DijetaZdravlje

10 ukusnih i zdravih ideja za grickalice koje će vam pomoći u kontroliranju dijabetesa

Dobar plan prehrane igra važnu ulogu u upravljanju dijabetesom i kontroli razine šećera u krvi. Plan prehrane nije vezan samo uz glavne obroke, već i za grickalice.

Osobe sa dijabetesom si ne mogu priuštiti da prođe puno vremena a da ne konzumiraju neki obrok. S vremena na vrijeme trebaju jesti male zalogaje kako bi spriječili da im razina šećera u krvi ne postane previsoka ili preniska.

Grickalice ne moraju uvijek uključivati  hranu bogatu šećerom ili dodatnim masnoćama. U stvari, postoji mnogo zdravih i ukusnih zalogaja u kojima dijabetičari mogu uživati.

Grickalice mogu biti odličan način za održavanje stabilne razine glukoze u krvi – ako odaberete grickalice s visokim udjelom bjelančevina, niskim ugljikohidratima, niskim kalorijama i puno hranjivih tvari.

Takvi zdravi obroci mogu pomoći u zaustavljanju gladi, dok vam istovremeno daju novi dozu energije. Ali imajte na umu da je veličina porcije, čak i za grickalice, također ključna za upravljanje razinom glukoze u krvi i izbjegavanje dobitka na težini.

Grickalice za osobe koje imaju problema sa dijabetesom

Evo 10 ukusnih i zdravih ideja za uživanje u grickalicama koje neće loše utjecati na vaš dijabetes.

jogurt
Zdrava namirnica za dijabetičare – Grčki jogurt

Jogurt

Jogurt, osobito grčki jogurt, je vrlo zdravi obrok za osobe s dijabetesom. Ovaj proizvod pun proteina i sa niskim udjelom ugljikohidrata je dobar izvor kalcija i sadrži vrlo malo kalorija.

Također je bogat probioticima koji potiču probavu vraćanjem prirodne ravnoteže bakterija u vašim crijevima. Sadrži i druge hranjive tvari poput B vitamina, folne kiseline, kalija, fosfora i cinka.

Grčki jogurt je odličnog okusa i može se jesti na različite načine.

Možete pojesti 1 čašu običnog grčkog jogurta ili u ½ čašice jogurta umiješati jagode, kupine, borovnice, grožđice ili neke druge orašaste plodove za ukusni zalogaj.

Celer

Celer je prilično podcijenjena namirnica, ali to je jedna od najboljih grickalica u kojoj dijabetičari mogu uživati ​​u bilo kojem trenutku. Budući da je bogat vlaknima i vodom, celer će vas brzo zasititi a sadrži nevjerojatno malo kalorija, ugljikohidrata, masnoće i kolesterola.

Također ima veliku hranjivost jer sadrži vitamine A, C, K i neke vitamine B, kao i kalcij, magnezij, fosfor, folate i kalij.

Celer je savršena hrana koju možete grickati kao zdravi obrok tijekom dana. Također ga možete napuniti maslacem od kikirikija ili svježim sirom, ili umočiti u guacamole ili domaći humus.

Jabuke

Jedna jabuka dnevno je dobar izbor za ljude koji imaju dijabetes.

Ovaj niskokalorični zalogaj bogat je topljivim vlaknima, što vas iznenađujuće dugo može zadržati  sitima. Također, vlakna usporavaju probavu i apsorpciju fruktoze koja je prisutna u jabukama.

Također ćete apsorbirati mnogo važnih i hranjivih sastojaka iz jabuke kao što su  vitamin C, fitonutrijenti, željezo, kalij, fosfor i kalcij.

Osim toga, jabuka može pomoći u zadovoljavanju vaše želje za slatkim bez opasnosti promjene razine šećera u krvi.

Ne postoji ništa lakše nego uzeti cijelu jabuku na posao kako bi je pojeli kao međuobrok. Za dodatni okus, narežite jabuku na kriške i razmažite malo maslaca od kikirikija na njih ili ih pospite cimetom kako bi bile ukusnije.

Mješavina orašastih plodova (tzv. Studentski mix)

Gotova mješavina koju kupujete u trgovini može biti nezdrava, zato sami izradite vlastitu mješavinu tako da dobijete zdravu zakusku.

Studentski mix je zgodna, prijenosna grickalica koja se ne može pokvariti i za koju je važno jedino da se stavi u hermetičnu posudu kako bi zadržala okuse i kvalitetu što dulje vremena. Ako je uvijek imate uz sebe znači da kad god trebate pojesti nešto, samo otvorite poklopac i stvar je riješena.

Upotrijebite nekoliko preporučenih namirnica za zdravu prehranu kod dijabetesa koja uključuje žitarice, orahe i suho voće.

Evo jednog jednostavnog i laganog domaćeg recepta za ovu mješavinu:

U zdjelu usipajte kombinaciju slijedećih turbo zdravih i hranjivih namirnica: kombinirajte 1 šalicu pečenog kikirikija, 1 šalicu prženog badema, 1 šalicu prženih sjemenki bundeve, 2 reda tamne čokolade, 50 g nezaslađenog ribanog kokosa i ½ šalice grožđica ili ribizla. Dobro je izmiješajte i vaš mix je spreman.

