Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Hi-tech

Japanci imaju novi super-brzi vlak

Japanci koji su poznati po svojim ultra brzim vlakovima imaju novi metak na tračnicama. Predstavili su novi Super Komachi iz njihove popularne serije „bullet“ vlakova. To je jedan od najbržih komercijalnih vlakova u Japanu. Iako znamo da njihovi vlakovi mogu dosezati brzine preko 500 km/h oni nikad ne voze tako brzo zbog sigurnosti putnika, no složit ćemo se svi da je 320 km/h sasvim dovoljno za ugodno putovanje. Komachi je, uz francuski TGV, jedan od najbržih putničkih vlakova na svijetu.

Kad ga pogledamo iz prve malo podsjeća na čudnovatog kljunaša, ali taj oblik je naravno radi aerodinamike. Otpor zraka je najveći problem kod vlakova koji razvijaju velike brzine zato što se taj otpor razvija eksponencijalno s porastom brzine. U Japanu ima jako puno tunela pa je to još izraženije zbog raznih vrtloženja zraka. Upravo zato da bi smanjili utjecaj zraka na vlak izrađen je s ovako izduženim nosom. Nos mu je duljine preko 10 metara i konstruiran je tako da umanji šumove koji nastaju u vožnji. Zahvaljujući naprednom podvozju, vibracije unutar vlaka svedene su na minimum. LED ekrani s podacima o putovanju čine vlak još modernijim.

Do proljeća 2014. se nadaju da će uspjeti zamijeniti sve vlakove iz prethodne serije s novim Super Komachijima. Premda mu ime zvuči kao da ga je dobio prema nekom liku iz popularnih japanskih crtića to nažalost nije istina. Ime je dobio prema Ono Komachi koja je navodno pjesnikinja rođena u Akiti (kroz koju vlak vozi) prije 1200 godina. Novi vlak je uspio smanjiti vrijeme putovanja od Tokya do Morioke za oko 15 minuta. Dovođenjem novog vlaka Japanci se nadaju da će porasti broj posjeta na sjeveru Japana koji je prije dvije godine bio pogođen tsunamijem i potresima.

I dok se hrvatske željeznice doslovno vuku po tračnicama prosječnom brzinom od 30 km/h, japanske bi poletjele da imaju krila. U ovom slučaju brza vožnja ne znači nesigurnost budući da se u posljednjih 50 godina u Japanu na Tokaido Shinkansen liniji nije dogodila niti jedna nesreća s vlakovima. Kod nas je drugačija priča, jedva protekne mjesec dana dok ne čujemo za novu nesreću. Što bi tek bilo da je prosječna brzina 50 km/h, strah nas je pomisliti. Pravo je čudo zašto se ne ulaže više novca kad pogledamo koliko je zapravo isplativo imati dobru željezničku povezanost. Na manje od dva metra širine se mogu voziti vagoni dugački preko pedeset metara dok na dva metra širine ceste eventualno može proći dostavljač pizze na mopedu. Valjda ćemo i mi jednog dana putovati brzinama većim od 300 km/h, samo da to bude prije 2100. godine.

41 komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Web & IT

Microsoft je testirao četverodnevni radni tjedan u svojim uredima u Japanu i ustanovio da su zaposlenici ne samo sretniji – nego i znatno produktivniji....

Future

Evo, naslađujte se malo

Fun & Lifestyle

Hladnim zrakom na "spavače"

Automoto

Pomak od dizel motora na čistu energiju se nastavlja. Njemačka je potpisala sporazum s francuskom tvrtkom Alstom da će izraditi seriju vlakova na vodik...

Oglašavanje