Pratite nas

Web & IT

Uskoro bi mogle bitno porasti cijene .com domena

Objavljeno

-

Foto: Pixabay

Poslije osam godina, cijene .com domena mogle bi narasti po prvi put. ICANN, grupa odgovorna za nadgledanje internet domena najviše razine, blizu je davanja konačnog odobrenja za ova poskupljenja.

Cijene .com domena rasti će u sljedećih 10 godina

Trenutna nabavna cijena .com domena od 7,85 dolara na godišnjoj razini vrijedi od 2012. godine. To potrošačima ništa ne znači, jer oni koji registriraju domene uglavnom su imali više ili niže cijene od ove. Prema sporazumu koji je predložen, cijena bi trebala u narednih 10 godina porasti na gotovo 13,50 dolara po domeni.

Ovaj sporazum omogućuje Verisign-u, koji ima ugovor za nadgledanje .com domena podizanje cijene do 7% godišnje tijekom većeg dijela narednog desetljeća. Po tome Verisign bi praktično samo u 2024. i 2025. pauzirao povećanja, dok bi tijekom ostalih godina, do 2029. podizao cijenu svake godine.

Sve ovo bi praktički značilo da će cijene zakupa .com domena rasti na globalnoj razini svake godine, što će automatski povećavati i troškove onih koji imaju zakupljene domene, a to nadalje može proizvesti još ekonomskih posljedica i rast cijena u drugim segmentima, piše The Verge.

ICANN nije odgovoran za povećanje cijena

Ove promjene koje bi mogle nastupiti u narednom desetljeću nisu rezultat djelovanja ICANN-a. One potječu iz sporazuma koje je Verisign potpisao s Ministarstvom trgovine u SAD-u. ICANN nije regulator cijena i to je u potpunosti u nadležnosti Ministarstva trgovine i Ministarstva prava u SAD-u.

Iz ovog kuta ICANN ništa ne može učiniti, jer će samo ažurirati cijene koje su već dogovorene s ministarstvima, i praktično bi one tada stupile na snagu. Ipak, ova odluka još uvijek nije konačna, jer se period javne rasprave završava u petak, a konačni će izvještaj biti objavljen u ožujku.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Web & IT

Najčešće “digitalno” pitanje današnjice: Kako zapamtiti sve svoje lozinke?

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Internet-lozinke moraju biti duge, kompleksne, i u idealnom slučaju za svaki račun na internetu moramo imati posebnu lozinku. To komplicira naš digitalni život. No, postoje trikovi koji nam uvelike mogu pomoći.

Ukinuti lozinke – za mnoge korisnike interneta bi to bilo pravo rješenje. Ali, to nije tako jednostavno. Kombinacija korisničkog imena i lozinke je na internetu najrasprostranjenija metoda prijavljivanja na razne društvene mreže, shopping stranice ili forume.

Mnogi korisnici olakšavaju hakerima stvar tako što primjenjuju lozinke koje to – nisu. Tako “12345678” i “password” još uvijek spadaju u najomiljenije šifre, navodi Sveučilište u Potsdamu u jednoj analizi. To ima svoj razlog, jer se mnogi pitaju: kako da uopće zapamtim toliko različitih lozinki? No, i to je moguće – uz tehničku pomoć, piše DW.

Menadžer lozinki

“Password-manager” pamti sve naše lozinke i učitava ih kada je to potrebno. Na računalu su login-podaci tako uvijek spremni. Dobri programi za menadžment lozinki u stanju su i smišljati lozinke koje je vrlo teško “provaliti”.

U Apple uređajima već postoji takav menadžer lozinki, a njih nude i internet preglednici Google Chrome i Mozilla Firefox. Doduše, takvi menadžeri onda funkcioniraju samo u okviru tih pretraživača.

To može biti mana, kaže Jan Šisler, urednik računalnog magazina ct. “Kada koristim više pretraživača, ili radim s uređajima koji nemaju dati pretraživač, onda imam problem, jer u takvim slučajevima nemam pri ruci lozinku”, navodi Šisler.

U takvim slučajevima pomaže “pravi” menadžer lozinki. Onaj tko hoće koristiti takav program nekog komercijalnog ponuđača, mora se preplatiti i računati s troškom od 10 do 40 eura godišnje. Prednost takvog menadžera je što je za pristup svim lozinkama dovoljno jednom ukucati glavnu, tzv. master-lozinku. A ona mora biti posebno dobro odabrana, jer onaj tko nju “prođe” ima pristup svim lozinkama na svim računima jednog korisnika. Odnosno, njegovom kompletnom digitalnom životu.

