Svemir

Pogled u zvijezde s dna gravitacijskog bunara

Voshod

Prva misija iz programa Voshod, nastalog na ostacima programa Vostok, sastavljena je od kozmonauta različitih profila: Komarov je bio vojni pilot, Feoktistov konstruktor svemirskih brodova, a Jegorov je bio liječnik. Kako je cijeli program skrpan zbrda-zdola, takav je bio i odnos prema posadi.

Priprema za misiju trajala je tek četiri mjeseca, a samo tri dana prije polijetanja prva je posada morala zamijeniti mjesta sa zamjenskom. Otkriveno je, naime, da je majka zapovjednika prve posade, Borisa Voljnova Židovka. S druge strane, otac Georgija Katisa uhićen je i ubijen u Staljinovim čistkama, dok su mu brat i sestra živjeli u Parizu. Nepogodan materijal za novine. Umjesto njih, u svemir su poletjeli Komarov i njegova posada, a zemaljska kontrola sa zebnjom je pratila njihov let.

Voshod je dosegnuo orbitu bez komplikacija, na veliko olakšanje konstruktora. Iako je let bio nominalno posvećen biološkim i medicinskim eksperimentima, zapravo se samo čekao da istekne jedan puni dan i da se letjelica prizemlji. Za eksperimente, kao niti za bilo kakvu drugu aktivnost osim praćenja zdravstvenog stanja kozmonauta i osmatranja Zemlje, jednostavno nije bilo mjesta. Ubrzo po lansiranju, Feoktistov i Jegorov počeli su osjećati vrtoglavicu i postali su dezorijentirani, što je nesumnjivo bila posljedica prekratkih priprema za let. Pred kraj leta, Komarov je zatražio produženje za još jedan dan, no odbijen je. Sletjeli su na Zemlju poslije dvadeset i četiri sata u orbiti.

Datum lansiranja: 12. listopada 1964.
Posada: Vladimir Komarov, Konstantin Feoktistov, Boris Jegorov