Pratite nas

U posljednjih osam godina astronomi pokušavaju shvatiti porijeklo čudnih radiosignala koji dolaze iz neodređenog mjesta u našem svemiru.

Parkes teleskop (© CSIRO/EPA/Landov)

Da problem bude teži, misterija se produbila nakon novih istraživanja nad tzv. “brzim radijskim signalima” koji prate vrlo određen obrazac kojega znanstvenici još uvijek ne mogu objasniti.

“Postoji nešto vrlo interesantno što moramo razumjeti. Izvor signala je nešto potpuno novo, nova vrsta zvijezde pulsara ili čak, kada isključimo sve ostalo, inteligentni život”, rekao je Michael Hippke znanstvenik iz Instituta za analizu podataka u Neukirchen-Vluynu u Njemačkoj koji je rezultat istraživanja objavio 30. ožujka.

Ovo možda zvuči kao pretenciozno nagađanje, ali vodeći istraživač iz SETI-ja (Institut za potragu za vanzemaljskom inteligencijom) tvrdi da se takva mogućnost ne smije odbaciti.

“Ovi brzi pulsevi signala mogli bi biti “poziv” drugih civilizacija koje pokušavaju stupiti u kontakt s nekim tko je savladao korištenje radiosignala. Naravno, signali bi mogli biti sasvim prirodni rezultat astronomskog fenomena”, rekao je Seth Shostak, fizičar i direktor SETI-ja.

Hippke i njegovih 11 kolega analizirali su signale detektirane od 2007. do 2014. godine. Oni su se fokusirali na vremensku razliku između visoke i niske frekvencije jednog pulsa signala.

111222

© New Scientist

Na njihovo iznenađenje ta razlika, koja se inače zove mjera rasipanja pulsa, uvijek je djeljiva s brojem 187,5.

“Tako ravnomjerna razlika najvjerojatnije nije proizvod eksplozije supernove. Sve frekvencije napuštaju supernovu u isto vrijeme, a uslijed prašine kroz koju signali prolaze detektuje se vrlo nasumična mjera rasipanja”, rekao je Hippke.

Postoji mogućnost da signali potječu s naše planete i da ih emitiraju relativno jednostavni uređaji kao što su bazne stanice za mobilnu komunikaciju.

“Ako se potvrdi da to nije slučaj, ovi signali zasigurno dolaze iz do sada nepoznatog izvora u svemiru”, rekao je Hippke.

Izvor: Sott

Sci

Bill Gates o epidemiji COVID-19 -koliko će trajati?

Foto: YouTube Screenshot / TED

Suosnivač Microsoft-a i poznati filantrop Bill Gates govorio je za CNN o epidemiji COVID-19 virusa i založio se za jedinstvenu politiku borbe na razini čitavog SAD-a. Smatra kako bi epidemija mogla završiti za 6 do 10 tjedana.

Gates smatra da politika u kojoj svaka od američkih država određuje vlastite mjere borbe protiv virusa neće dati dobre rezultate te da čak i u državama gdje realno postoji jako malo zaraženih treba primijeniti mjere izolacije, da se taj broj ne bi povećao. On, citirajući primjer Kine, predlaže da se mjere donesu na razini SAD-a i da se primjeni relativno kratak, ali efektan shutdown svuda. U tom slučaju bi vrhunac epidemije u toj zemlji došao krajem travnja, a poslije toga bi se stvari mogle početi vraćati u normalu, a time će biti i očuvan najveći mogući broj života.

Cijeli Gatesov nastup možete pogledati OVDJE.

Svakako vrijedi pogledati i Gatesov govor na TED-u 3. travnja 2015. godine, kad je predvidio mogućnost ovakve epidemije.

Sci

Europa isključila instrumente nekih svemirskih sondi tijekom pandemije

Foto: ESA

Europska svemirska agencija (ESA) odlučila je aktivirati “sigurne postavke” svoje četiri svemirske misije zbog pandemije koronavirusa.

Razlog za ovaj potez je namjera ESA-e da smanji broj zaposlenika koji dolaze u glavni centar kontrole misija koji se nalazi u Njemačkoj. Instrumenti na četiri sonde su isključeni, a one će biti uglavnom “bez nadzora” dok putuju Solarnim sustavom.

“Naš prioritet je zdravlje radne snage te ćemo zbog toga smanjiti aktivnosti u nekim znanstvenim misijama, posebno kada je riječ o međuplanetarnim svemirskim letjelicama koje trenutno zahtijevaju najveći broj osoblja na radnom mjestu”, izjavio je Rolf Densing, direktor operacija u ESA-i.

Među spomenutim misijama su dvije sonde u orbiti Marsa, a to su ExoMars Trace Gas Orbiter i Mars Express, koje vrše mjerenja atmosfere Crvenog planeta. Također, misija Cluster koja uključuje četiri svemirske letjelice trenutno u orbiti Zemlje koje proučavaju kako čestice stižu od Sunca i reagiraju s magnetnim poljem Zemlje, bit će ugašena.

Uz to, ESA-ina misija Solar Orbiter, koja je započela u veljači kako bi se proučavalo Sunce, također gasi instrumente.

Većina ESA-inih zaposlenika radi od kuće u protekla dva tjedna, ali se agencija odlučila na dodatne restrikcije u centru u Darmstadtu nakon što je jedan zaposlenik bio pozitivan na koronavirus.

Ranije je odgođeno lansiranje rovera Rosalind Franklin na Mars. To se trebalo dogoditi ove godine, ali je rok pomaknut za 2021. godinu. Lansiranja iz svemirske luke u Francuskoj Gvajani su prekinuta.

Sci

Nude 4000 eura da se zaraziš koronavirusom – Evo što čeka one koji žele ovako zaraditi novac

Trka u pronalaženju cjepiva protiv koronavirusa se nastavlja i odlazi u nevjerojatnom smjeru. Jedan londonski laboratorij nudi 4000 eura svakom tko se pristane namjerno zaraziti koronavirusom, kako bi se pronašao što efikasniji lijek.

Dobrovoljni sudionici trebali bi uzeti dva slobodna tjedna s posla i bio bi im zabranjen kontakt s vanjskim svijetom. Volonteri bi bili zaraženi daleko lakšim oblikom virusa COVID-19 od onog koji je ubio tisuće ljudi.

Virus koji bi im “bio ubrizgan” izaziva manje respiratorne tegobe, ali nema sumnje da ako bi cjepivo bilo djelotvorno, primjenjivalo bi se na svaki oblik korone.

Posebna laka prehrana i uzimanje različitih vrsta lijekova kako bi se vidjelo što najbolje djeluje, bio zadatak volontera. Također, redovito bi im bili uzimani brisevi grla i nosa te vađena krv zbog detaljnih analiza.

Londonski laboratorij za ovaj potencijalni eksperiment još čeka dozvolu od Nacionalne zdravstvene organizacije Velike Britanije.