Web & IT

Japanski znanstvenici razvijaju Wi-Fi 20 puta brži od postojećeg

Ukoliko nikad niste zadovoljni brzinom svog bežičnog interneta, budite bez brige, znanstvenici se svojski trude da vam pomognu. Čisti dokaz je skupina japanskih znanstvenika koja je ovih dana postigla 20 puta brži bežični prijenos podataka od trenutno postojećeg, i to koristeći terahercni dio spektra elektromagnetskog zračenja.

Kako javlja Gizmodo, istraživači su se fokusirali na područje takozvanih T-zraka: dio elektromagnetskog spektra između 300 GHz i 3 THz. T-zrake se nalaze između mikrovalova i dalekog infracrvenog zračenja, a otegotna okolnost za njihovu buduću komercijalnu upotrebu mogla bi biti činjenica što je upotreba ovog dijela elektromagnetskog spektra zakonski sasvim neregulirana.

Istraživači s Tehnološkog instituta u Tokyju u časopisu Electronic Letters objavili su studiju iz koje je vidljivo kako su već razvili hardver pomoću kojeg mogu odašiljati podatke brzinom od 3 GB/s – što je otprilike 20 puta više od postojećih Wi-Fi mreža – na frekvencijama do 542 Ghz.

Da bi postigli ove brzine, znanstvenici su koristili uređaj površine jednog kvadratnog milimetra koji se naziva rezonantna tunelirajuća dioda (resonant tunneling diode) i koji, povećanjem dotoka struje, proizvodi sve manji napon. Prilagođavajući dotok struje, znanstvenici su postigli da maleni uređaj rezonira i na taj način „izbacuje“ signale u terahercnom dijelu spektra.

Ovo su, naravno, izrazito rani rezultati istraživanja, a, čak i ako terahercni Wi-Fi jednom postane stvarnost, on bi radio na udaljenosti od maksimalno desetak metara. No, kada se u obzir uzmu predviđanja kako bi znanstvenici ovom tehnologijom mogli osigurati brzinu prijenosa podataka od 100GB/s, vjerojatno vam ne bi smetalo ni da morate sjediti na ovom futurističkom routeru.

Pošalji odgovor