{"id":21042107,"date":"2021-06-06T16:44:13","date_gmt":"2021-06-06T14:44:13","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21042107"},"modified":"2021-06-06T16:44:15","modified_gmt":"2021-06-06T14:44:15","slug":"transsibirska-zeljeznica-jedno-od-novijih-svjetskih-cuda","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/transsibirska-zeljeznica-jedno-od-novijih-svjetskih-cuda\/","title":{"rendered":"Transsibirska \u017eeljeznica \u2013 jedno od novijih svjetskih \u010duda"},"content":{"rendered":"\n

10 vremenskih zona, 9288,2 kilometara, 87 gradova i mjesta, 16 rijeka, 6 dana putovanja i 3 razreda. Sve je to dio statistike koju skriva kraljica svih svjetskih \u017eeljeznica \u2013 Transsibirska \u017eeljeznica.<\/p>\n\n\n\n

Ovom ruskom ponosu s razlogom tepaju da je jedno od novijih svjetskih \u010duda, a na popisu je obveznih \u017eelja apsolutno svakog putoljupca koji dr\u017ei do sebe.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Neobi\u010dne zanimljivosti<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Najve\u0107a \u017eeljeznica na svijetu, kra\u0107e zvana Transsib, prolazi kroz Rusiju, preko Mongolije pa sve do Kine i ne karakterizira ju samo megalomanija u svim pogledima, nego i pregr\u0161t neobi\u010dnih stvari koje se putem mogu vidjeti i do\u017eivjeti.<\/p>\n\n\n\n

Transsibirska \u017eeljeznica pru\u017eit \u0107e vam priliku da vidite iz prve ruke kako izgleda daleki Sibir i doznate je li istina da se tamo po cestama nailazi na bijele medvjede. Ovom avanturom \u017eivota ljudi tako\u0111er obi\u010dno saznaju za\u0161to se govore da  Mongoli imaju najljep\u0161i pogled iz zahoda. Nadalje, prilika je to i da se do\u017eivi Bajkal, najdublje i najstarije jezero na svijetu. Ne treba zanemaritit i to da \u010dak 39 km ove nevjerojatne pruge prolazi pokraj kraj Japanskog mora.<\/p>\n\n\n\n

Ne govori se ba\u0161 bez razloga da ova velika \u017eeljeznica toliko dugo o\u010darava brojne generacije koje ju smatraju unikatnim putni\u010dkim iskustvom koje sasvim sigurno pru\u017ea posve novi pogled na putovanja.<\/p>\n\n\n\n

Povijest i zemljopis<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Nemogu\u0107e je opisati put ovom avanturisti\u010dkom \u017eeljeznicom bez osvrtanja na pro\u0161lost i osnovne geografske odrednice.<\/p>\n\n\n\n

Gradnja ove slavne \u017eeljeznice zapo\u010dela je jo\u0161 1891. a dovr\u0161ena je 1916. godine. Negdje izme\u0111u toga, 1905. godine je pruga potpuno spojena s europskim prugama i tako je tada prvi put u povijesti bilo mogu\u0107e putovati \u017eeljeznicom  od obala Atlantika pa sve do Tihog oceana. Tro\u0161kovi izgradnje su u to vrijeme bili veliki.<\/p>\n\n\n\n

5. listopada 2016. obilje\u017eavalo se punih stotinu godina od dovr\u0161etka gradnje tog \u017eeljezni\u010dkog fenomena koji spaja Euroaziju. Impozantan je to bio pothvat, a pruga je 2002. Tako\u0111er u potpunosti elektrificirana.<\/p>\n\n\n\n

Transsibirska \u017eeljezni\u010dka pruga je zapravo razgranata mre\u017ea pojedinih \u017eeljezni\u010dkih pruga koja svojim tijekom spaja europski dio Ruske Federacije (industrijska podru\u010dja i prijestolnicu) sa sredi\u0161njim dijelom (Sibir) te isto\u010dnim krajevima (Daleki Istok), Mongolijom, Kinom i Japanskim morem.<\/p>\n\n\n\n

