ReceptZdravlje

Kokice: Dali su dobra grickalica ili ipak ne?

Malo tko zna, ali su kokice jako dobar izbor za grickanje. Treba ipak znati kako se pripremaju, i na koji način. Nekada su jako zdrave, ali kokice mogu biti nezdrav izbor.

Trebamo znati da kokice jesu zdrave, ali ih začini mogu učiniti nezdravima. Zbog toga posebno treba paziti koje kokice jedete, i u kojim količinama. Nikako nije dobro pretjerivati u kokicama, bez obzira dali ste ih sami pripremili ili ste kupili već gotove kokice.

Stručnjaci smatraju da su najgori izbor kokice iz mikrovalne. Nisu se još složili oko toga, no znamo da su one začinjene i da su zbog toga manje dobar izbor. Najbolje je da sami sebi napravite kokice, od kukuruza kokičara. Kada ih sami pravite, pazite da ne koristite ulje u velikim količinama, kao ni začine.

Dali su kokice zdrave ili ne?

kokice
Kokice

Za kokice često čujemo da nisu zdrave. Sa druge strane, mnogi imaju tvrdnju da su jako dobar odabir za grickanje u večernjim satima. Što je onda istina, a što nije? Možda ćete se iznenaditi, ali kokice imaju mnoge zdravstvene pogodnosti za naš organizam, pogotovo ako ih usporedimo sa drugim grickalicama, poput čipsa, smokija i sličnim.

Kokice se prave od zrna kukuruza kokičara. Mogu se pripremiti u slanoj ili slatkoj varijanti, ali je najbolje pripremiti kokice na malo ulja, i uz tek nešto soli.

Ako želite zdrave kokice pazite na spomenuti detalj. Slatke mogu biti više kalorične, ali ako pripazite, opet možete dobiti ukusne grickalice koje neće štetiti vašem zdravlju. Važno je ne pretjerivati sa začinima, ili sladilom ako se odlučite za slatke kokice.

Grickajte kokice, a ne čips

Ako volite jesti kokice, ove će vas činjenice oduševiti i još više potaknuti da uživate u tim grickalicama. Dakle, kokice se prave od kukuruza kokičara, a znamo da su cijela zrna jako dobra za ljudski organizam. Naime, cjelovite žitarice su bogate prirodnim vlaknima, baš kao što su i plodovi voća i povrća, što znači da su kokice jako zdrave i daleko su bolji izbor nego čips ili druge reklamirane grickalice.

[mks_button size=”medium” title=”Još neke zdrave grickalice” style=”rounded” url=”http://www.ludakrava.com/zdravlje/10-ukusnih-i-zdravih-ideja-za-grickalice-koje-ce-vam-pomoci-u-kontroliranju-dijabetesa/” target=”_blank” bg_color=”#9ff9d1″ txt_color=”#000000″ icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Još jednom da spomenemo, kupljene kokice, gotove ili one u papirnatim vrećicama budu jako začinjene. Baš zbog začina su takve kokice nezdrave, posebno zbog visokog udjela nezdravih masnoća i umjetnih začina. Od njih nemate nikakve zdravstvene beneficije, a možete se udebljati i imati problema sa zdravljem. Potrudite se da kokice uvijek pripremate sami, kod kuće, na malo ulja i uz dodatak malo soli.

Zrna kukuruza bogata su antioksidantima

Kokice se prave od kukuruza kokičara, a za njega je utvrđeno da je jako zdrav za naš organizam. Naučnici su otkrili da zrna kukuruza sadrže polifenole, odnosno spojeve koji jače djeluju od vitamina C i E.

Polifenol djeluje tako da ispire toksine iz našeg tijela i poboljšava imunitet. Također, istraživači su otkrili da jedna porcija kokica ima 300 mg polifenole, odnosno 13% prosječne potrebe za tim elementima na dnevnoj bazi. Ovaj antioksidans usporava starenje, liječi zatvor stolice, poboljšava rad crijeva, poboljšava srčani ritam i sprječava pojavu raka.

Zrna kukuruza u sebi sadržavaju netopiva vlakna

Osim gore spomenutih polifenola, u zrnima kukuruza kokičara pronalazimo netopiva vlakna. Netopiva vlakna se ne otapaju u vodi, ali se kreću kroz crijeva apsorbirajući se. Netopiva vlakna daju potrebni pritisak na crijeva i liječe zatvor stolice.

To znači da se kokice lako probavljaju, i neće vas učiniti debljima. Baš kao što su voće i povrće bogati netopivim vlaknima, tako su i kokice, pa im možemo priznati beneficije koje imaju voće i povrće u tom kontekstu. Netopljiva vlakana djeluju na nas tako da nas čine sitima, pa nećemo posegnuti za drugom hranom. Ako se pravilno koriste, možemo kazati da kokice mogu pomoći pri mršavljenju.

Spomenuli smo samo neke zdravstvene prednosti kokica. Ima ih još, ali opet napominjemo, ovo vrijedi za kokice koje ste pripremili kući, pazeći pri tome da ih pečete na malo ulja i tek malo začinite.

Koristite što manje maslaca, ulja, soli i umjetnih sladila.

Tags

Related Articles

Close

AdBlock je aktivan :(

Molimo vas isključite AdBlock kako bi podržali rad stranice i nastavili neometano surfati stranicom. Ako ste isključili AdBlock, osježite stranicu (F5 ili CTRL+R).