Takav menadžer lozinki ima i manu: da bismo koristili lozinke na različitim platformama kao što su računalo, pametni telefon ili tablet, one se moraju prenositi s uređaja na uređaj preko interneta. Naravno da je taj prijenos šifriran, ali i pored toga postoji određen rizik.

“Moramo imati povjerenje u tvrtku koja nam je prodala menadžera lozinki, to jest, moramo biti uvjereni da se memoriranje i prenošenje lozinki vrši po dovoljno dobrim standardima”, kaže o tome Šisler.

USB stick

Oni koje plaši prijenos lozinki preko interneta, mogu ih učitati na USB-stick ili memorijsku karticu, pri čemu oni moraju imati dobar sustav osiguranja.

Tako postoje stickovi s tipkovnicom, koji funkcioniraju tek kada se ukuca određena kombinacija brojeva. A tu su i memorijske kartice koje se bežičnim putem povezuju s mobilnim telefonima i funkcioniraju samo kada je određen telefon u blizini kartice.

Mana te metode: nosač podataka se uvijek mora imati pri ruci.

Biometrijski postupak

Mnogi smatraju da je ovo posebno sigurno rješenje, jer se ne mora pamtiti nijedna lozinka – pa ni ona “glavna”. Za pristup je dovoljan otisak prsta ili prepoznavanje lica. Time se već služe mnogi proizvođači mobitela. Kamera skenira lice, i ako je to vlasnik čije je lice memorirano, mobitel se “otključava”.

I metoda s otiskom prsta postoji već dugo: mnogi laptopi imaju crne, male proreze – kada se preko njih provuče prst, laptop može očitati otisak prsta. A takvi “čitači” se mogu i odvojeno kupiti i povezati s računalom preko USB-ulaza.

Mana te metode je što u uređaju mora biti ugrađen poseban senzor za prepoznavanje, a hakeri su već mnogo puta pokazivali da ta tehnika nije baš toliko pouzdana – uspijevali su je s lakoćom izigrati.

Račun na društvenim mrežama

Račun na društvenim mrežama je neka vrsta “malog menadžera lozinki”. Prije svega Facebook nudi mogućnost preuzimanja kontrole pristupa drugim računima. Tako se, na primjer, u razne web trgovine može logirati i s lozinkom koja se koristi za Facebook.

Prednost: dovoljno je zapamtiti samo jednu lozinku. Mana: naši podaci su u rukama Facebooka. A taj koncern je već više puta pokazao da želi “usisati” što je moguće više informacija o nama.

Olovka i papir

Zapisivanje možda zvuči glupo, ali – nije glupo. Oni koji ionako sa sobom nose kalendar ili rokovnik, mogu unutra zapisati sve lozinke, i za prikrivanje koristiti način da lozinke ukombiniraju kao dio neke rečenice ili priče.

Primjer: “Tko u jendeku spava – grbava mu leđa. U to sam se uvjerio 10 puta”. U ovom slučaju početna slova svake riječi zajedno s brojem 10 mogu služiti kao lozinka (TujsgmlUtssu10p). Ili svako drugo slovo jedne riječi. Ili se računa samo polovina upisanog broja. Tu se može pustiti mašti na volju.

Mana: ako zaboravimo rokovnik u vlaku ili restoranu, naš digitalni život ući će u tešku krizu.

Nastavi čitati

Web & IT

Stvari na koje treba obratiti pažnju prilikom oglašavanja na internetu

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Ako investirate svoj novac u oglašavanje na internetu, trebate se pitati što je stvarno bitno. 

Razlikovati bitno od nebitnog. Važno od nevažnog. 

Među ljudima koji se bave marketingom na internetu i oglašavannjem povlače se fraze kao što je broj lajkova, šerova, klikova, pregleda (besplatnih) objava na Facebook mreži, itd.

Ali, to je potpuno nebitno. Odnosno, trebalo bi biti potpuno nebitno. Ideja da se nešto besplatno, može učiniti na internetu je meni nezamisliva.

Možete nešto malo, sa malim budžetom. Ali potpuno besplatno – to je već jako teško. Ne samo što je teško. Nego je pitanje ZAŠTO?

Zašto imati “strategiju” koja ide samo na besplatno? Umjesto – da vidimo kako postići konverzije, pa da se novac konstantno investira i okreće.

Glavna priča u oglašavanju na internetu vrti se oko konverzije. Konverzija donosi novac. 

