Pratite nas

Automoto

Google i Waymo ambiciozno u nove automobilske autonomne pobjede

Waymo i tisuće novih naručenih autonomnih vozila

Objavljeno

-

Foto: Waymo

Waymo je kompanija čija je krovna kompanija Alphabet, a osnovni kreator je bio Google. Waymo je zadužen za proizvodnju i testiranje autonomne vožnje, tj. autonomnih ili samovozećih automobila.

Njihovi pametni automobili su tako već neko vrijeme na cestama u Phoenixu i izgleda kako su dosadašnja testiranja takvih vozila bila izrazito uspješna. To je potaknulo Waymo da krene u nove pobjede, nabavku novih autonomnih vozila, kako bi testiranja mogli proširiti i na druge gradove.

Google je bio jedan od onih pionira kad se govori o ideji autonomnih automobila. Svi se sjećaju njihovih malenih vozila s različitim kamerama i to je bilo jedno od otvaranja Pandorine kutije na temu autonomije kod automobila. Danas na razvoju tih vozila rade mnoge druge kompanije i prirodno je za očekivati ekspanziju u narednim godinama koja bi mogla potpuno promijeniti svijet automobilske industrije, kao i način putovanja.

Prema nekim informacijama bi Waymo sustav autonomne vožnje već ove godine mogao postati javan. Naime, kompanija je od Chryslera naručila čak tisuće pametnih autonomnih automobila, koji bi u kratkom roku trebali početi prometovati.

Krajnji korisnik bi samo putem aplikacije trebao pozvati vozilo, a ono bi samo došlo i odvezlo korisnika na željenu destinaciju, dakako, bez ikakvih “humanoidnih” vozača. Ipak, kategorija “bez vozača” treba biti uzeta s rezervom zato što zakonski okvir još uvijek ne dopušta takvu vožnju. Jasno je kako je krajnji cilj eliminirati vozače iz automobila, ali također i upravljačke komande kad već za njima neće biti toliko potrebe.

Iako je Waymo spomenutom narudžbom pokrenuo vjerojatno cijelu jednu novu eru u toj domeni, trebalo bi napomenuti kako ni konkurencija baš ne spava.

Uber je također nedavno nagovijestio kupnju čak 24 tisuće autonomnih automobila. Njihova testiranja takvih vožnji također su u tijeku i zasad je sve u najboljem redu. Iako su u pitanju konkurenti, valja napomenuti i to da je Google bio investitor u Uber pa i tu postoji neki udio.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Automoto

Kako semafori komuniciraju s automobilima?

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Povezanost automobila i pametnog gradskog prometa, omogućuje semaforima komunikaciju s vozilima, putem oblaka, u realnom vremenu, kao i s reklamama na prometnicama.

U projektu, koji razvija Seat u suradnji sa španjolskim Ministarstvom prometa (DGT), gradskim vlastima Barcelone i organizacijom (Electronic Traffic), ulicama katalonske prijestolnice voze se novi modeli Seat Leona opremljeni elektronskom prometnom platformom V2I (Vehicle to Infrastructure) koja je povezana na gradsku prometnu platformu DGT 3.0.

Svaki semafor koji je uključen u testiranje, automobilima šalje signal sa trenutnim statusom i informacijom o tome kada će se sljedeći put promijeniti svjetlo. Kad automobil dobije tu informaciju, on je “interpretira” upozoravajući vozača na sljedeći status trenutnog stanja prometa, koji se temelji na brzini vozila.

Kako to funkcionira možete pogledati u videu:

Nastavi čitati

Automoto

Što je keramička zaštita laka na automobilu, zbog čega se nanosi i koje su pogodnosti

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Bugatti Veyron (Izvor: Pixabay)

Keramička zaštita laka na automobilu, ili na eng. Ceramic car coating, još je kod nas relativno nova stvar, i mnogi nisu čuli za takvo nešto.

Pokušat ćemo pojasniti, što je keramička zaštita, zbog čega se nanosi i koje su pogodnosti ovog tretmana laka na vozilu?

Keramička zaštita na automobilu

Keramička zaštita na lak se nanosi bez obzira je li riječ o novom automobilu ili starom, ali samo ukoliko vlasnik automobila traži besprijekorno stanje laka, i ne pristaje na kompromise. Ako vam stanje laka nije od presudne važnosti, možda se ne trebate zamarati s daljnjim čitanjem teksta.

Dakle, uz pretpostavku da spadate u prvu grupu: da tražite perfektno stanje, i sjaj metalik boje na vašem automobilu, keramička zaštita je nešto o čemu trebate razmisliti.

