Zdravlje

Zdrava hrana: Namirnice koje čiste arterije

Koristimo priliku da vam predstavimo namirnice za koje se zna da dobro čiste arterije. U slučaju da imate sklonosti i probleme sa arterijama, ove namirnice svakako uvrstite u svakodnevnu prehranu.

Mnoge suvremene studije pokazuju da je arterioskleroza jedna od bolesti koja uzrokuje najviše smrtnih slučajeva u svijetu svake godine. Najčešći uzrok tome je loš odabir namirnica, odnosno loša ishrana. Naime, određene namirnice dovode do nakupljanja plaka u arterijama (po stjenkama) što smanjuje protok krvi i povećava šanse od srčanog udara.

Arterije su krvne žile koje prenose krv kroz naš organizam. Da budemo precizniji, arterije dovode krv bogatu kisikom od srca prema drugim tkivima i organima u našem tijelu. Nezdrava prehrana loše utječe na organizam, posebno na krvožilni sustav. To dovodi do slabije opskrbe organizma kisikom, pa do svakojakih zdravstvenih problema.

Da bi uradili što je u vašoj moći, potrudite se odabrati namirnice koje će pomoći da imate zdrave arterije, koje su maksimalno protočne.

krvotok
Dobar protok krvi

Ovo su neke namirnice koje čiste arterije i povećavaju cirkulaciju

Brusnice – Malene tamnoplave bobice spadaju među najzdravije voće. Bogate su antioksidansima koji pomažu zdravlju kardiovaskularnog sustava. One smanjuju kolesterol, čime se sprječava formiranje plaka unutar arterija. Naučnici su potvrdili da sok od brusnica ima više antioksidansa od svih drugih voćnih sokova.

Rajčica – Baš kao i brusnica, rajčica je bogata antioksidansima. Likopen joj daje crvenu boju, a u prehrani koristi smanjenju lošeg kolesterola, koji vodi do ateroskleroze. Kada god ste u prilici, obogatite jelovnik rajčicama i raznim umacima od rajčice. Smatraju mnogi da je čak i kečap dobar u ovom kontekstu.

Brokula – Ovo povrće ima jako puno vitamina K. To je vitamin koji štiti arterije od štetnih utjecaja. Vlakna prisutna u brokuli drže krvni tlak pod kontrolom i također snižavaju razinu kolesterola. Pored svega toga, brokula je dobra dijetalna namirnica jer će vas zasititi, a u isto vrijeme će trošiti višak kalorija iz organizma.

Maslinovo ulje – Mediteranska kuhinja je nezamisliva bez maslinovog ulja. Nije ni čudo što će dalmatinci rijetko imati problema sa krvožilnim sustavom. Naime, maslinovo ulje ima mnogo zdravstvenih koristi. Sprječava visok kolesterol, snižava visoki krvni tlak, a sve zbog mononezasićenih i polinezasićenih masti koje blagotvorno djeluju na organizam.

Avokado – I ovo će voće, baš kao i prethodne namirnice sniziti kolesterol. Visoka razina kolesterola može začepiti krvne žile, što pak može uzrokovati srčani, moždani udar i kardiovaskularne bolesti. Proučite malo recepte i potrudite se konzumirati avokado kada god se pruži prilika. Ako nemate ideje za neko jelo od ovog egzotičnog voća, uvijek možete napraviti sebi sok, smoothie ili umak od avokada.

Sjemenke suncokreta – Ove su sjemenke bogate vitaminom E koji čuva arteriju i smanjuje upalu. Također, sadrže puno vlakana, bjelančevina i magnezija. Grickajte ih umjesto nezdravih i masnih grickalica.

Zeleni čaj – Ovaj se čaj proslavio u svim kulturama svijeta. Nekada je bio tradicionalno piće dalekog istoka, no danas ga rado piju diljem svijeta. Razloga za to je mnogo. Naime, zeleni čaj ima veliki broj antioksidanasa u sebi, a svi oni pomažu spriječiti i smanjiti oksidacijski stres, a to je stres koji stanice čini kancerogenima.

Tags

Related Articles

Close

AdBlock je aktivan :(

Molimo vas isključite AdBlock kako bi podržali rad stranice i nastavili neometano surfati stranicom. Ako ste isključili AdBlock, osježite stranicu (F5 ili CTRL+R).