{"id":49090,"date":"2023-12-11T14:28:37","date_gmt":"2023-12-11T13:28:37","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/mobiteli\/?p=49090"},"modified":"2023-12-12T14:32:56","modified_gmt":"2023-12-12T13:32:56","slug":"najveci-mitovi-o-baterijama-vasih-mobitela","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/mobiteli\/najveci-mitovi-o-baterijama-vasih-mobitela\/","title":{"rendered":"Najve\u0107i mitovi o baterijama va\u0161ih mobitela"},"content":{"rendered":"\n
Vlasnici pametnih telefona \u010desto mogu \u010duti razli\u010dite savjete u upute kako koristiti svoje baterije. U moru razli\u010ditih informacija i dezinformacija, te\u0161ko je ponekad razlikovati \u0161to je istina, a \u0161to ne.<\/p>\n\n\n\n
Kako bismo odgovorili na neke od najve\u0107ih mitova o baterijama, odlu\u010dili smo ih istra\u017eiti i donijeti vam kona\u010dnu presudu, radi li se samo o mitovima ili pak ima i istine u nekima od njih.<\/p>\n\n\n\n
U va\u0161oj bateriji pametnog telefona ima vi\u0161e energije nego \u0161to postotak prikazan sugerira, ali ako biste tu energiju koristili, znatno biste smanjili ukupni vijek trajanja baterije. U sredi\u0161tu ovog problema je delikatan kompromis koji kreiraju proizvo\u0111a\u010di. Pove\u0107avanje dostupne napunjenosti unutar baterije smanjuje broj puta koje baterija mo\u017ee biti napunjena i ispra\u017enjena bez o\u0161te\u0107enja unutarnje strukture. Kako bi baterije trajale stotine ili tisu\u0107e ciklusa punjenja, proizvo\u0111a\u010di postavljaju ograni\u010denja na koli\u010dinu energije koju baterije mogu ispu\u0161tati.<\/p>\n\n\n\n
Da biste razumjeli za\u0161to, morate znati malo o tome kako baterije rade. Unutra\u0161njost ve\u0107ine litij-ionskih baterija, poput onih u pametnim telefonima, prijenosnim ra\u010dunalima i elektri\u010dnim automobilima, sastoji se od dva sloja: jedan od litij-kobaltnog oksida i drugi od grafita. Energija se osloba\u0111a kada se litij-ioni kre\u0107u iz sloja grafita prema sloju litij-kobaltnog oksida. Kada napunite bateriju, jednostavno pomi\u010dete te litij-ione natrag\u2014iz sloja litij-kobaltnog oksida natrag u grafit.<\/p>\n\n\n\n
Ovdje dolazimo do problema s vijekom trajanja baterije i ciklusima punjenja. Ako premjestite previ\u0161e tih litij-iona iz sloja litij-kobaltnog oksida, cijela struktura sloja se poremeti. Dakle, iako je mogu\u0107e napuniti bateriju iznad 100 posto, jedini na\u010din da to postignete je izvla\u010denjem vi\u0161e tih klju\u010dnih litij-iona.<\/p>\n\n\n\n
Zato proizvo\u0111a\u010di postavljaju ograni\u010denja na koli\u010dinu napunjenosti u njihovim baterijama.<\/p>\n\n\n\n
\u010cest savjet kako ubrzati punjenje telefona kada \u017eurite je staviti ga u zrakoplovni na\u010din. To zna\u010di da su sve radiofrekvencije isklju\u010dene, pa ne\u0107ete imati nikakvih podataka putem mobilne mre\u017ee, a va\u0161e Bluetooth i Wi-Fi veze tako\u0111er \u0107e biti prekinute. Teoretski, budu\u0107i da va\u0161 telefon radi manje posla, baterija bi se trebala br\u017ee puniti, zar ne? To je tehni\u010dki to\u010dno, ali razlika u brzini ispostavlja se prili\u010dno minimalnom. To\u010dnije, takav na\u010din punjenja skra\u0107uje vrijeme punjenja oko samo \u010detiri minute.<\/p>\n\n\n\n
Osim zaslona, jedan od najve\u0107ih potro\u0161a\u010da baterije je energija koju va\u0161 telefon tro\u0161i poku\u0161avaju\u0107i prona\u0107i i povezati se s Wi-Fi ili podatkovnim mre\u017eama. Ako ste primijetili da vam baterija brzo opada dok ste u vlaku ili autobusu, vjerojatno je zato \u0161to va\u0161 ure\u0111aj radi prekovremeno kako bi se povezao s mobilnom mre\u017eom. Smanjenje svjetline zaslona i vremena potrebnog za uspavljivanje va\u0161eg telefona tako\u0111er su jednostavni na\u010dini za produljenje vijeka trajanja baterije.<\/p>\n\n\n