Keramička premaz na površini laka na automobilu, štiti lak bolje nego bilo koji vosak ili pasta za poliranje. Visoki sjaj i otpornost na oštećenja, dva su osnovna razloga nanošenja keramičkog premaza. Za razliku od nanošenja voska, koji prianja na površinu laka, keramički premaz ulazi u pore laka, i spaja se sa strukturom na molekularnoj razini. Stoga je takva veza mnogo čvršća, pa tako i zaštita laka dugotrajna.

Znamo da vosak traje tek mjesec, ili dva u najboljem slučaju, ovisno koliko često operemo automobil i kako se jako zaprlja. Keramički premaz u laku traje od jedne godine, pa čak do 7 godina. To su odlični rezultati za sve one koji paze na svoj automobil i njegov vanjski izgled.

Ipak, trebamo biti realni, što znači da nikako ne trebamo očekivati od keramičkog premaza na laku da sačuva vanjštinu od fizičkih oštećenja, doticaja sa bankinom ili drugim automobilom na parkiralištu. Postoje razni mitovi pa je dobro da se upoznate s tim što je točno, a što ne. Keramička zaštita laka najbolje će sačuvati lak od naleta kukaca i ptičjeg „otpada“. Znamo da ptice vole pogoditi automobil, a u posebnim uvjetima, njihovi ostatci mogu da urade pravu štetu na laku. Kiselina iz ptičjeg izmeta može biti tako jaka da nagrize površinski sloj laka, i uradi štetu koja se vidi golim okom, čak i nakon što dobro operemo auto. Da bi izbjegli takve i slične greške, Ceramic car coating je potez koji trebate uraditi.

Prije nego se uradi keramički premaz, automobil se pripremi. To svakako treba prepustiti profesionalcima, i nikako ne raditi samostalno, u kućnoj radinosti.

Automobil je potrebno dobro oprati, očistiti, moguće i polirati, i tek onda uraditi premaz zaštitnom keramičkom masom. Sve su to koraci koje treba ispravno uraditi, i lako je zaključiti zbog čega je to posao za iskusne majstore.

Nakon što se napravi premaz zaštitnim keramičkim slojem, lak na automobilu (metalik boja) ima efekt možda čak i jači nego je bio prilikom izlaska iz auto salona. Na nekim nijansama perla se bolje ističe, na nekim malo slabije. Kako god, keramički zaštitni sloj doprinijet će trajnosti laka i zaštiti će ga od spomenutih mogućih oštećenja.

Za što trajniju zaštitu, nakon zaštite keramičkim premazom, lak na automobilu treba redovno održavati. Automobil redovno operite u auto praonici, bez jakih nagrizajućih sredstava ili to napravite sami uz pomoć visokotlačnog perača (miniwash). Bolje je češće posjećivati praonicu automobila, nego zapustiti automobil, i tek onda odvesti ga na „detaljno“ pranje, kiselinama koje mogu nagristi površinski sloj zaštite.

Nastavi čitati

Automoto

Sony je predstavio svoj prvi električni automobil

Objavljeno

-

Objavio

Foto: TechCrunch

CES, najveći sajam potrošačke elektronike na svijetu, ove godine je uistinu pun novotarija i iznenađenja.

Na iznenađenje mnogih, Sony je uz novi PlayStation 5 logo, PS virtualnu stvarnost i mnoge druge novitete, predstavio i svoj prvi električni automobil pod nazivom Sony Vision-S. Za sad ne postoji puno informacija o novom automobilu, no ako je vjerovati medijskim napisima Sony se udružio s mnogim industrijskim liderima kao što su Bosch, Continental, Genetex, Nvidia i Magma u izgradnji ovog prototipa.

Foto: Sony

Automobil ima 33 senzora za nadgledanje iznutra i izvana automobila, widescreen zaslone, panoramski ekran i uvijek uključeno povezivanje. Tehnički, automobil je izgrađen u partnerstvu s proizvođačem automobila Magma, a prepun je proizvoda i opreme tvrtki kao što su BlackBerry i Bosch.

Foto: Sony

Iako je Sony većinu ljudi poprilično iznenadio predstavljanjem automobila, ovaj potez se itekako uklapa u Sonyjevu trenutnu strategiju. U zadnje vrijeme Sony je počeo stvarati i prodavati ključne tehnološke proizvode u formi dobavljača. Sonyjevi senzori-kamere nalaze se na mnogim vodećim pametnim telefonima, uključujući najnoviji iPhone Pro. Sony je odavno proizveo vlastiti pametni telefon sa sličnim pametnim senzorima i pobrinuo se da ta tehnologija bude viđena prije na njihovim uređajima nego na iPhoneu.

Ista taktika se očekuje i sa Vision-S automobilom. Sony ne želi ulaziti u proizvodnju automobila, već je ovo konceptno vozilo dizajnirano kako bi Sonyju pomoglo pri prodaji komponenata.

Foto: Sony
Nastavi čitati

Preporučeno