Konverzije su:

  • prodaje
  • narudžbe
  • telefonski pozivi
  • rezervacije
  • i slično 

Što je Bitno u digitalnom marketingu

Bitno je da se stvori model internetskog oglašavanja gde se novac može lako reinvestirati i to na način koji donosi profit. Nije svako oglašavanje profitabilno.

Ne možete reinvestirati ponovno novac ako nema zarade. I ne možete konstantno obuhvaćati ciljano tržište. 

Novac koji investirate u oglašavanje na internetu mora brzo izlaziti i brzo se vraćati (sa profitom), tako da nastavljate reinvestirati novac u krug. To je bitno. 

Da trošite, investirajući što je više moguće profitabilno. 

Dakle, potrebno je osmisliti način koji omugućava konstantno okretanje novca kroz ciljano oglašavanje koje će donositi konverzije.

Potrebno je imati nekoliko različitih izvora web prometa

Druga stvar koja je bitna je izvor web prometa. Odakle sve dobivate posjetitelja na svoje web starnice ili web trgovine. 

Nije dobro za web lokaciju ako postoji samo jedan izvor posjetitelja. Jer je to za posao dosta riskatno, ukoliko se dogode mogući problemi sa padom broja posjetitelja. 

Npr. Posjetitelje dobivate samo od Facebook-a, ili 100% sa tražilica. Može biti dobro, ali je rizično jer nemate kontrolu. Ili da vam na primjer cijeli posao ovisi samo od page-a na Facebook-u. Facebook može promijeniti pravila korištenja i gubite posjete. To je skroz normalno.

Svaki posao se može na internetu reklamirati i time povećati broj klijenata ili kupaca. Jedino je razlika u tržištu. 

Kako lako doći do tržišta i koje kanale digitalnog marketinga primjeniti. 

Dali ima potencijala na Facebook-u?
Dali se može raditi SEO (koje su direktne i indirektne pretrage)?
Dali može Google AdWords?
Dali može email marketing?
Koliko ima prostora?
Koje su realne šanse za prolaz i na Facebook-u i na Google-u kao dvije glavne platforme za dobivanje posjetitelja?
Da li drugi ulažu u internet oglašavanje, kako to oni rade, gdje griješe, što možemo mi bolje?
Što bi nas činilo drugačijim?
Što bi nam bila neka priča “unique selling point” ili bar “proposition”, što nudimo drugačije od ostalih?

To su neka automatska pitanja, koja su veoma bitna još prilikom odabira poslovne ideje ili kreiranje nove usluge, odnosno proizvoda.

Kod nas još uvijek ima dosta prostora na tražilicama, jer nema mnogo kvalitetnog sadržaja koji bi zauzeo cijelu prvu stranicu sa rezultatima pretrege. Pa se kreiranje sadržaja za mnoge djelatnosti sada veoma isplati. 

Ali ipak, ako vidimo da su Google pretrage minimalne, ili da je rangiranje za glavne ključne riječi gotovo nemoguće zbog konkurencije. Ali ujedno vidimo da je jedini način da se dođe do posjetitelja za web lokaciju, Facebook… to je već loše. 

Jedino zbog čega bih mogli reći “ok, ovo je dobra ideja” je u slučaju da Facebook posjetitelje možemo veoma povoljno kupovati. To je obično slučaj kada imate neki proizvod za široke mase koji svi žele. 

Npr. svi hoće smršaviti. (tu je još problem što je zbog pravila oglasnih platformi to teže reklamirati), ipak… ako možemo lako odabrati (targetirati) i privuči jeftine klikove, onda se ipak može nešto učiniti.

Stvar je i u kvaliteti web posjetitelja. Nisu isti oni koji dolaze direktno s Google tražilice ili s Facebook-a. Ili čak oni koji direktno ukucaju web adresu – return traffic.

Prirodno je da Facebook lošije konvertira od Google-a, jer ljudi ne koriste Facebook za kupovinu, već za zabavu i druženje. Ne postoji namjera kupovine. Kao što npr. namjera kupovine postoji kada „googlaju” određen problem pa plaćate Google oglase/AdWords što može biti profitabilno. Ali i ne mora.

Prednost Facebook-a je što imate na raspolaganju u većini slučajeva veći broj korisnika. Dok su pretrage na tražilicama ograničene. 

Što više kontrole imate, to je bolje. Posao je stabilniji. Manji je problem ako određena marketing taktika vremenom ne daje više tako sjajne rezultate, jer imate još nekoliko opcija za pristup kupcima preko interneta.

