne proizvode i potrebnu opremu poput injekcija i bakteriostatske (Bactériostatique) vode za injekcije pa onaj tko želi, može se potpuno opremiti u nekoliko klikova i to platiti u bitcoinima. No, „pametni lijekovi“ ili nootropici jednako dobro mogu priuštiti igračima natjecateljsku prednost. Ovi lijekovi se često prepisuju pacijentima koji boluju od poremećaja pažnje s hiperaktivnošću (ADHD) i poznato je da pozitivno utječu na koncentraciju i reflekse.

Organizatori turnira i natjecanja u elektroničkim sportovima ili eSportovima strahuju da bi ovaj problem mogao pogubno utjecati na njihova nastojanja da se eSportovi javno prepoznaju kao „pravi“ sportovi. O dopingu u eSportovima počelo se govoriti 2015. godine kada je profesionalni igrač Counter Strikea Kory „Semphis“ Friesen priznao da su on i njegov tim uzeli Adderall prije turnira u Poljskoj. Liga elektroničkih sportova (ESL), organizator velikog broja najvećih eSportskih turnira na svijetu, reagirala je uvođenjem strožih antidopinških mjera na budućim događanjima.

ESL je nakon toga objavio popis zabranjenih supstanci, u skladu s pravilima koje je postavila WADA, a njemačka Nacionalna antidopinška agencija (NADA) upozorila je da će svaki igrač koji bude uhvaćen u korištenju ijedne od njih biti kažnjen. WADA je to upozorenje ponovila i zavjetovala se da će pozorno pratiti eSportove.

No, organizatori eSportova i dalje su frustrirani zbog nedostatka antidopinških službenika na ESL-ovim događajima. Popis zabranjenih supstanci također je uzrokovao zbrku, s navedenim pojedinačnim sastojcima umjesto lijekova u njihovom pakiranom obliku. Igrači također mogu zaobići neke odredbe liječničkom potvrdom, slično izuzeću u terapijske svrhe kod sportaša u drugim sportovima.

Drugi razlog za brigu kad je u pitanju doping u eSportovima je to što ne postoji neka neovisna regulacija. Osim ESL-a, specijaliziranog za događaje igara League of Legends i Counter Strike, eSportski timovi se uglavnom samoreguliraju. Mogu se provoditi testiranja urina i krvi te testiranja na koži kako bi se utvrdila prisutnost neke od zabranjenih supstanci u organizmu, a ESL koristi ovo potonje.

No, potreban je jasniji fokus na edukaciju i transparentnosti, a organizatori i sudionici trebali bi točno znati što je, a što nije zabranjeno.

„Podržavamo ESL u edukaciji i prevenciji dopinga“, rekao je izvršni direktor NADA-e Lars Mortsiefer. „NADA može pomoći da eSportovi implementiraju ova antidopinška pravila, no to se može dogoditi tek kada se napravi jasan set pravila.“

Koalicija za integritet eSportova smatra da bi ovo uvelike pomoglo u nastojanjima da se eSportovi mentalno prihvate kao „pravi“ sportovi u široj javnosti, što u suštini i jesu.

Nastavi čitati
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Gaming

Sands of Salzaar – kineska open world RPG igra postaje jedna od najprodavanijih na Steamu

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Steam/ Sands of Salzaar

Čini se kako svakih par mjeseci na samom vrhu Steamove liste najprodavanijih igara nađe se neka kineska indie igra. Igre China Parents i Scroll of Taiwu postigle su ogroman uspjeh prošle godine, prodavši više od milijun primjeraka. To zapravo i nije iznenađujuća informacija ako uzmemo u obzir da je Steamovo drugo najveće demografsko područje upravo Kina.

Igra Sands of Salzaar objavljena je 2. siječnja ove godine i već se našla na Steamovoj globalnoj listi najprodavanijih igara, s procjenom od oko 50.000 prodanih primjeraka u prvom tjednu. Očekuje se da će se igra prodati u 200.000 primjeraka do kraja siječnja. Iako je igra dostupna samo na pojednostavljenom kineskom, igra je prikupila više od 2600 uglavnom pozitivnih recenzija i trenutno je 31. najigranija igra na Steamu prema broju istodobnih igrača.

Prema recenzijama, izgled Sands of Salzaar definitivno opravdava njegov uspjeh, a igrači igru opisuju kao dinamičan svijet smješten u mističnu pustinju.

Sands of Salzaar bi s vremenom trebala postati dostupna i na engleskom. Iako ne znamo točno kad bi se engleska verzija mogla pojaviti, na Steamu navode kako im je to trenutno prioritet.

Nastavi čitati

Gaming

Fortnite je igra s najvećom zaradom u 2019. godini

Objavljeno

-

Objavio

Nepokolebljivi uspjeh Fortnitea nastavio i drugu godinu zaredom, a Epicov svestrani (uključujući Star Wars) battle royal zaradio je nevjerojatnih 1,8 milijardi dolara u 2019. godini, navodi se u “SuperData Year in Review” izvješću. To nije rekord kojeg je Fortnite imao prve godine, ali niti jedna druga igra nije generirala toliko novca u 2019. godini.

