Pratite nas

Apps & Software

Google preporučuje: Uključite ovu opciju i baterija na Androidu će trajati duže

Objavljeno

-

Foto: Pixabay

Google je, kada je objavljen Android 9.0 Pie, naznačio da rad na mobilnom uređaju u “noćnom” načinu produžuje životni vijek baterije. Izlaskom Androida 10 u 2019. godini, Google je dodao noćni način i omogućio programerima integriranje ove opcije u svoje aplikacije.

Ovo je uvedeno pošto sav bijeli, prazan prostor na ekranu vašeg mobilnog telefona zahtjeva i troši više energije. Ako uključite crnu pozadinu, štedite energiju baterije.

Također, upotreba crne pozadine ima potencijalne zdravstvene koristi, jer neka istraživanja pokazuju da ovaj način omogućuje manje naprezanje očiju, posebno kad je okruženje slabo, piše Cnet.

Kako aktivirati noćni način rada?

Postupak opisan u nastavku može se razlikovati ovisno koji uređaj koristite. Međutim, ovo su osnovni koraci koje morate napraviti i to ne bi trebalo biti teško.

Idite u Postavke (Settings) i izaberite Zaslon (Display). Ovdje pronađite opciju Noćni način (Dark Theme) i pomaknite prekidač na opciju Uključeno (On).

I to je to.

Ako imate problema s pronalaženjem ove opcije, koristite pretragu na svom mobilnom telefonu i unesite jedan od sljedećih izraza: “dark theme”, “dark mode” ili”night theme”.

Nakon aktiviranja ove opcije, pozadina će se promijeniti iz bijele u crnu.

U ovom načinu sustav i neke druge aplikacije, kao što su Gmail ili Messages, koje su ažurirane da podržavaju „dark mode“, automatski će mijenjati svoj izgled na osnovu novih postavki sustava.

Neke aplikacije neće same automatski promijeniti način rada, već će vas pitati želite li tu promjenu ili ne.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Apps & Software

#ostanidoma uz Netflix Party

Objavljeno

-

Objavio

To što ste u karanteni i pazite na socijalnu distanciranost u vremenu globalne pandemije COVID-19, još uvijek ne znači da ne možete provesti kvalitetnu večer s prijateljima gledajući filmove. Zahvaljujući tehnologiji dovoljno je samo par koraka koje trebate napraviti da bi si to omogućili i nikako ne zaboravite na kokice.

Netflix Party je Google Chrome ekstenzija koja će omogućiti da se virtualno povežete sa grupom prijatelja kako bi zajedno pogledali neke od Netflixovih naslova. Osim što ćete svi gledati isti sadržaj u isto vrijeme, ova ekstenzija dolazi sa chat sobom u kojoj možete podijeliti reakcije na ono što gledate. Ako već niste, instalirajte Google Chrome, a mi vam donosimo upute kako provesti nezaboravne dane u krugu najmilijih unatoč samoizolaciji kroz koju prolazimo.

Kako radi?!

KORAK 1: Kako bi krenuli s instalacijom Netflix Party ekstenzije kliknite ovdje. Nakon toga bit ćete prebačeni u Chrome Web Store u kojem ćete odabrati instalaciju na način da kliknete ”Add to Chrome” i pričekati da se instalacija završi.

KORAK 2: Otiđite na Netflixovu glavnu stranicu i odaberite bilo koji od filmova ili serija koje želite gledati i pokrenite video.

KORAK 3: Kreirajte svoj ”Party” na način da kliknete na crvenu ikonu na svojoj adresnoj traci u Google Chrome browseru pod nazivom ”NP” Potom kliknite ”Start Party” ikonu, i podijelite link svojim prijateljima kako biste ih pozvali u zajedničko gledanje.

KORAK 4: Pridružite se ”Party-u” na način da kliknete na dobiveni URL koji će vas odvesti do Netflixove stranice, kad stignete tamo kliknite na ”NP” ikonu u adresnoj traci i trebali biste se automatski pridružiti vašoj grupi za gledanje.

Nadamo se da će vam ovo skratiti dane u samoizolaciji i zabaviti vas. I ne zaboravite #ostanidoma!

Nastavi čitati

Apps & Software

Zbog korona virusa, rad od kuće sve popularniji

Objavljeno

-

Objavio

Rad od kuće nije nešto nepoznato, no u posljednje vrijeme ovaj je pojam doživio pravi bum. Zbog novonastale situacije “koronavirus”, sve se više ljudi odlučilo raditi od kuće. Za rad od kuće ne treba mnogo, ali neki preduvjeti su ipak potrebni.

Ne možemo sve poslove obavljati od kuće, no u digitalnom poslovanju 99% stvari možemo započeti, raditi i završiti u vlastitom domu, koristeći kućno računalo i internet konekciju.

Poslovi koje obavljamo, koristeći računalo, najčešće su komunikacija e-mail porukama, pisanje dokumenata i slaganje ponuda. Postoje tu još mnoge radnje koje možemo obavljati, no zadržat ćemo se na uredskim poslovnim obvezama koje se zapravo najčešće i koriste.