Jedite 1 do 2 žlice kad god ste gladni, ali bez pretjerivanja.

Svježi sir

Svježi sir je proteinska bomba i sadrži sve esencijalne aminokiseline. To znači da će se polagano probavljati i pomoći vam da ostanete siti duže vremena.

Zbog malog broja kalorija i ugljikohidrata idealan je za dijabetičare, a kalcij, vitamin A, željezo, magnezij, fosfor, kalij, selen i cink koji se nalaze u njemu su vrhunski dodatak ovom proizvodu.

Iako je ukusan sam po sebi,  može se uvrstiti u vašu prehranu na različite načine.

Možete uživati ​​u otprilike jednoj šalici svježeg sira posipanog nekim biljem ili sa malo soli. Također možete  pojesti ½ šalice svježeg sira sa malim dodatkom voća ili povrća na bazi vode, kao što su dinja ili krastavci.

Kokice pripremljene pomoću vrućeg zraka

Ovako pripremljene kokice su izvrsna  alternativa za osobe s dijabetesom. Možete zadržati osjećaj sitosti bez dodavanja puno kalorija.

Kokice su dobar izvor vlakana i također sadrže male količine vitamina i minerala, poput magnezija, kalija, vitamina A, fosfora, cinka, mangana, željeza i bakra.

Osim toga, kokice pripremljene na ovaj način imaju vrlo niski glikemijski indeks u usporedbi s tradicionalnim pečenjem.

Ponesite malu vrećicu ovih kokica u vaš automobil ili ured i uživajte ​​u ovoj laganoj grickalici  kad god osjetite glad.

Masline

Masline svih sorti čine savršenu opciju za obroke dijabetičara.

Zdrave masne kiseline u maslinama pomažu u kontroli razine šećera u krvi. Kada je u pitanju dijabetes, mononezasićene masti su najbolja vrsta masti za jelo,  jer ove masti imaju sposobnost snižavanja razine glukoze u krvi, povećavaju osjetljivost na inzulin, snižavaju kolesterol, smanjuju rizik od bolesti srca i tako poboljšavaju vaše cjelokupno zdravlje.

Ostale važne hranjive tvari u maslinama uključuju bakar, željezo, vlakno i vitamin E.

Uzmite šačicu maslina, polako i temeljito žvačite, a tjeskoba nastala zbog gladi uskoro će nestati.

Krekeri od cjelovitog zrna

Krekeri od cjelovitog zrna lako se prenose svuda sa vama (u vašem automobilu ili ruksaku, npr.)  i čine zdravi zalogaj za dijabetičare.

Krekeri od cjelovitog zrna bogati su vlaknima koja vam pomažu da se osjećate sitima između obroka. Prilikom kupnje krekera od cjelovitog zrna, pobrinite se da su napravljeni od cjelovitog brašna ili drugog cjelovitog zrna, kao što su raž ili kvinoja.

Možete uživati ​​u nekoliko krekera  kako bi zadovoljili glad ili za kompletni  nutricionistički obrok možete pomiješati mljevene krekere od cjelovitog zrna sa bezmasnim sirom ili kriškama mrkve ili jabuke.

salata
Salata od crnog graha

Salata od crnog graha

Ako se osjećate prilično gladnima prije vremena za ručak, mala salata čini zdravu zakusku koja će riješiti taj problem.

Dobar izbor za osobe s dijabetesom je salata od crnog graha s obiljem zelenog povrća.

Ova vrsta salate nudi prednosti i vlakana i bjelančevina, te pomaže u zaustavljanju  gladi na nekoliko sati. Vlakna također mogu pomoći u snižavanju kolesterola.

Stavite ½ šalice kuhanog crnog graha u zdjelu. Dodajte ½ šalice sjeckane svježe rajčice, ½ šalice sjeckanog krastavaca, ½ šalice avokada narezanog na kockice i pregršt listova salate. Umiješajte 2 žličice svježeg soka od limuna, malo soli i svježe mljeveni crni papar za dodatni okus.

Jedite ½ šalice ove ukusne salate kad god se osjećate gladnima između obroka.

Smoothie

Ako ste kod kuće i odjednom osjetite glad, mali smoothie je sve što trebate. Smoothie je vrlo hranjiv obrok i lako se može uklopiti u popis zalogaja koji odgovaraju dijabetičarima. Međutim, nemojte dodavati previše voća bogatog šećerom.

Da biste napravili smoothie, koristite svježe voće, povrće i jogurt tako da dobijete dobru dozu proteina i vlakana.

Evo dva recepta za smoothie:

Stavite šalicu borovnica, ¼ šalice listova špinata, ½ šalice grčkog jogurta i ½ šalice vode u blender. Temeljito promiješajte i vaš smoothie je spreman.

Stavite malu bananu, ½ šalice jogurta s niskim sadržajem masnoća i ½ šalice smrznutih bobica u blender i dobro promiješajte sastojke. Za povećanje bjelančevina, dodajte malo lanenih ili chia sjemenki.

Tags

Related Articles

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker