Znanost i obrazovanje

Nova metoda protiv pretilosti – probiotici iz ljudskog izmeta?

Nova metoda mršavljenja neće vas oduševiti na prvu, ali rezultati istraživanja daju neke naznake da bi baš uz pomoć ovih pilula bilo moguće efikasno gubiti kilograme.

Kroz ovu godinu naučnici žele provesti kontrolirana i nasumična testiranja da bi otkrili kakvu ulogu ima fekalna probiotička formula, koju su stvorili, na ljudski organizam i kako će ona djelovati na smanjenje prekomjernih kilograma kod pretilih osoba.

Rezultati ovih testiranja trebali bi dati kritične detalje u vezi mikroba koji su sastavni dio ljudskog organizma, te njihovu ulogu na naš metabolizam.

Mlada znanstvenica Elaine Yu, docent i klinički istraživač na Massachusetts General Hospital, provesti će istraživanje koje uključuje uzimanje fekalnih uzoraka, od čistog i potpuno zdravog donatora, koje će onda osušiti procesom dubokog zamrzavanja. Nakon tog procesa, uzima se od jednog do dva grama sušene kakice, kojom se napune pilule, koje se kasnije daju pretilim pacijentima.

Baš kao što smo napisali u samom uvodu, ovo nije dijeta koja će vas očarati, ali znanstvenici polažu velike nade i uvjereni su u njezinu efikasnost.

Naime, ove pilule su se pokazale jako efikasne u slučaju zamjene crijevnih mikroba kod osoba koje imaju oštećen probavni trakt, odnosno prirodnu mikrobnu floru u crijevima. Uz pomoć pilula, sadržaj crijevne flore zdrave osobe lako se transplantira u osobu kod koje su zabilježeni neki nedostatci u tom području.

Ovakva transplantacija dobrom se pokazala kod liječenja određenih infekcija u crijevima, a daljnjim istraživanjima znanstvenici su uvidjeli da bi pilule sa zamrznutom-sušenom kakicom mogle postati jako efikasne u liječenju drugih sličnih zdravstvenih problema, nekih metaboličkih poremećaja i skidanju suvišnih kilograma.

Kako je sve krenulo i zbog čega naučnici vjeruju u pilule sa fekalnim sadržajem?

Već prije nekoliko godina, naučnici su uzeli uzorke mikroba od blizanaca donora, od kojih je jedan bio mršav a drugi ipak pretile tjelesne konstrukcije. Ta dva uzorka mikroba su presađena u dva miša, koji su u laboratorijskim uvjetima bili na istom režimu prehrane. Kroz kratko vrijeme se pokazalo da je miš sa mikrobima presađenim iz pretile osobe postao bucmast, dok je ovaj drugi zadržao normalnu tjelesnu masu. To dovoljno pokazuje koliko važnu ulogu u ljudskom metabolizmu igraju mikrobi u probavnom sustavu.

Presađivanjem mikroba iz jedne osobe u drugu može biti jako korisno, ali svakako treba biti razmatrano i provedeno u strogo kontroliranim uvjetima. Nekada se stvari ne odvijaju baš onako kako su naučnici zamislili, ali se istraživanja na ovu temu još uvijek aktivno provode, pa ne sumnjamo da će kroz neki bliži vremenski period biti pozitivnih rezultata koji će služiti ljudskom zdravlju.

Elaine Yu se nada da će u budućnosti ovaj tretman mikrobima biti korišten u liječenju pretilih osoba, kao i liječenju nekih drugih metaboličkih poremećaja. Ipak, mlada naučnica upozorava da je još uvijek rano govoriti o nekim konkretnim primjenama transplantacije fekalnih materija iz jedne osobe u drugu.

Ovo su još uvijek rane faze istraživanja i promatranja rezultata, koji daju obećavajuće rezultate, pa je optimizam dobrodošao.

Nadamo se da će ova zanimljiva tema imati svoj nastavak, i da ćemo kroz neko vrijeme imati konkretne rezultate i dokaze da flora mikroorganizama zdrave osobe može da pomogne osobi koja ima probavnih tegoba i problema sa metabolizmom. Možda je ipak kakica bila karika koja nedostaje u čitavoj višegodišnjoj priči o djelotvornim dijetama.

Vise o ovoj metodi procitajte na ovom linku