Što više opcija imate za posjetitelje i za rast, to bolje i to vam je posao stabilniji.

Web lokacija je vaš najbolji zaposleni

Na kraju kao veoma bitan element dolazi na red vaša web lokacija. Cilj je od weba napraviti koristan resurs, na koji će se ljudi vraćati. 

Novac koji uložite u marketing, ne treba da bude kao kanta bez dna. Želite imati nešto kao mrežu da zadržite što više ljudi. Nešto što daje stabilnost – duguročno. 

Zato su bitne stvari kao što je:

  • brend
  • e mail lista
  • web lokacija
  • SEO
  • content Marketing

To je ono što poslu daje stabilnost jer to nisu čisti troškovi, već investicije u posao.

Facebook je recimo čist trošak. Platite klik, ode klik. Kao i AdWords. Osim ako veći dio ljudi zadržite ili uspijete odmah konvertirati.

Sa druge strane SEO i content su sporiji, ali dugoročna investicija u stabilniji posao. Posjete dolaze i dalje i kad ne plaćate. Možda i godinama poslije. Tu je povrat uloženog novca nerealan. Tisuću puta bolji nego da ovisite od AdWordsa ili Facebook oglasa.

Jedini razlog zašto broj fanova ima neki značaj je zbog „društvenog dokazaprilikom konverzijama. 

Zaključak

Ne trebate se opterećivati sa manje važnim stvarima kao što je organski reach, broj klikova ili lajkova. Ne očekujte ništa besplatno. Od web lokacije napravite najbolje zaposlenog. Kreirajte model gdje se polako okrećete novac u krug. Kreirajte perpetuum mobile sistem.  

Nastavi čitati

Web & IT

10 ključnih faktora za izradu profitabilne web stranice

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Zanima vas kako dobiti što bolju web stranicu za svoj posao ili tvrtku? Znate li koji su elementi izrade web stranice najvažniji koje morate dobiti ukoliko želite imati profitabilno web mjesto?

Ovdje se nalazi 10 ključnih faktora koji treba uzeti u obzir prilikom izrade web stanice kako bi ona služila kao sredstvo za povećanje posla, odnosno dobivanje novih kupaca ili klijenata.

1. Istraživanje ključnih riječi

Web stranica bez relevantnih posjetitelja nema svrhu. Izrada web stranica započinje istraživanjem ključnih riječi kakako bi vidjeli koje fraze korisnici unose na tražilici, a imaju veze s vašim poslovanjem ili proizvodom. Takve ključne riječ, odnosno fraze koriste se prilikom pisanja sadržaja za web stranicu. Naknadno se može odraditi optimizacija sadržaja za tražilice kako bi se takav sadržaj što bolje rangirao i web stranica počela dobivati kvalitetne posjetitelje.

2. Odrediti glavne i sporedne ključne riječi

Potrebno je odrediti glavne i spodredne ključne riječi. To je važno kako bi mogli ispravno napraviti strukturu web stranice i međusobno logično i smisleno povezivanje sadržaja pomoću linkova.

3. Plan za objavu sadržaja sa web stranici

Dobro je imati unaprijed definirani plan objave sadržaja. Internetske tražilice, a posebice Google vole web lokacije koje redovno objavljuju novi sadržaj. Plan sadržaja će vam pomoći tako da imate unaprijed definirane teme koje možete povezati sa ključnim riječima i planski unositi na stranicu.

4. Izaberite dobar naziv domene

Ovo je veoma važno, ali ljudi ne vode računa o tome. Naziv same domene je veoma bitan.

Nekoliko brzih savjeta:

  • ne koristite crticu u nazivu
  • ne koristite brojke
  • domena ne treba biti predugačka
  • ne koristite samo ključnu riječ za naziv dome

Što je dobra praksa

  • Domena treba biti brend.
  • Najboje je da to bude kombinacija glavne ključne riječi i ime brenda.

Npr. www.vodoinstalatermarko.com

Google zna da se radi o vodoinstalaterskim uslugama, a korisnici to lakše zapamte i prilikom direktne pretrege takva stranica se prikazuje na prvom mjestu. A Google-u je to jak SEO signal.

5. Web stranica može biti izrađena u WordPress-u

Neki su za WordPress, neki su protiv. U većini slučajeva za mala poduzeća i obrtnike nema neke razlike. Prednost WordPress-a je što možete veoma lako samostalno dodavati novi sadržaj na stranicu. Unaprijed je veoma dobro tehnički pripremljen za SEO optimizaciju na tražilicama.