U nastavku teksta ćemo spomenuti neke korisne alate, koje možete iskoristiti za rad od kuće. Alate koje ćemo spomenuti možete koristiti u klasičnom uredskom poslovnom opusu, a to znači: rad s različitim dokumentima, kreiranje novih dokumenata, ispravke na postojećim dokumentima, i slanje završene dokumentacije na krajnju adresu (klijentu).

PDF dokumenti standardni su format modernog poslovanja i komunikacije. Svaki drugi prilog u poslanoj e-mail poruci je neka .PDF datoteka. Po svojoj logici, PDF je datoteka zamišljena da bude dokument koji se ne može lako uređivati. Za razliku od MS Word, ili OpenOffice Write dokumenta, .PDF ne možemo tek tako uređivati i raditi izmjene u njemu. Za takve korake trebamo specijalne aplikacije, jer se pojavi potreba za uređivanjem već gotovog PDF dokumenta.

PDFelement aplikacija za uređivanje dokumenata

PDFelement je prva aplikacija koju ćemo spomenuti. Prvo da spomenemo da pdfelement možete preuzeti za Android (Google play) i za iOS (Apple store) da radite uz pomoć smartphone uređaja. Mi ćemo ovom prilikom opisati desktop aplikaciju. Za desktop postoje dvije verzije: Windows i macOS aplikacija.

pdfelement

Riječ je o profesionalnoj aplikaciji posebno usmjerenoj za rad sa uredskim dokumentima, obavijestima, ugovorima isl… PDFelement je potpuno funkcionalna aplikacija za uređivanje PDF dokumenata, dodavanje sadržaja, i potpisivanje završenog dokumenta. Ima ugrađene opcije za rad s MS Word dokumentima, prezentacijama i nekim drugim kompleksnim sadržajima unutar spomenutih datoteka. Uz pomoć alata koje nudi pdfelement možete izraditi tablice, dijagrame i tehničke crteže. Aplikacija podržava konverziju dokumenata na sve veće (značajnije) formate dokumenata (.doc, .docx,  …). Koristeći PDFelement lako možete urediti postojeću PowerPoint prezentaciju, ali i napraviti novu, uzimajući elemente iz neke PDF datoteke. Uz pomoć ugrađenih alata, dokumente koje ste izradili možete digitalno potpisati, možete ih zaštititi lozinkom i zamaskirati povjerljive podatke unutar dokumenta.

Aplikacija pdfelement ima više opcija licenciranja, prilagođenih pojedinačnim korisnicima, i timu korisnika koji zajedno radi i ima potrebu za korištenjem aplikacije. Posebna ponuda je licenciranje u edukacijske svrhe, što naravno povlači za sobom i dokaz o ostvarenim uvjetima za ovu vrstu licence.

Ukoliko ste neodlučni, možete besplatno isprobati trial verziju aplikacije, da se upoznate s mogućnostima i uvjerite se u kvalitetu alata za rad s dokumentima.

Proučite PDFelement alate, da imate bolju produktivnost dok uređujete dokumente i radite od kuće.

PDF Expert for MAC

Možete iz naziva pretpostaviti da je PDF Expert for MAC alat za uređivanje PDF datoteka, ali za macOS korisnike. Za razliku od prvog spomenutog, koji radi u Windows i macOS okruženju, drugi alat se može preuzeti isključivo za MAC sustave, i pametne telefone iz kompanije Apple.

PDF Expert je aplikacija s integriranim alatima za obradu PDF dokumenata. Korištenjem ove aplikacije lako možete označiti dio teksta u dokumentu, popuniti formular i potpisati dokument.

Pored toga, u dokument možete pisati (dodati tekst), i sažeti postojeću PDF datoteku, u slučaju da je velika i ne možete je poslati kao prilog u e-mail poruci.

Ukoliko imate više manjih PDF datoteka, pomoću Merge alata možete napraviti jedan dokument. Svakako zgodna stvar, za osobe koje redovno šalju i primaju raznu dokumentaciju.

Google Docs web servis za rad s dokumentima

Možda nije tako dobar skup alata, kao što je MS Office, ali je Google na dobrom putu da uzme sve veći i veći dio korisnika. Najveća prednost korištenja Google dokument alata je web pristup dokumentima. Jednom kada kreirate dokument, i spremite izmjene, možete ga podijeliti s drugim osobama uz pomoć poveznice. Pored toga, kada podijelite dokument, osobama možete dodijeliti prava nad tim dokumentom. Na taj način možete kreirati grupu koja može da uređuje dokument, kao i grupu koja može da pregledava dokumente, bez mogućnosti dodavanja ili brisanja sadržaja.

Google Docs

Google korisnicima nudi alternativne alate, odavno poznatim MS alatima, a to su: uređivanje teksta, alat za tablice, slide prezentacije i alat za formulare.

