Pratite nas

Apps & Software

Koje su sve tehnologije i servisi izumrli ove godine?

Evo čemu ćemo sve morati reći zbogom

Objavljeno

-

Foto: YouTube

Tehnologije i servisi od kojih smo se oprostili ove godine su tu da se podsjetimo kako se konstantno izbacuju nove stvari i mijenjaju trendovi. Mahnimo im:

Nintendo Miitomo

Nintendov izlet u mobilne aplikacije je bila ova društvena mreža. Došla je u društvu s My Nintendo loyalty programom. No, mali interes je naprosto presudio gašenju.

Spotify Running

Aplikacija je davala sadržaj baziran na osobnom tempu i povijesti slušanja. Spotify je zatim te algoritme (zbog nezainteresiranosti korisnika) prebacio u svoju aplikaciju za slušanje glazbe pa je Spotify Running otišao u ropotarnicu povijesti.

Kuvee pametna boca

Pametna boca je pomagala da vino bude dobro čak i 30 dana nakon otvaranja (za one koji sporo piju). Poseban sustav je sprječavao ulazak kisika u bocu. Mali Wi-FI touch screen je čak davao savjete kako posluživati vino, upariti ga s jelom te za koliko ga je čaša ostalo. No, ponekad startupi ostanu bez novca, a ne pomognu ni loše kritike za cijelu ideju.

Lytro

Lytro Light Field Camera je kreirana tako da napravi sliku koja se može fokusirati nakon što je napravljena. Ovo nije zvučalo smiješno 2012. kada je nastalo. Presudio je zub vremena, jer danas i najprosječniji pametni telefon ima boljih supermoći.

Google i njegovo društvo

Neki Googleovi servisi se naveliko gase, jer su od ugroženih vrsta prešli na popis onih baš izumrlih. To ni ne čudi, jer ovaj gigant ima mnogo toga pod svojim kišobranom. URL Shortener, primjerice, planiraju zamijeniti s Firebase Dynamic Linkovima. To su pametni URL-ovi koji dozvoljavaju da aplikacija preusmjeri potencijalnog korisnika bilo na koju lokaciju unutar iOS, Android i web aplikacije. Google Goggles je donedavno bila rana verzija Google Lensa. Za slikanje proizvoda i dobivanje više informacija o njemu. Google Allo je AI-powered chat aplikacija. No, konkurencije je puno, a vremena su okrutna. Za Google+ smrtni slučaj već znamo. A Google Inbox je, pak, pao kao žrtva odluke da se žele “više fokusirati na Gmail”.

Digg Reader

Ljudi su prigrlili ovaj RSS čitač, jer je čak dobro radio. Zatim su se korisnici raspršili i sad će ga se samo moći prisjećati.

Tor Messenger

Bio je alternativa Jabberu, Facebook Chatu, Google Talku itd. Ljudima je ipak lakše danas komunicirati preko Messengera pa je za ovo ostao samo – posljednji pozdrav.

Vine

Isprva je ugašen 2016. godine pa je onda napravljen novi. Zvan “V2”. No, ipak ništa od tog video hosting servisa. Fokus je na izradi aplikacije Byte (video app) za narednu godinu, a Vine ide na vječna lovišta.

Path

Ovo dijeljenje informacija s najužim krugom prijatelja su nazivali i osobnim dnevnikom. Kasnije je kupljen od strane južnokorejske kompanije Daum Kakao, a ostalo je povijest samo ako pod time mislimo na – ropotarnicu povijesti.

Musical.ly

Ovaj (kod mlađe populacije) prilično popularni servis je kupio kineski Bytedance. Odlučili su ga zauvijek poslati na počinak i njegove funkcionalnosti prebaciti u sličan, TikTok, servis. Budućnost će pokazati je li to dobra ideja.

 

Hoćete li pustiti suzu ili čak isplakati rijeku za nekima od njih?

Nastavi čitati
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Apps & Software

Produljenje sigurnosnih ažuriranja za Windows 7 moglo bi koštati njemačku vladu čak 800.000 eura

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Microsoft je prošli tjedan ukinuo podršku za Windows 7, no milijuni računala i dalje koriste taj operativni sustav. Iako Microsoft neće više izdavati ažuriranja i sigurnosne ispravke za Windows 7, tvrtke koje se nisu prebacile na Windows 10 mogu platiti za produljenje sigurnosne nadogradnje (ESU). Takav potez je dakako skup ako trebate takvu podršku platiti za tisuće računala. Upravo to se događa njemačkoj vladi koja bi mogla produljenje sigurnosnih ažuriranja platiti čak 800.000 eura.

