Razno

Trećina potrošača želi kućanske uređaje s umjetnom inteligencijom

Kupci vole visoku tehnologiju

Foto: Pixabay

U posljednjih 6 godina kupovina putem mobilnih uređaja je zabilježila više nego dvostruki rast i sad čini 17 % cjelokupne kupovine, a vjerojatno je kako će uskoro prestići kupovinu putem računala (20 %) na koju se u ovom trenu odnosi jedna od pet kupnji.

Važnu ulogu očito igra i praktičnost, jer polovica svih ispitanika koristi pametne telefone za plaćanje u trgovinama.

Elektronička trgovina je i dalje dominantna (59 % potrošača kupuje u online trgovinama). Promijenila su se i očekivanja kupaca po pitanju dostave. 41 % ispitanika bi radije platilo dodatnu naknadu za dostavu unutar jednog dana ili za bržu dostavu, a zanimljivo je da bi 38 % ispitanih uzelo u obzir dronove kao način dostave.

Fizičke trgovine i dalje nisu na samrti. Već četvrtu godinu raste broj ispitanika koji kupuju u fizičkim trgovinama na tjednoj bazi, što znači da njihov udio iznosi sada 44 %.

Društvene mreže imaju najveći utjecaj na potrošače koji žele inspiraciju za kupovinu, bez obzira na to što je zabilježen blagi pad njihovog utjecaja (s 39 % na 37 %). Utjecaj društvenih mreža je ipak najsnažniji na Bliskom Istoku (70 %), u Indoneziji (58 %), Maleziji (58 %) i Kini (52 %).

Na području zaštite podataka, 41 % ispitanika suglasno je s tim da trgovci prate njihove kupovne navike za omogućavanje prilagođenih ponuda.

Osim one trećine potrošača koja želi kupiti kućanski uređaj  s integriranom tehnologijom umjetne inteligencije, 10 % ispitanika već sad posjeduje takve uređaje.

Podaci su to prikupljeni u sklopu istraživanja zvanog PwC’s Global Consumer Insights u kojem su proučavane kupovne navike, ponašanje i očekivanja kod više od 22.000 potrošača u 27 zemalja.

 

Komentiraj

Odgovori

Vrh