Postoje ukupno tri linije. Transsibirska linija prolazi sve od Moskve do Vladivostoka kroz Ni\u017enji Novgorod, Omsk, Krasnojarsk i Irkutsk. Transmand\u017eurska linija se, pak, podudara se s Transsibirskom linijom do gradi\u0107a Tarskaya, \u0161to je oko 1000 km isto\u010dno od velikog Bajkalskog jezera.<\/p>\n\n\n\n

Od te to\u010dke se pruga nastavlja jugoisto\u010dno u smjeru Kine i zavr\u0161ava to\u010dno u Pekingu, dok se Transmongolska linija, ona tre\u0107a, podudara s Transsibirskom sve do grada Ulan-Ude. Isti je na isto\u010dnoj obali Bajkalskog jezera. Od Ulan-Ude pruga zatim nastavlja dalje svoj put prema mongolskoj prijestolnici Ulan Batoru. Svoj kraj pruga nalazi, kao i Transmand\u017eurska linija, to\u010dno u kineskoj metropoli Pekingu.<\/p>\n\n\n\n

Raznolikosti u brojkama<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

10 vremenskih zona nije jedina broj\u010dana posebnost kojom se ovo jedinstveno iskustvo na tra\u010dnicama mo\u017ee pohvaliti. Najdulji most koji se mo\u017ee na cijelom putu prije\u0107i dug je cijelih 2612 m. Najdulji tunel, pak, na ovoj trasi dug je \u010dak 2 km. Cijela ruta prelazi preko 16 rijeka poput Volge, Jeniseja, Oke, Amura i nekih drugih. Ne treba zanemariti ni da je u pitanju prolazak kroz \u010dak 87 gradova i mjesta.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Izvor: Wiki<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Samo putovanje od Moskve do Pekinga traje \u0161est dana, \u0161to je prili\u010dno kratko kad se uzmu u obzir impozantan dio globusa koji se prelazi.  <\/p>\n\n\n\n

Mo\u017ee se birati izme\u0111u 3 razreda u vlaku uz napomenu pa\u017eljivog prou\u010davanja cijena i ponude svakog od njih. Tu\u0161evi su dostupni samo u vagonima prvog razreda, dok svaki vagon ima 2 zahoda. Svugdje ima dovoljno prostora za prtljagu, a na svakom putniku je da prema svojim mogu\u0107nostima odlu\u010di ho\u0107e li uspomene zapo\u010deti stvarati u luksuznijem ili povoljnijem smje\u0161taju.<\/p>\n\n\n\n

Prakti\u010dnih savjeta nikad dosta<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Premda vlak svakako ima restorane u kojima se mo\u017ee pojesti obrok, obi\u010dno se putnicima manje luksuznih mogu\u0107nosti savjetuje no\u0161enje vlastite hrane ili kupnja iste na svakom kolodvoru, zbog visokih cijena.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Izvor: Unsplash<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Ako se netko otisnuo na putnoboru\u017eao samo eurima ili dolarima, trebao bi pripaziti da na vrijeme promijeni novac, jer se prima isklju\u010divo lokalna valuta. Kondukter bi trebao biti od pomo\u0107i sa snala\u017eenjem.<\/p>\n\n\n\n

Pa\u017eljivosti ne treba manjkati prilikom brzine silaska i ulaska na vlak. Silazak nabrzinu kako bi se ne\u0161to kupilo na kolodvoru mo\u017ee rezultirati ostankom na istom, jer vlak ne\u0107e \u010dekati. Naime, stajanje na svakoj stanici se prote\u017ee od svega 5 do 20 minuta.<\/p>\n\n\n\n