Njemački Handelsblatt izvještava kako njemačko savezno ministarstvo nastoji osigurati produljenje podrške za najmanje 33.000 računala koja i dalje koriste Windows 8, što uključuje plaćanje naknade Microsoftu po uređaju za godinu dana proširene sigurnosne zaštite.

Nastavi čitati

Apps & Software

WhatsApp ipak neće prikazivati oglase, barem za sad

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Facebook je navodno odustao od kontroverzne odluke o uvođenju oglasa u WhatsApp. Prema napisima Wall Street Journala, Facebook je nedavno raspustio tim koji je radio na integraciji oglasa u WhatsApp-ovu stranicu “Statusi”. Rad tima je također izbrisan iz WhatsApp-ovog koda.

U studenom 2018. godine Facebook je otkrio kako planira monetizirati WhatsApp dodavanjem oglasa na stranici “Status”. Osnivači WhatsAppa Jan Koum i Brian Acton nisu podržali takvu odluku i to je možda bio glavni razlog zbog kojeg su napustili tvrtku. U blog postu još 2012. godine nazvali su oglase “uvredom inteligencije” i rekli da od WhatsAppa žele napraviti nešto drugačije.

Osnivači su još 2016. godine promijenili uvjete pružanja usluge WhatsApp, kako bi izričito zabranili prikazivanje oglasa u aplikaciji. Čak su se potrudili zakomplicirati i buduće nakane uvođenja oglasa. Njih dvojica su se sigurno potrudili kako bi zaštitili privatnost i interese korisnika, ali u konačnici ih je ipak nadvladao njihov novi šef – Facebook.

Koum je napustio Facebook samo nekoliko mjeseci prije nego što je tvrtka objavila da planira postavljanje oglasa, dok je Acton napustio tvrtku godinu dana ranije, nakon što je izbio skandal s Cambridge Analyticom.

Oglasi na WhatsAppu su i dalje mogući

WhatsApp je osnovan 2009. godine i inicijalno je naplaćivao naknadu za preuzimanje i pretplatu od 0,99 dolara. Facebook je WhatsApp kupio za nevjerojatnih 22 milijarde dolara 2014. godine i ubrzo učinio aplikaciju besplatnom. No, tvrtka je vjerojatno oduvijek planirala nekako unovčiti WhatsApp.

Iako je WhatsApp najtraženija aplikacija na svijetu i ima više od 1,5 milijardi ljudi na globalnoj razini, ipak i dalje ne može isplatiti financijske dividende. Facebooku većinu primanja donosi oglašavanje. Oglasi su činili oko 98 posto prihoda u trećem tromjesečju prošle godine, pa nije ni čudo što tvrtka želi prikazivati oglase i na WhatsAppu.

Facebook je možda za sada odustao od planova, ali oglasi u WhatsApp statusu i dalje ostaju mogućnost u budućnosti. Tvrtka trenutno radi na dodavanju novih načina zarađivanja novca na WhatsAppu za poslovne korisnike.

Nastavi čitati

Apps & Software

Savršena kombinacija uređivanja fotografija i grafičkog dizajna

Objavljeno

-

Objavio

U potrazi za online uređivačima fotografija gotovo uvijek nailazimo na dvije osnovne solucije. One jednostavnije i u potpunosti automatizirane najčešće pronalazimo na mobilnim aplikacijama. Dok one malo zahtjevnije, ali u potpunosti profesionalnije pronalazimo na online platformama. Kada mislimo na program za uređenje (obradu) fotografija i slika, prvo što nam obično dolazi u mislima je Photoshop. Međutim, postoje mnoge dostupne alternative koje nude intuitivnije sučelje i lakše su za koristiti.

Profesionalci koji moraju pažljivo urediti svoje fotografije trebaju program s naprednim značajkama, dok većina ljudi treba jednostavan program za uljepšavanje, pa zašto potrošiti stotine kuna na skupi program ili riskirati visoke kazne i malware s nezakonitim preuzimanjem s torrent stranica. Jedna od kvalitetnijih i profesionalnijih solucija zasigurno je Fotor, uređivač slika i kolaža kojeg možete sa jednakom lakoćom upotrebljavati online.

S vrlo jednostavnim i preglednim online sučeljem, program pri pokretanju nudi četiri osnovne opcije: Edit a Photo, Make a Collage, i Create a Design.