Free-to-play igre i dalje su na vrhu liste po zaradi, a četiri od pet dolara potrošenih na digitalne igre ide upravo njima. Većinski se radi o mobilnim igrama, koje su tijekom godine ostvarile 64,4 milijarde dolara, a slijede ih PC igre sa 29,6 milijardi dolara. Konzole su generirale oko 15,4 milijarde dolara. Na konzolama i računalima, zarada od free-to-play igara je opala, dok je na mobilnim uređajima porasla za nekoliko milijardi dolara.

Premium igre nisu imale tako dobru godinu, gdje je prihod smanjen za pet posto. FIFA 19, Call of Duty: Modern Warfare i GTA 5 zauzeli su prva mjesta na ljestvici.

Sveukupno gledano, digitalne igre i interaktivni mediji zaradili su više nego u bilo kojoj drugoj godini, rekordnih 120,1 milijardi dolara, iako ta brojka uključuje i novac zarađen od YouTube videozapisa i Twitch streamova. Samo digitalne igre dostigle su 109,4 milijarde dolara, što je također rekord.

Nastavi čitati

Gaming

Valve objavio popis najigranijih i najprodavanijih igara na Steamu u 2019. godini

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Steam

Kao i prethodnih godina, Valve je objavio svoje službene ljestvice najistaknutijih igara u 2019. godini. Popis igara nazvan je “Best of 2019.”, a podijeljen je u pet kategorija: najprodavanije, najprodavanije VR, najigranije, top igre koje su izašle ove godine i top igre u Early Accessu.

Steam svoju ljestvicu tvori prema ostvarenim prihodima ali kao i prethodnih godina prihode ne otkriva, već igre sortira u četiri kategorije: platinum, gold, silver i bronze.

Najprodavanije igre

Foto: Steam

U kategoriji najprodavanije igre, svoje mjesto u platinumu od prošle godine zadržali su Dota 2, GTA V, PUBG, Civilization VI, The Elder Scrolls i još par naslova. Zanimljivo je da se među najprodavanijim igrama nalaze samo dvije igre izašle u 2019. godini, a to su Sekiro: Shadows Die Twice i Total War: Three Kingdoms. U kategoriju gold ušao je Rocket League koji se prošle godine nalazio u kategoriji platinum.

Top igre koje su izašle ove godine

Foto: Steam

Na listi top igara koje su izašle ove godine nalazi se 12 naslova : Halo: The Master Chief Collection, Remnant From the Ashes, Star Wars Jedi: Fallen Order, Red Dead Redemption 2, Resident Evil 2 Remake, Total War: Three Kingdoms, , Code Vein, Mordhau, Devil May Cry 5, Sekiro: Shadows Die Twice, Destiny 2 i Planet Zoo. Kao potkategorije Steam je izdvojio najprodavanije igre u svakom pojedinom mjesecu.

Najprodavanije VR (Virtual Reality) igre

Foto: Steam

Iako VR igre još nisu toliko popularne koliko ostale igre, VR je ipak dobio svoju listu na Steamovom popisu. Kao najprodavanije VR igre istaklo se ovih 12 naslova: SUPERHOT, Pavlov, Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades, BONEWORKS, Blade and Sorcery, Arizona Sunshine, VR Kanojo, GORN, Zero Caliber, Beat Saber, The Elder Scrolls V: Skyrim i Fallout 4 VR. U usporedbi s prošlom godinom, samo tri naslova su različita ( BONEWORKS, Blade and Sorcery i Zero Caliber).

Top igre u Early Accessu

Foto: Steam

Naslovi koji su svoje mjesto pronašli u ovoj kategoriji su: Ring of Elysium, They Are Billions, Slay the Spire, Beat Saber, Hunt Showdown, Space Engineers, Astroneer, Batallion 1944, Oxygen Not Included, My Time at Portia, Green Hell i PC Building Simulator.

Najigranije igre

Foto: Steam

Ova kategorija je podijeljena prema broju igrača koji zaigraju pojedine igre, a u top 12 završili su sljedeći naslovi: PUBG, Halo: The Master Chief Collection, Warframe, Dota 2, Destiny, Dota Underlords, Path of Exile, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, Total War: THREE KINGDOMS, GTA V, CS:GO, Sekiro: Shadows Die Twice. Igre su u ovoj kategoriji raspoređene u četiri potkategorije, igre s više od 100 tisuća, 50 tisuća, 25 tisuća i 15 tisuća igrača.

Cijeli popis Steamovih najpopularnijih i najprodavanijih igara 2019. godine možete pronaći OVDJE.

Nastavi čitati

Preporučeno