Transsibirska \u017eeljeznica zahtijeva ipak malo vi\u0161e logistike i planiranja od kakvog klasi\u010dnog putovanja. Koli\u010dina papirologije nije zanemariva, a opet je nezaobilazna zbog ukrcavanja na ovaj dugi put.<\/p>\n\n\n\n

Prije svega je potrebno organizirati put do Rusije gdje cijelo ovo \u017eivopisno iskustvo i zapo\u010dinje.<\/p>\n\n\n\n

Kako bi se doputovalo do tamo, potrebna je jo\u0161 uvijek viza, a tu veselja viznog re\u017eima nikako ne zavr\u0161avaju. Viza je tako\u0111er obvezna i za ulazak u Mongoliju te za ulazak u najmnogoljudniju zemlju svijeta – Kinu. Iako onim entuzijasti\u010dnim putnicima sve opisano nije ni najmanji problem, ve\u0107 samo uvertira u u\u017eitak, svejedno treba naglasiti kako postoje rje\u0161enja i za one \u017eeljne \u0161to manje potencijalnih komplikacija i samostalnog planiranja. Postoje, naime, specijalizirane agencije koje provjereno i s iskustvom organiziraju ovo putovanje.<\/p>\n\n\n\n

I\u0161\u010dekivanje<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Kako god sve bilo, tko god da se odlu\u010dio prepustiti ovoj putni\u010dkoj poslastici nikako nije poslije rekao da je pogrije\u0161io. Novac i vrijeme ne da ne\u0107e biti ba\u010deni, nego oplo\u0111eni nevjerojatnim iskustvom koje \u0107e se pamtiti cijeloga \u017eivota.<\/p>\n\n\n\n

Svi koji su bili bi se rado vratili da ponovno prolaze kroz brojne kulture, narode, \u017eivopisne krajolike, gastronomsku ponudu i sve ostale atrakcije koje na putovanju poma\u017eu oblikovati nezaboravne uspomene.<\/p>\n\n\n\n

U tom smislu, kada bi ovaj put morao predstavljati neki obrok, ne bi to bio ni ru\u010dak ni desert, nego \u010ditav slijed bogatih jela.<\/p>\n\n\n\n

Upravo zato ne \u010dudi odluka mnogih putnika da ovu pustolovinu na tra\u010dnicama ne ograni\u010davaju na ukupno 7 dana puta, nego ju produ\u017euju na \u010dak mjesec dana bezbri\u017enog u\u017eivanja sa svim onim \u0161to se putem nudi. To mo\u017ee biti uranjanje nogu u najdublje svjetsko jezero \u010dim mu se otopi ledeni pokrov, gostovanje kod mongolskih nomada ili gubljenje po kineskoj prijestolnici taksijem u obliku rik\u0161e. Na svakome je da odabere \u010dime \u0107e si sve obogatiti ovo iskustvo za pam\u0107enje.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

10 vremenskih zona, 9288,2 kilometara, 87 gradova i mjesta, 16 rijeka, 6 dana putovanja i 3 razreda. Sve je to dio statistike koju skriva kraljica svih svjetskih \u017eeljeznica \u2013 Transsibirska \u017eeljeznica. Ovom ruskom ponosu s razlogom tepaju da je jedno od novijih svjetskih \u010duda, a na popisu je obveznih \u017eelja apsolutno svakog putoljupca koji dr\u017ei […]<\/p>\n","protected":false},"author":3909,"featured_media":21042112,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"publish_to_discourse":"","publish_post_category":"","wpdc_auto_publish_overridden":"","wpdc_topic_tags":"","wpdc_pin_topic":"","wpdc_pin_until":"","discourse_post_id":"","discourse_permalink":"","wpdc_publishing_response":"","wpdc_publishing_error":"","_lmt_disableupdate":"","_lmt_disable":"","footnotes":""},"categories":[1],"tags":[887,7275],"modified_by":"Filip C","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21042107"}],"collection":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3909"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21042107"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21042107\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21042112"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21042107"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=21042107"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=21042107"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}