Edit a Photo je prva kategorija koju ćete odabrati ako želite urediti fotografiju, a za to ćete dobiti niz osnovnih i naprednih detalja kao što su obrezivanje, promjena jednostavnih karakteristika, dodavanje okvira, granica i promjena teksture fotografije. Tu je također i dostupna opcija dodavanja teksta te korištenje mnogobrojnih filtera za poboljšanje slike koji su ponuđeni.

Što se retuširanja lica tiče to je kategorija dodana popularizacijom selfija na društvenim mrežama. Koristi set određenih opcija kao što su uljepšavanje, popularno odstranjivanje bora, blemish fix, i slično. Jednako tako unutar ove kategorije postoji i set opcija koje se odnose na make-up kojima možete obojiti određene dijelove fotografije ili pojačati ton boje.

Unutar ove kategorije omogućuje sa da na vrlo praktičan način preuredite cijeli set fotografija prema predefiniranim parametrima. Recimo da želite određenojfotografiji promijeniti parametre veličine i svima dodati jednaki okvir. Kad jednom napravite upload i odaberete određene opcije, Fotor će se sam pobrinuti da je preuredi, a vi možete aplicirati dodatne naljepnice i tekst. Ovo je odlična opcija za sve one koji trebaju uštedjeti vrijeme.

Make a Collage je druga kategorija, i kao što samo ime kaže ova opcija dozvoljava kreiranje raznovrsnih kolaža sastavljenih od niza slika. Sam proces stvaranja kreće od odabira prijedloga o količini slika koje želite upotrijebiti pri stvaranju kolaža te njihovom razmještaju. Odaberite omjer, označite količinu slika koje želite upotrijebiti i izaberite jedan o nekoliko stotina raznovrsnih predložaka. Prilagodite kuteve, sjene, širinu i visinu i zabava može početi. Možete dodati slike s računala, jednostavno ih rasporediti i potom skinuti na računalo napravljene kolaže.

Kolaž je podijeljen u nekoliko vrsta, tako da prema vlastitim preferencijama možete odabrati onaj koji vam najbolje odgovara. Osim predloženih shema možete napraviti i vlastiti ne slijedeći ponuđene uzorke.

Osim navedenih Fotor sadrži i neke dodatne značajke poput kreiranja covera za Facebook i Facebok Events, YouTube, LinkedIn i nekoliko drugih društvenih mreža. Za izradu bilo kojeg od dizajna potrebno je kliknuti na opciju Create a Design. Dovoljno je odabrati za koju od navedenih društvenih mreža trebate napraviti cover i aplikacija će sama prilagoditi veličinu odabrane slike za tu društvenu mrežu. Odaberite pozadinu koja vam se sviđa u omjeru po vašoj potrebi i dodajte tekst s fontovima plakata, dodajte prekrasne naljepnice, dodajte svoje slike iz galerije i stvorite savršenu objavu svaki put. Napravljene radove možete jednostavno s jednim klikom podijeliti na Facebooku, Twitteru i ostalim popularnim servisima. Neki alati zahtjevaju prethodnu registraciju i članstvo u Fotor Pro verziji.

Učestalost ažuriranja je gotovo stalna, počevši od ikona, naljepnica, fontova do ostalih grafičkih elemenata. Sva vaša prisutnost na društvenim mrežama može biti u potpunosti olakšana ovim pristupačnim i jednostavnim alatima za izradu covera, objava, postova na Martketplaceu, postova za Youtube i LinkedIn kanale i slično. Ujedno nudi i jednostavan pristup izradi loga, životopisa, ulaznica i još mnoštvu stvari.

Za korištenje programa potrebno je imati solidnu internet vezu s toga ovaj program preporučamo isključivo za brzinsko editiranje slika manjeg formata i prisutnost na društvenim mrežama. Osim što ga koriste amateri, namijenjen je i za pomoć pri školskim projektima ili pak profesionalcima koji si žele uštedjeti vrijeme ne kupujući skupe programe sa gotovo jednakim svojstvima manipulacije slike.

Želite li stvoriti promotivne plakate, oglašavati, objaviti najave, pokrivati ​​fotografije za svoju trgovinu, restoran, ured ili društvene web stranice? Ako da, onda je Fotor savršen odabir za vas. Izradite promotivne plakate, oglašavajte, objavite najave, pokrivajte fotografije u pokretu uz nevjerojatne pozadine, teksturu, efekte, fontove, naljepnicu i privucite pozornost koju želite.

Nastavi čitati

Preporučeno