Razno

Prodaja vinila i CD-a premašila zaradu od digitalnog downloada

Što kažu brojke?

Foto: Pixabay

Najveći trend glazbenog tržišta zadnjih godina su streaming i servisi kao što je Spotify, Apple Music, Deezer i drugi koji, za mjesečnu pretplatu, korisnicima omogućuju pristup milijunima pjesama koje mogu slušati na svojim računalima, mobilnim uređajima ili pametnim zvučnicima.

Porastom popularnosti streaminga, smanjivala se prodaja digitalnih pjesama putem servisa kao što je iTunes, a kakvo je stanje na glazbenom tržištu trenutno i koliki je pad prodaje digitalne glazbe najbolje se može vidjeti prema posljednjim podacima američkog udruženja glazbenika (RIAA). Isti su pokazali da je zarada od prodaje fizičkih formata poput CD-a i vinila prošle godine bila bolja od prodaje digitalne glazbe.

Pritom treba napomenuti da prošle godine nije zabilježen porast prodaje fizičkih nosača zvuka – dapače, isporuka je čak i smanjena za 4% i ostvareni su prihodi od 1,5 milijardi dolara, no zarada od prodaje digitalnih albuma i pjesama je pala za čak 25% i iznosila je 1,3 milijarde dolara. Za kolekcionare i ostale ljubitelje glazbe danas se ipak više isplati kupiti CD, nego dati istu ili približnu količinu novca za pjesme u digitalnom formatu koje će se pohranjivati na računalu ili na mobilnim uređajima.

Među fizičkim glazbenim formatima u RIAA-i ipak svijetlom točkom vide vinile (koji su skuplji od CD-a i digitalnog downloada), a čija je prodaja porasla 10% uz prihode od skoro 400 milijuna dolara.

Za one koji puno slušaju glazbu streaming se čini logičnim i najboljim izborom te je za većinu korisnika jedino pitanje koji od servisa odabrati. Streaming servisi su zaslužni za čak dvije trećine zarade glazbene industrije SAD-a i ipak je za očekivati da će ta brojka dalje rasti.

Komentiraj

Odgovori

Vrh