Svemir

Pogled u zvijezde s dna gravitacijskog bunara

Venera 4

Venera 4 prva je svemirska sonda koja se uspješno spustila na površinu drugog planeta. Namijenjena mjerenju sastava Venerine atmosfere, detektirala je kako se navedena sastoji uglavnom od ugljikovog-dioksida, uz mali udio vodika, kisika i vodene pare. Osim toga, neposredno je potvrdila kako je Venera iznimno vruć svijet, kako je njena atmosfera puno gušća nego što se dotada pretpostavljalo, te kako je davno izgubila većinu svojih zaliha vode.

Ušavši u Venerinu atmosferu u listopadu iste godine, Venera 4 je obavila niz uspješnih mjerenja, prekinuvši kontakt s kontrolom leta nakon 93 minute spuštanja, tijekom kojih je prešla oko 26 kilometara u dubinu atmosfere. Iako je dizajn sonde omogućavao emitiranje signala s površine planeta, navedeni dio misije nije ostvaren. Ipak, uzevši u obzir neuspjehe pethodnih misija, kao i podatke prikupljene tijekom leta, misija je proglašena potpunim uspjehom.

Inače, za ovu misiju lansirane su dvije identične sonde. Prva je lansirana 12. lipnja 1967. godine i uspješno je stigla u orbitu Venere. Druga pak sonda, lansirana pet dana kasnije, nije dospjela dalje od Zemljine orbite.