Gore spomenute opcije su besplatne, i za osobnu su upotrebu. Ipak, možete ih iskoristiti da s vremena na vrijeme odradite neki posao. Da bi iskoristili profesionalne, napredne opcije, morat ćete zakupiti neki poslovni plan.

Dobra organizacija za dobro obavljen posao

Za kvalitetno obavljen posao treba dobra organizacija, i profesionalan pristup poslu. Bez obzira, da radimo iz ureda, ili iz svog doma, za bolju produktivnost i profesionalnost, trebamo se organizirati.

Spomenuli smo u samom uvodu kako se danas većina posla obavlja putem e-mail poruka, slanjem i primanjem raznih dokumenata, dogovaranjem i vođenjem projekata.

Da bi bili u mogućnosti obaviti sve spomenuto, trebamo se znati služiti web e-mail aplikacijama. Posebno se ovo odnosi u vrijeme koronavirusa, kada smo primorani ostati u svom domu, bez prethodne najave i potrebnih priprema.

Dok ste u uredu, na raspolaganju imate računalo sa instaliranim alatima za slanje i primanje e-mail poruka. To često nije slučaj za rad od kuće. Ipak, možete se koristiti istom e-mail adresom, kojoj pristupate putem web e-mail servisa.

Da bi poslali e-mail poruku, a nemate pristup aplikaciji koju koristite u uredu, pristupite vašem e-mail sandučiću uz pomoć web e-mail aplikacije. Dovoljno je da utipkate valjani url, te korisničko ime i lozinku. Komunikaciju sa klijentima možete održavati od kuće, a potrebnu dokumentaciju izraditi možete uz pomoć neke od gore spomenutih aplikacija. Rad od kuće trebate samo dobro organizirati, da bi postigli razinu profesionalnog odnosa i pristupa prema klijentu s kojim radite.

Slanje dokumenata, raznih naputaka i općenito e-mail poruka uz pomoć web aplikacija nije posebno teško, čim se malo upoznate s njima. Većina današnjih web e-mail klijent aplikacija imaju mogućnost dodavanja potpisa u samu poruku, možete kreirati nove kontakte, i voditi konverzaciju bez velike potrebe za desktop e-mail klijent aplikacijom.

Neke od najpoznatijih web aplikacija za slanje i primanje e-mail poruka su: Roundcube, Horde, SquirrelMail.

Par riječi za kraj i uspješan rad od kuće

Za kraj da zbrojimo i oduzmemo; gore spomenuti alati dobro će doći svima koji rade od kuće. Neki imaju besplatne opcije, ograničene naravno, dok su plaćene verzije u potpunosti funkcionalne web aplikacije za rad s dokumentima. Tko zna do kada će koronavirus trajati, no jedno je sigurno: u buduće ćemo se sve više oslanjati na spomenute aplikacije, i druge slične koje nam koriste da posao obavljamo od kuće. Don’t kill the messenger, ali je takav scenarij lako moguć.

U ovoj objavi smo dali kratke naputke kako raditi od kuće, i spomenuli neke važne alate za poslovanje. Sve što vam treba je dobra organizacija, kvalitetni alati za rad i snalažljivost izvan uredskih prostorija.

Nastavi čitati

Apps & Software

Izrael odobrio korištenje špijunskih softvera zbog situacije s koronavirusom

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Dok se sve države suočavaju s epidemijom koronavirusa, neke od njih se odlučuju na izuzetno stroge i restriktivne mjere. Zbog svega toga, Izrael je odlučio odobriti hitne mjere i uključiti svoje sigurnosne agencije u praćenje mobilnih telefona osoba za koje se sumnja da boluju od koronavirusa.

Praćenje svih potencijalno zaraženih osoba

Donesene mjere od strane države bit će iskorištene za praćenje ljudi u karanteni i upozoravanje drugih da su možda došli u kontakt sa zaraženim ljudima. Ovi zakoni i mjere doneseni su praktično tijekom sastanka vlade u tijeku noći, zaobilazeći time odobrenje parlamenta. Građanska udruženja u Izraelu nazvala su ovu mjeru “opasnim presedanom”, piše BBC.

Stižu komentari kako su ljudi uplašeni, jer ovo su ipak mjere koje se koriste u borbi protiv terorizma. Cyber monitoring koji se trenutno događa nije prvi u svijetu tijekom trajanja trenutne epidemije koronavirusa. Prije Izraela ovu mjeru uvela je i Kina, kako bi mogla kontrolirati kretanje velikog broja ljudi i pratiti zarazu. Narod Izraela dobio je garancije da će softver biti u funkciji tek nakon što se za neku osobu utvrdi da je zaražena koronavirusom, i samo u svrhe praćenja njegovog kretanja. Odnosno, pratit će poštuje li ta osoba mjere samoizolacije i karantene. Pristup dobivenim informacijama imat će i zdravstveni službenici.

Do sada je od koronavirusa oboljelo preko 284,000 ljudi, a umrlo preko 11,800. Otkazani su brojni događaji, među kojima su i SXSW, Google I/O i mnogi drugi.

Nastavi čitati

Preporučeno