Published On: Pet, ožu 28th, 2014

HOG – Biograd na moru 2014

hog log

Stalo mi je posebno do ove teme. Prvo jer je nisam razumijela do nedavno, drugo jer na samu pomisao na to sta ce se desiti u ta tri dana prodju me zmarci 😉 Ali, krenimo nekim redosljedom.
Prije svega, za Harley-Davidsona ste svi culi, vecina ih je vidjela kako ukrasavaju ceste ili parkinge, filmovi, tv serije i rock spotovi diljem svijeta su ih koristili da muskima nabijaju snove i zelje o toj nekoj slobodi, a nama zenskama da uvlace tihu patnju za tim ”jahacima” koje je nemoguce zadrzati na jednom mjestu kao nekakve gusare modernog doba 😉
Iza svega toga stoji zanimljiva povijest. Dugacka je vise od stotinjak godina, ali ja cu biti dobra pa cu Vam sve to prepricati i skratiti, jer stvarno vrijedi truda.har

Harley-Davidson Motor Company nastaje 1903.god u Milwaukee, nakon sto su William Harley i Arthur Davidson 1902. izumili prvi prototip motorizirane bicikle u garazi od Davidsona. Imala je dimensije 3m sa 5 i od odmah je jako dobro radila. Tom pocetnom timu su se pridruzila dva brata od Davidsona i napokon otvorili tvrtku koja je u prvih godinu dana prodala samo jedan od tri primjerka jednocilindricne motocikle, osmisljene za utrke. Negdje od 1906., godisnje su prodavali 150 primjeraka, a najveci kupac je bila Americka policija. 1909.god. je važna za povijest ovog motocikla, jer je stvoren prvi V-twin, zapremine 1000 c.c., s kutom cilindara od 45 stupnjeva i 7KS. Proizvedeno je 1.149 primjeraka tijekom te godine. Tijekom sljedećih desetak godina firma posluje s američkom vojskom i svaki treći model je prodan vojsci. Za vrijeme prvog svjetskog rata korišteno je oko 20 000 primjeraka ovog motora od strane američke vojske. Ovakvo tržište i materijalna sigurnost omogućavale su proizvodjaču otvaranje 2 000 predstavništava u Americi i stvaranje sjajne perspektive. U 1920-oj proizvodnja doseže do čak 28.189 primjeraka Harleya.

 ray-weishaar-harley-davidson-hogPredstavljam Vam Ray Weishaar-a bez sumnje jedan od najboljih vozaca Harleya u utrkama na prirodnim stazama – dirt track race u periodu od 1910 – 1920 . U tom periodu sluzbena tvrtka Harley Davidson je bila poznata kao ” Wrecking Crew ” zbog svoje, gotovo, potpune dominacije u utrkama na prirodnim stazama. Nakon nekog vremena, ne sluzbeno, najjaci obozavatelji Harleya su zvali tim ”Harley Hogs”, jer su vozaci iz tima Harley Davidsona imali obicaj nakon pobjede odlaziti do boxa, uzimati maskotu i voziti pobjednicki krug sa maskotom na motoru. Da! Ono sto vidite na slici je tocno ta maskota – vepar (the hog) 😉 S vremenom taj nadimak blijedi, ali i dalje zadrzava jako vazno mjesto u Amerckom slang rijecniku kao definicija motocikla ili motocikliste Harley Davidsona. No, kao sto mozete i sami predpostaviti Ray nije bio jedini prvak. Zaredalo se tu sjajnih i vatrenih vozaca kao Leslie “Red” Parkhurst sa Fred Ludlow u sidecaru, pa Albert “Shrimp” Burns i mnogi drugi.

Motori Harley-Davidsona su svih ovih godina odrzali odlicnu poziciju u prodaji, prezivjeli su Veliku depresiju i losu kontrolu i kvalitetu Japanske konkurencije. Dan danas je jedan od cijenjenijih motora sa odlicnom kvalitetom i izrazitim smislom za detalje. Ali, to znaju bolje od mene strastveni ljubitelji ovog svijeta.

 hogJer Harley nije samo motocikl ili prevozno sredstvo na dva kotaca!!! To je stil zivota! I nadam se da necete napraviti moju gresku, da podcjenite one koji sa strascu i predanoscu zive ”on the road”.
Vratimo se na naslov danasnje teme kako bi ste, mozda, jos bolje shvatili odakle mi ideja da sa potpetica predjem na tako ”musku” temu (s kojom riskiram jako puno ..osjecam se kao da hodam po tankom ledu 😉 i nadam se da cete mi oprostiti na nedostatku adekvatnih termina ipak cura sam 😉 ).

harley

1983. god tvrtka Harley-Davidson osniva H.O.G. – Harley Owners Group nakon sto su najstrastveniji vozaci iskazali zelju da se organiziraju dogadjaji na kojima bi mogli pokazivati svoje ”ponose” i dijelili strast sa drugima.