Prilikom izrade WordPress web stranica nije toliko važna sama tehnička izrada, već priprema.

6. Web stranica mora imati dobro odrađene osnovne SEO elemente

SEO je veoma bitan. Želite imati stalan izvor posjetitelja sa tražilica. Takvi posjetitelje spadaju u skupinu najkvalitetnijih koje možete dobiti na stranicu.

Da bi stranica imala što veći broj posjetitelja, potrebno je voditi računa o optimizaciji sadržaja koji se nalazi na stranici. Osim sadržaja može se optimizirati mnogo tehničkih elemenata.

Kao što je:

  • brzina učitavanja
  • čitljivost linkova
  • pristup određenom saržaju
  • preusmjeravanja

Sve je to bitno ukoliko želite imati koristi od svoje web stranice.

Ovu su neki najvažniji elementi za optimizaciju sadržaja:

  • Svaka glavna stranica mora biti optimizirana oko glavne ključne riječi
  • Svaka sporedna stranica i blog objave se optimiziraju oko jedne ključne riječi i nekoliko sporednih
  • Ključna riječ se nalazi u naslovu
  • Ključna riječ se nalazi u sadržaju i opisu
  • Link je kratak i informativan
  • Sadržaj oblikujte naslovima i podnaslovima
  • Pišite u malim odlomcima i s kratkim, jednostavnim rečenicama
  • Optimizirajte fotografije i video zapise za ključne i sporedne riječi

7. Pripazite na korisničko iskustvo

Korisničko iskustvo je veoma bitan faktor koji treba implementirati odmah prilikom izrade stranice.

Dizajn stranice treba biti jednostavan, pregledan i ugodan za korištenmje.

Bitan je i element funkcionalnosti. Korisnici moraju jednostavno pronaći i koristiti ono što traže i što ih zanima.

Neki od važnih elemenata korisničkog iskustva su:

  • responzivan web dizajn i prilagođena stranica za različite vrste uređaja
  • jednostavna i jasno glavna navigacija
  • jasni pozivi na akciju
  • istaknute najvažnije informacije i podaci

8. Dajte korisnicima ono što traže

Ovo je još jedan bitan element seo optimizacije. To su persone. Potrebno je shvatiti što korisnik želi kada upisuje neki pojam u tražilicu. Shvatiti njegovu potrebu i potražnju. Namjera koja se krije iza njegova upita pretraživaču.

Na temelju toga pristupiti kreiranju sadržaja prema smjernicama za pisanje lako čitljivog web sadržaja.

Web sadržaj mora ispunjavati sljedeće:

  • mora imati specifičan naslov koji nagovještava određeni benefit i potiče korisnika na klik
  • uvod koji ima cilj da nastavi čitati ostatak teksta ili pregledavati sadržaj odredišne stranice.
  • posjetitelj mora pronaći na vašoj web stranici ono što traži i što ga interesira
  • sadržaj mora sadržavati jedan jasan poziv na akciju, naredni korak koji korinsik može i želi učiniti

Neke od najčešćih radnji za korisnike web stranica su:

  • prijava na email listu
  • pisanje komentara
  • dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama
  • ispunjavanje kontakt obrasca
  • telefonski poziv
  • ispunjavanje narudžbe
  • online kupovina

9. Stranica mora biti tehnički dobro izrađena

U tehničkom smislu u najmanju ruku mora imati validan HTML kod, ispravne linkove, SEO „prijateljske linkove” i što manje redirekcija ili duplih redirekcija.

Pored toga važno je obratiti pažnju na:

  • brzina učitavanja stranice
  • robots.txt datoteku
  • htaccess datoteku
  • hreflang atribut za višejezične stranice
  • sitemap
  • Google Search Console
  • Google analytics
  • Facebook pixel

10. Postavite glavne bussines ciljeve stranice koje mjerite – KPI

Svrha postojanja web stranice nije web stranica bez posjetitelja. Prava svrha nije niti stranica sa posjetiteljima od kojih nemate nikakve koristi.

Svrha web stranice u poslovnom smislu je povećanje profita. Određen broj posjetitelja će postati kupci ili klijenti.

Da bi to uspješno postigli, prilikom izrade web stranica kreatori trebaju odrediti sa naručiteljem koji su glavni poslovni ciljevi – KPI (Key Performance Indicator) koje treba ostvariti postojanjem te web lokacije. 

Nastavi čitati

Preporučeno