{"id":1770,"date":"2013-07-08T12:34:47","date_gmt":"2013-07-08T12:34:47","guid":{"rendered":"http:\/\/e-kako.geek.hr\/2013\/07\/08\/kako-razviti-sposobnost-vodenja\/"},"modified":"2023-01-13T10:54:10","modified_gmt":"2023-01-13T09:54:10","slug":"kako-razviti-sposobnost-vodenja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/posao\/kako-razviti-sposobnost-vodenja\/","title":{"rendered":"Kako razviti sposobnost vo\u0111enja?"},"content":{"rendered":"

Ve\u0107ina poduzetnika smatra da je za uspjeh u poduzetni\u0161tvu najva\u017enije imati dobar proizvod ili uslugu. Na\u017ealost – to nije dovoljno. Ne postoji proizvod koji netko ne\u0107e barem poku\u0161ati opona\u0161ati i pobolj\u0161ati. Kad tad, na\u0161u uslugu zamijeniti \u0107e nova jo\u0161 bolja, kvalitetnija, sofisticiranija.<\/p>\n

Ne postoji tr\u017ei\u0161te koje novi konkurenti ne\u0107e barem poku\u0161ati obraditi. Razlog zbog kojeg ve\u0107ina novih tvrtki propada je upravo usredoto\u010denost na proizvod ili uslugu. Statistike pokazuju da 90% tvrtki nestane s tr\u017ei\u0161ta u prvih 5 godina poslovanja. Stoga da bi osoba postala uspje\u0161an poduzetnik mora raditi na razvoju poslovnih vje\u0161tina koje su neophodne za izgradnju uspje\u0161ne profitabilne tvrtke.<\/p>\n

Najva\u017enije poslovne vje\u0161tine su komunikacijske i prodajne vje\u0161tine, te vje\u0161tine vo\u0111enja. Te\u0161ko da \u0107e osoba koja ne zna prodavati postati uspje\u0161an poduzetnik jer najbolji prodava\u010di su i najbolje vo\u0111e<\/strong>. Dobar vo\u0111a zapravo \u201eprodaje\u201c samog sebe, i time motivira druge ljude da ga slijede. Drugim rije\u010dima, razinu Va\u0161eg uspjeha, kao i uspjeh onih koji rade oko Vas \u2013 odre\u0111uju Va\u0161e vje\u0161tine vo\u0111enja.<\/p>\n

Vo\u0111a se ne ra\u0111a
\n<\/strong>Uvrije\u017eeno mi\u0161ljenje me\u0111u ljudima je da se osoba sa zna\u010dajkama pravog vo\u0111e ra\u0111a! No, to je apsolutno neto\u010dno. Jeste li ikada \u010duli da je netko ro\u0111en kao \u201euspje\u0161an sporta\u0161\u201c ili \u201euspje\u0161an glazbenik\u201c i da je uspjeh ostvario bez dugogodi\u0161njeg mukotrpnog rada i vje\u017ebe? Dobra vijest je da smo se svi rodili s istom dozom potrebnih vje\u0161tina i sposobnosti. Temeljne zna\u010dajke mogu se nau\u010diti, izgraditi i usvojiti, a ukoliko imate \u017eelju, ni\u0161ta Vas ne\u0107e sprije\u010diti da se razvijate i radite na vje\u0161tinama vodstva.<\/p>\n

Ljudi \u010desto ne razlikuju vezu izme\u0111u \u201evodstva\u201c i \u201emenad\u017ementa\u201c. Menad\u017ement je proces provedbe programa i ciljeva organizacije dok je vodstvo povezano s postavljanjem vizije i poticanjem odnosno motiviranjem ljudi. Dobar menad\u017eer<\/strong> mora imati i odlike vo\u0111e, jer kako se ka\u017ee u narodu; konja mo\u017eete odvesti do vode ali ga ne mo\u017eete natjerati da pije.<\/p>\n

Tijekom svog \u017eivota i najpovu\u010deniji pojedinci me\u0111u nama utjecati \u0107e na stotine ljudi oko nas. Svi mi smo i vo\u0111e i sljedbenici, a na\u0161a je odgovornost shvatiti vlastiti potencijal vo\u0111e. Svatko od nas se mo\u017ee kroz osobni i profesionalni razvoj odlu\u010diti za ulogu onoga koji vodi ili koji slijedi.<\/p>\n

Svaki dobar poduzetnik odnosno vo\u0111a koji radi s ljudima, mora biti i dobar psiholog jer zaposlenici nisu ra\u010dunala da se njihovi postupci mogu unaprijed predvidjeti. Poduzetnik nije osoba koja o svakome aspektu poslovanja mora znati najvi\u0161e, on je taj koji je sposoban okupiti i organizirati pojedince u tim. Stoga je komunikacija klju\u010dna stvar,<\/strong> kako u prijateljskim i ljubavnim odnosima, tako i u poslovnom svijetu. Ona je odnos uskla\u0111enosti, povjerenja i razumijevanja.Vo\u0111a ne komunicira s vrha nani\u017ee, ve\u0107 dvosmjerno i stalno. Kvalitetno upravljanje uvijek ovisi o uspje\u0161nim osobnim odnosima.<\/p>\n

\"poduzetnik_banner\"<\/p>\n

Univ. spec. oec. Mirna Jurlina, Ekonomski Fakultet, Osijek, Doktorski studij \u201eManagement\u201c
\nIzvor: \u010casopis Poduzetnik<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ve\u0107ina poduzetnika smatra da je za uspjeh u poduzetni\u0161tvu najva\u017enije imati dobar proizvod ili uslugu. Na\u017ealost – to nije dovoljno.<\/p>\n","protected":false},"author":1975,"featured_media":1769,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[27,26],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1770"}],"collection":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1975"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1770"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1770\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5042,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1770\/revisions\/5042"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1769"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1770"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1770"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1770"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}