Ljekovita biljkaZdravlje

6 dokazanih zdravstvenih svojstava suhih šljiva i soka od šljiva

Šljive su pune esencijalnih hranjivih tvari i prehrambenih vlakana koja osim održavanja zdravlja vaših crijeva također mogu pomoći u liječenju kronične opstipacije te u održavanju zdravlja kostiju i sprečavanju bolnih hemoroida. 

Ako se konzumiraju umjereno, nizak glikemijski indeks šljiva čine ih izvrsnim izborom hrane dok ste na dijeti, bilo da li vam je želja izgubiti težinu ili želite upravljati dijabetesom. 

Šljive su često šaljiva strana razgovora zahvaljujući svojoj legendarnoj sposobnosti da probavu održavaju vrlo “redovitom”. 

sljiva
Suhe šljive

Ipak, suhe šljive zaslužuju malo više ljubavi. Dostupne u obliku soka i sa ili bez sjemenke, šljive su možda baš ono što vaše tijelo sada treba. Evo razloga zašto ovaj plod zaslužuje mjesto u vašoj prehrani. 

  1. Liječe opstipaciju

Kada je riječ o zdravstvenim prednostima šljive, niti jedan popis ne bi bio potpun bez priznavanja sposobnosti šljiva da se bore protiv zatvora. 100 mg šljiva ima oko 6.1 g  vlakana, koje pomažu skupljanju otpada i održavanju normalnog rada crijeva. 

No, tu ne prestaje njihova korist. Osim sposobnosti vlakana da vam probavu održavaju redovitom, sok od šljiva je i vrlo učinkovit laksativ. Razlog tomu je visoka razina sorbitola, šećernog alkohola koji se polako razgrađuje i proizvodi laksativni učinak. Sok sadrži 6,1 mg sorbitola na 100 g, a sama šljiva sadrži 14,7 mg u sličnom dijelu od 100 g. 

U kombinaciji sa sadržajem od hranjivih tvari, šljive su postale popularni prirodni laksativ, osobito među starijim osobama. Dakle, ako imate problema s probavom, pokušajte pijuckati ovaj ukusni sok od šljiva. 

  1. Sprječavaju pojavu hemoroida

Kronična opstipacija ili naprezanje tijekom pražnjenja crijeva mogu uzrokovati hemoroide. Prehrana sa niskom razinom vlakana je još jedan od uzroka upaljenih vena u donjem dijelu rektuma i anusa. To može biti prilično bolno. No, budući da su šljive bogate vlaknima i mogu ukloniti zatvor, mogu pomoći i onima koji su skloni hemoroidima. Redoviti unos može čak i pomoći da se ovaj stresni problem ponovo ne javi. 

  1. Pružaju energiju bez podizanja razine šećera u krvi

Jednostavni šećeri u šljivama čine ih odličnim izborom za podizanje energije. Oni su također hrana s niskom glikemijskom indeksom, s indeksom od 29/100 (banana je 48/100 a crno grožđe 59/100) . 

U usporedbi s većinom ugljikohidrata, sorbitol u šljivama uzrokuje niži stupanj povećanja glukoze u krvi. Visoke razine sorbitola i vlakana znače da se razina šećera ne širi iznenada. To je upravo ono što dijabetičari pokušavaju izbjeći na dnevnoj bazi. Stoga su šljive odličan slatki izvor energije – čak i za dijabetičare. Šlijva dakle ima izvrsno svojstvo fenolnih spojeva uz prednost odgođene apsorpcije glukoze. 

  1. Smanjuju krvni tlak

Također možete upravljati hipertenzijom (visokim krvnin tlakom) jedući suhe šljive. U jednoj studiji u kojoj su ispitanici bili pacijenti s hipertenzijom, ponuđene su im šljive kao redovan obrok. Uočeno je veliko smanjenje razine krvnog tlaka u razdoblju od 8 tjedana. U usporedbi s kontrolnom skupinom, njihova razina LDL (“lošeg”) kolesterola i razina serumskog kolesterola su obje pale. 

Jedan od savjeta ove studije jest da pojedete tri suhe šljive dnevno (ranije natopljene preko noći). 

  1. Borba protiv osteoporoze

Šljiva je također jako bogata kalijem, sa 1058 mg mikronutrijenta u svakih 100g. 

Kalij je usko povezan sa zdravljem kostiju. Prema istraživačima, možda ćete smanjiti rizik od osteoporoze ako jedete dovoljno hrane bogate kalijem. To može biti osobito korisno ako imate obiteljsku povijest ove bolesti. Preporučene razine su 4700 mg dnevno za odrasle, 400 mg dnevno za dojenčad i 3000 do 4500 mg kalija dnevno za djecu (ovisno o dobi). 

Šljive su za sve uzraste 

Općenito, šljive su poznate po svojoj sposobnosti da pomažu starijim osobama u borbi protiv zatvora. Ali šljive također mogu biti odlične za malu djecu i za sve koji žele ostati zdravi. Ljudi svih dobi mogu ostvariti veliku korist zbog antioksidacijske snage i velike količine vlakana u ovom izvanrednom voću. 

Stručnjaci ukazuju na potrebu uvođenja šljiva u dnevne obroke voća koje dajete svojoj djeci.  

Naravno, učinite jedenje zabavnijim tako što ćete dodati i neke druge plodove. Nemojte nuditi samo šljive. 

Imate izbirljivo dijete? Ponudite mu sok od šljiva. Njegov slatki okus privlači većinu djece, čineći ga prihvatljivijom verzijom. Možete ga čak kombinirati s drugim voćnim sokovima poput brusnice ili jabuke kako bi ga djeca još lakše prihvatila. Alternativno, kao što sugerira Kraljevska Dječja Bolnica u Melbourneu, možete zamrznuti sok od šljiva u sladolednu poslasticu za djecu. Svidjet će im se!  

UpozorenjeŠljive su sjajno voće, ali ne pretjerujte u količini. Inače bi vam se moglo dogoditi da neprobavljeni šećeri i složeni ugljikohidrati u šljivama i slatkim sokovima prouzroče proljev i pretjerane crijevne plinove. Pratite unos i ograničite potrošnju kako bi izbjegli potencijalne probleme. Većina recepata protiv opstipacije zahtijeva dnevni unos od najmanje 6 do 12 šljiva, ali imajte na umu da također trošite mnogo kalorija (339 kcal u posluživanju od oko 10 šljiva) i ugljikohidrata. Ako riješite svoj zdravstveni problem i sa manjom količinom šljiva, držite se te količine. Isto vrijedi i za sok od šljiva, koji ima 16,45 mg šećera u posluživanju od 100 mg i oko 71 kcal. Dakle, bilo da konzumirate šljive ili sok za prehranu, opće zdravlje ili protiv zatvora, pazite na to koliko ih konzumirate. U umjerenim količinama, šljive mogu pomoći vašem tijelu da bude u optimalnom stanju.

Tags

Related Articles

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker