Web & IT

YouTube danas doseže tinejdžerske godine

Danas nije samo Valentinovo

Foto: Pixabay

Na današnji dan prije 13 godina je počela jedna velika priča, aktivirana je domena youtube.com, koja ima preko milijardu posjeta mjesečno i predstavlja jednu od najpopularnijih internetskih stranica uopće.

Ovu najpoznatiju stranicu za postavljanje i gledanje videa stvorio je trojac koji je prije toga zajedno radio u PayPalu: Steve Chan, Chad Hurley i Jawed Karim. “Bili smo tri frajera koji nisu imali ništa pametnije za raditi na Valentinovo”, našalio se Chen prošle godine.

Inspiracija za projekt je nastala kad su Chen i Hurley bili na večeri s prijateljima, ali videe koji su snimili nisu mogli razmijeniti.

S obzirom na to da su htjeli da im stranica ima neku konkretniju svrhu, zaključili su da je najbolje da to bude stranica za upoznavanje na kojoj bi korisnici izmjenjivali svoje videe. U njima bi mogli reći nešto o sebi i o tome što traže kod partnera. Ipak, kad nakon pet dana nije bio objavljen niti jedan video, od te namjere su odustali.

Prvi video postavljen na YouTube je bio upravo video jednog od trojice osnivača, Jaweda Karima. Snimio je svoj posjet zoološkom vrtu u San Diegu, a isti se i danas može pronaći na stranici.

Beta testiranje za javnost je uskoro bilo otvoreno te je stranica i službeno lansirana. Stranica je zatim stasala, a prvi video koji je dosegnuo više od milijun pregleda je bio onaj kompanije Nike s reklamom u kojoj je glavnu ulogu imao nogometaš Ronaldinho.

Već u studenom 2006. godine je Google odlučio kupiti YouTube za 1,65 milijarde američkih dolara, no istog tog mjeseca im je uslijedila tužba kompanije Universal Tube & Rollform Equipment zbog sličnog naziva domena. Naime, njihova domena je bila www.utube.com, a zbog strahovite popularnosti YouTubea bi korisnici zbog tipfelera slučajno dospjeli na njihovu stranicu koja se zbog toga često rušila. Epilog je bio takav da je kompanija Universal Tube promijenila naziv svoje domene u www.utubeonline.com.

Za kraj bi bilo zabavno za spomenuti malo zanimljive trivije:

 

1. Najviše dislajkova je pokupio videospot Justina Biebera za pjesmu “Baby”, u pitanju je oko 8 milijuna dislajkova.

2. Šezdeset posto od svih 1000 najpopularnijih videa je blokirano u Njemačkoj.

3. U sjedištu kompanije zaposlenici mogu koristiti stepenice, dizalo ili pak – golemi tobogan. Prerasli su svoj stari ured iznad pizzerije i sada imaju svoj pravi tehnološki park vrijedan milijune dolara.

4. Najčešće traženi tutorial na stranici je “Kako se ljubiti”.

5. Svake minute na YouTube biva postavljeno 100 sati novih videa.

6. Ima milijardu korisnika, što je trećina svih korisnika interneta uopće.

7. Glazbeni spot “Gangnam Style” je bio toliko popularan da je pokvario brojač pregleda, kojeg su nakon toga morali nadograditi.

11. Najpopularnija mačka stranice, Grumpy Cat, zaradila je više novca od oskarovke Gwyneth Paltrow u 2014. godini

12. YouTube je druga najveća tražilica interneta, odmah nakon Googlea.

13.  60 posto ljudi gleda YouTube umjesto televizije

Komentiraj

Odgovori

Vrh