{"id":674,"date":"2010-11-30T14:46:07","date_gmt":"2010-11-30T13:46:07","guid":{"rendered":"http:\/\/e-kako.geek.hr\/2010\/11\/30\/kako-biti-dobar-slusatelj\/"},"modified":"2015-07-23T18:12:14","modified_gmt":"2015-07-23T17:12:14","slug":"kako-biti-dobar-slusatelj","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/drustvo\/kako-biti-dobar-slusatelj\/","title":{"rendered":"Kako biti dobar slu\u0161atelj?"},"content":{"rendered":"

Slu\u0161anje<\/strong> je proces koji mo\u017ee biti kategoriziran u dvije skupine: pasivne i aktivne.\u00a0Ukoliko imate naviku da pustite svoj mozak da vam luta dok vam profesor obja\u0161njava svoja predavanja, ili da se automatski isklju\u010diti kada vam majka daje upute o tome kako koristiti peglu ili oprati su\u0111e, onda ste pasivni slu\u0161atelj i \u010deka vas puno problema.\u00a0Ako ne promijenite svoj na\u010din i ne po\u010dnete aktivno slu\u0161ati, mo\u017eete nai\u0107i na puno neugodnosti u \u017eivotu.<\/p>\n

Mo\u017eete povrijediti svoje voljene samo zato \u0161to se previ\u0161e odsutni ili previ\u0161e arogantni da slu\u0161ate. Ako \u017eelite izbje\u0107i takve nepogodnosti i biti dobar slu\u0161atelj. Evo na\u010dina kako.<\/p>\n

Budite strpljivi<\/strong>. Neka vam se druga osoba otvara i pri\u010da vam bez prekida. Imat \u0107ete i vi priliku govoriti, tako dajte svom govorniku priliku da se izrazi bez da se osje\u0107a obeshrabrenim za razgovor. Postavite nekoliko pitanja, da bi druga osoba znate da ste se uhvatili se s onim \u0161to je ona\/on rekao.<\/p>\n

Budite dovoljno ponizni i na\u0107ulite va\u0161e u\u0161i<\/strong>. Dozvolite govorniku da se osje\u0107a dobro kada govori pokazuju\u0107i pa\u017enju i zanimanje. Ne trebate glumiti; suptilno sjednite ili stojite i na respektabilan na\u010din slu\u0161ajte. Kontakt o\u010diju ili gestikulacija tijelom, kao klimanje ili stisak glave, tako\u0111er su dobar na\u010din pokazivanja da ste primili poruku koju je govornik htio prenijeti.<\/p>\n

Poku\u0161ajte razumjeti<\/strong>. Slu\u0161ajte pa\u017eljivo ono \u0161to vam druga osoba \u017eeli re\u0107i te sami probajte do\u0107i do zaklju\u010dka, umjesto da razmi\u0161ljate o tome \u0161to \u0107e vi re\u0107i u odgovoru. Ve\u0107ina ljudi jednostavno se pretvara da slu\u0161a, \u010deka da govornik zavr\u0161i, tako da oni mogu dati komadi\u0107 svojih vlastitih misli i tako upotpunit razgovor, \u0161to nije u redu. Za pravi razgovor jedna osoba treba govori, a druga bi trebala slu\u0161ati, a zatim obrnuto.<\/p>\n

Izbjegavajte selektivno slu\u0161anje<\/strong>. To zna\u010di blokadu ili filtriranja odre\u0111enih rije\u010di koje ne \u017eelite \u010duti ili za koje mislite da se jednostavno ponavljaju. Parovi su skloni tome, jer oni imaju tendenciju da izvedu sve prethodne pogre\u0161ke druge osobe u svakoj nadolaze\u0107oj sva\u0111i. \u017dene su stru\u010dne selektivne slu\u0161ateljice, dok mu\u0161karcima se jednostavno ne da raspravljati istu stvar iznova i iznova te oni prestanu slu\u0161ati uop\u0107e. Tako \u010desto zavr\u0161e vi\u010du\u0107i jedni na druge, kao da time \u0161to podi\u017eu glasove dobivaju ovu drugu osobu da slu\u0161a.<\/p>\n

Dr\u017eite otvoren um<\/strong>. Ako namjeravate pri\u010dati s osobom, nemojte biti onaj koji \u010dita misli i naga\u0111ati o tome \u0161to druga osoba ima za re\u0107i pa stalno upada u pri\u010du i prekida, nego budite uljudni i pustite neka govornik zavr\u0161i.<\/p>\n

\u201eNe \u010dinite drugima ono \u0161to ne bi \u017eeljeli da drugi u\u010diniti vama<\/strong>.” Ako ste bili govornik, pru\u017eite drugima \u0161ansu da se izraze i pozorno slu\u0161ajte? Nema ni\u010deg iritantnijeg nego kada vas prekinu i ne dobijete priliku re\u0107i ono \u0161to ste zaista htjeli. Budite obzirni prema osje\u0107ajima govornika te ga nemojte prerano osuditi u svojoj glavi.<\/p>\n

Vje\u017ebajte sposobnost slu\u0161anja po\u010dev\u0161i od sada s ljudima koji vas okru\u017euju. Ako \u017eelite do\u017eivjeti zna\u010dajna pobolj\u0161anja u va\u0161oj vezi, s prijateljima, s obitelji i kolegama na poslu onda po\u010dnite slu\u0161ati!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Slu\u0161anje je proces koji mo\u017ee biti kategoriziran u dvije skupine: pasivne i aktivne.<\/p>\n","protected":false},"author":1975,"featured_media":673,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11,16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674"}],"collection":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1975"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=674"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/media\/673"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=674"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=674"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/e-kako\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=674"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}