1991.god. HOG postaje International sa prvim HOG European Rally u Engleskoj. Da bi do danas diljem svijeta organizacija ”skupila” oko 2 500 000 clanova.

Cesto se zalimo da se u nasoj drzavi nikad nista ne dogadja. Ali, nije istina! Nakon velikog uspjeha 2011., manifestacije koja se odrzala u divnom gradu Biogradu na Moru, sa 65 000 sudionika, ljubitelji motocikala Harley iz cijelog svijeta pozvani su da ponovno sudjeluju od 12 do 15 lipnja 2014. u drugarskim slavljima i da pritom uzivaju u bogatom programu nezaboravne zabave.

 biograd

 Manifestacija ce zadovoljiti ukuse ogromnog broja slavljenika, s mnostvom atrakcija koje ce Vas jedna po jedna uvesti u fantastican svijet Harleya. Demo voznja daje vozacima priliku testirati nove modele, slijedeci rute uz neke od najboljih cesta tog podrucja, omogucujuci Vam da uistinu ostvarite svoja ocekivanja od boravka na ovom podrucju. Tu je nesto i za promatrace, s uvijek popularnim Jumpstart iskustvom dozvoljavajuci buducim vozacima da saznaju kakav je to osjecaj sjediti na najboljem motoru na svijetu.

Custom Bike Show bit ce kljucni dio proslave – manifestacija ce biti fantasticna prilika da vidimo neke od najljepsih motocikala iz Europe koji se natjecu za niz trofeja. Nagrada po izboru publike dozvoljava publici da se ukljuci, dok promatraci glasuju za najljepsi motocikl. Motocikli ce se s ponosom prikazati u paradi kojom ce se cijela obitelj Harleya zajedno provozati ulicom. Ovu predstavu ne smijete propustiti!

Ako mnogi glazbeni sastavi, barovi i restorani sasvim ne utaze Vasu glad za novim uzbudjenjima, tu su okolna podrucja koja pruzaju priliku za nesto novo pruzajuci neke od nezaboravnih ruta za voznju motociklom. Uzbudljivim zavojima i izazovnim krivinama, sve uokvireno pogledom na prekrasno Jadransko more, mozete biti sigurni da cete zadovoljiti svoju pustolovnu strast.

Svi znamo da su se u zadnim desetljecima radjale razne grupe bikera. Prave pravcate ”obitelji” ili ”bratstva” (kako Vam draze) muskaraca, ljubitelja motocikla, zivota na cesti, putovanja i uzivanja u ”slobodi”. Svatko od nas moze reci svoju u vezi toga, imati sto i jedan predrasud o tome kako zive, cega se odricu, kako provode svoje vrijeme i koliko novca trose na te svoje kromirane dragocjenosti. No, nisu svi motociklisti onakvi kakve smo vidjali u Americkim filmovima sa dugackim bradama, lakim ”okidacem”, alkoholom u venama umjesto krvi, kaubojkama, jeansu i koznim prslucima, koji ne postuju niciji zakon. Neke predrasude bi trebali ostaviti u proslosti i iskoristiti njihovu strast da se i mi zabavimo. ”Drugacije” nije pogresno! Neki samo imaju hrabrost zivjeti svoje snove i ostvariti ih.

Ja volim uzivati !!! Zato jos jednom Vas pozivam na taj vazan dogadjaj! Muziku u usi, koznjake na sebe, dragu pod ruku i vjetrom u kosi (za one koji ju jos imaju 😉 ) i krenite u ludi provod 😉

– Ridin’ High, Livin’ Free

moto

Posebno se zahvaljujem vlasniku ”crne svinje”, clanu Pulskog Twin Horna , na ovoj divnoj slici.

by Maja Suligoj Valli