Svemir

Pogled u zvijezde s dna gravitacijskog bunara

Gemini XI

Kako se približavalo vrijeme realizacije projekta Apollo, NASA je užurbano privodila kraju Gemini, pokušavajući u preostalim misijama obaviti što je više moguće testova opreme i ljudstva za buduće letove na Mjesec. Misijom Gemini XI planirana su višestruka spajanja u orbiti s platformom Agena, zajednički manevri ove dvije letjelice dok su povezane sponom, položiti kasnije Agenu u stabilnu orbitu te izvesti dvije svemirske šetnje (Extra-vehicular Activity – EVA) i sletjeti potpuno automatizirano uz pomoć računala, bez ljudske intervencije.

Samo sat i pol nakon lansiranja, Conrad i Gordon su podesili orbitu Geminija XIAgeninom te se nekoliko puta spojili s njome. Gordon je nakon toga izašao u svemirsku šetnju da bi nanovo dokazao koliko je čovjeku teško raditi u bestežinskom stanju i koliko se stvarne situacije u svemiru razlikuju od simulacija na Zemlji.

Zbog Gordonove premorenosti ova je EVA skraćena. Druga EVA je protekla znatno lagodnije: Gordon je čak nakratko zaspao plutajući u svemiru. Nakon toga, došao je red da se dvije letjelice spoje sponom dužine 15 metara i zajedno manevriraju. Ovo se pokazalo teškom zadaćom za astronaute jer nisu mogli sponu održati napetom, no uspjeli su nakratko ostvariti umjetnu gravitaciju. Ujedno su se, koristeći Agenine motore, podigli na tada rekordan apogej od 1.369 km.

Tijekom misije izvršeno je ukupno 12 eksperimenata koji su uključivali fotografiranje tla, mjerenje utjecaja radijacije na bijela krvna zrnca, mjerenje ionskog zračenja u neposrednoj blizini letjelice i slično. Sletjeli su uz pomoć računala samo 4,5 km od planiranog mjesta sletanja gdje ih je čekao USS Guam. Kapsula korištena u ovoj misiji izložena je u California Science Center, Los Angeles.

Datum lansiranja: 12. rujna 1966.
Posada: Charles Conrad, Richard Gordon