alternativa.hr

Prirodni lijekovi

Saznajte zanimljive detalje u vezi soka od brusnice

Sok od brusnice jako je zdrav i svi bi ga trebali piti. Ako vam i nije svakodnevna namirnica, potrudite se barem popiti ovaj sok s vremena na vrijeme.

U nastavku ćemo vas pobliže upoznati sa ljekovitim djelovanjem soka od brusnice. Jako je zdrav pa i vama preporučujemo da ga pijete.

Plod brusnice vjerojatno već od prije poznajete, pa već u glavi imate sliku malenih crvenih plodova, ali vam možda nije poznata ljekovita strana ovih plodova. Vrijeme je da to promijenimo, pa da vam predstavimo brusnicu kao ljekovitu biljku.

Iako je brusnica biljka koja daje malene plodove, oni su jako efikasni i korisni u mnogo slučajeva kada naš organizam treba pomoć iz prirode. Bobice su jako bogate vitaminom C i vlaknima. Osim toga, i brusnice, baš kao i borovnice, u sebi imaju izobilje antioksidanta koji imaju antibakterijski učinak na tijelo.

Indijanci su najbolje znali iskoristiti ovu bilju. Oni su crvene plodove brusnice koristili kao hranu, prirodni lijek, te kao sredstvo za bojanje tkanina. Sok od brusnice se kroz povijest koristio za liječenje opeklina, rana, psorijaze, ekcema i ostalih kožnih bolesti. U dokumentima koji su preživjeli od 17. stoljeća naučili smo da su se brusnice koristile u ljekovite svrhe za želučane bolesti, probleme s jetrom, te bolesti krvi. Brusnica se koristila kao zaštita protiv skorbuta. Da ne dođete do pogrešnog zaključka, trebamo spomenuti da se brusnice i danas koriste u liječenju mnogih oboljenja. Naime, moderna ispitivanja su dodatno potvrdila djelotvornost ovih malenih plodova i soka koji dobijemo od njih. Danas je sok od brusnica jako cijenjeno prirodno sredstvo protiv mnogih oboljenja, posebno nekih stanja koja muče ženski spol.

Još zanimljivi detalja u vezi soka od brusnice

Ljekovita svojstva svježeg soka od brusnica dolaze prvenstveno zbog visokog sadržaja tanina, koji sprječava prolaz bakterija kroz stanične membrane. Dakle, redovito korištenje soka od brusnice može značajno poboljšati imunološki sustav. Osim toga, brusnice povećavaju učinak antibiotika, naročito u pogledu liječenja bolesti probavnog sustava i infekcija mokraćnog sustava.

Sok od brusnice je bogat vitaminom C, K i vitaminom E, kao i niskim udjelom natrija i masti. Prirodni sok od brusnice, koji nije dodatno zaslađen, u sebi ima jako malo šećera. Brusnica se često miješa s drugim voćem, poput grožđa, jabuka ili trešanja, koje sadrži više prirodnog šećera. Sok od brusnica ima visoke koncentracije antioksidanta fenola, koji može pomoći u prevenciji bolesti srca i nekih oblika raka. Neke studije pokazuju da sok od brusnica pozitivno utječe na zdravlje srca. Ovaj sok je jako dobar izvor antioksidanta i fitokemikalija, koji se bore protiv raka i bolesti kardiovaskularnog i imunološkog sustava.

Znanstvenici su nedavno otkrili mogućnost soka od brusnica koji suzbija adheziju, odnosno lijepljenje patogenih bakterija na stjenke urinarnog trakta, a time suzbija njihovu reprodukciju i razvoj upalnog procesa.

Sok od brusnica ima protuupalno, antimikrobno i diuretičko djelovanje. On se ne koristi samo u liječenju i prevenciji urogenitalnih infekcija, već kao tonik i lijek protiv gripe. Brusnica je izvrstan prirodni lijek za kardiovaskularne bolesti i metaboličke poremećaje. Kemijski elementi kao što su bor, jod, mangan mogu sniziti krvni tlak, tako da se sok od brusnica često preporučuje za hipertenziju.

Ako redovno konzumirate ovaj prirodni sok, na taj način pomažete tijelu da ostane čisto, odnosno smanjujete rizik od trovanja hranom i sprječavate razvoj enterovirusa.

Svježi sok utječe na povećano izlučivanje želučanih sokova i gušterače, pa se često preporučuje tijekom liječenja bolesti probavnog sustava. Poboljšava apetit, asimilaciju hrane, normalizira metabolizam i povećava peristaltiku crijeva. Sok od brusnice se preporučuje u slučaju gastritisa, ali samo s niskom kiselosti, kolitisa, kao i tijekom liječenja bolesti jetre.

Stručnjaci kažu da sok od brusnica inhibira rast bakterija u ustima koje uzrokuju zubne naslage. Zdrava doza soka od brusnice osigurava čiste zube sve vrijeme. Poznato je da su ljudska usta, odnosno usna šupljina puna bakterija. Bakterije se hrane šećerom u hrani. One tada izlučuju kiseline koje uzrokuju zubni karijes. Laboratorijska istraživanja su pokazala da sok od brusnica djeluje poput teflona, sprječava bakterije da se zadržavaju na zubima.

Američki znanstvenici su također otkrili spojeve u soku koji zaustavljaju stvaranje i formiranje plaka, koji uzrokuje bolesti desni.

Kao i kod većine voćnih sokova, sok od brusnica dolazi u dvije varijante: sladak i nezaslađen. Savjetujemo svima da odaberu ovu zdraviju, nezaslađenu varijantu.

Nova studija pokazala je kako je brusnica znanstveno dokazano dobra za zdravlje mjehura te sprečavanje razvoja bakterija, a brusnica je toliko djelotvorna da neki stručnjaci kažu i kako bi ekstrakt ploda brusnice moga biti korišten za uklanjanje bakterija s medicinske opreme.

Tisuće pacijenata imaju komplikacije s kateterom, tankom cjevčicom koja u tijelo unos tekućinu ili iznosi urin jer na taj način bakterije s kože vrlo lako ulaze u tijelo i mogu zaraziti tkivo ili krv. Novom studijom sada je otkriveno kako kemikalije u brusnicama mijenjaju ponašanje bakterija.

Konzumacija ovoga voća više od stotinu godina povezuje se s prevencijom infekcija mokraćnog sustava, iako su neki znanstvenici svojedobno tvrdili kako se to vjerovanje ne zasniva na činjenicama. Prethodne studije pokazale su kako brusnice sprečavaju zadržavanje bakterija na zidovima mokraćnog trakta zahvaljujući spojevima poznatim pod nazivom PAC (proantocijanidi).