Svemir

Pogled u zvijezde s dna gravitacijskog bunara

Šenčou 6

Šenčou 6 je druga kineska misija s ljudskom posadom, lansirana dvije godine nakon misije Šenčou 5. Posadu su činila dva astronauta, Fei Đunglong i Nie Haišeng. Tijekom misije posada se uspjela presvući u nova, lakša svemirska odijela, te u više navrata ući u orbitalni modul letjelice, čime se provjeravalo ponašanje iste u slučajevima stalne fluktuacije posade između modula. Najveći dio aktivnosti posade ostao je pod oznakom tajne, pa su se javila nagađanja kako je misija bila vojne prirode.

Temeljem saznanja iz prethodne misije, Šenčou 6 doživio je niz poboljšanja, koja su uključivala i preinake na raketi-nosaču Čangđeng 2F. Unaprijeđen je računalni sustav, pilotska sjedišta, kao i cjelokupan interijer kapsule, kako bi se smanjila mogućnost pojave svemirske bolesti u astronauta.

Iako su u letjelici bila dva astronauta – jedan više u odnosu na prethodni let – težina letjelice povećana je samo za 200 kg, zahvaljujući optimizaciji sustava i korištenju lakših materijala prilikom izrade.

Povratak astronauta na Zemlju dogodio se nepunih pet dana po lansiranju, kada se orbitalni modul odvojio od ostatka letjelice. Minutu prije odvajanja uključili su se motori servisnog modula, kako bi usporili letjelicu. Uslijedilo je odvanjanje modula za povratak na Zemlju, koji je potom ušao u atmosferu. Šenčou 6 je sletio samo kilometar od planiranog mjesta slijetanja u pustinji Gobi.

Zanimljivosti

– Kina nikako da se oslobodi totalitarnog načina razmišljanja: imena astronauta objavili su tek pet sati prije lansiranja. Ova je praksa svejedno bolja od sovjetske iz vremena Hladnog rata, kada se za kozmonaute – i misiju uopće – saznalo tek ako bi ova uspješno dospjela u orbitu. U slučaju nesreće prilikom lansiranja – pojeo vuk magare.

Datum lansiranja: 12.listopada 2005.
Posada: Fei Đunlong, Nie Haišeng