{"id":21042886,"date":"2021-07-27T13:24:29","date_gmt":"2021-07-27T11:24:29","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21042886"},"modified":"2021-07-27T13:45:33","modified_gmt":"2021-07-27T11:45:33","slug":"esports-bez-sumnje-ulazi-medu-elitne-lige-tradicionalnih-sportova","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/esports-bez-sumnje-ulazi-medu-elitne-lige-tradicionalnih-sportova\/","title":{"rendered":"Esports bez sumnje ulazi me\u0111u Elitne Lige tradicionalnih sportova"},"content":{"rendered":"\n
U sportu, 2020. godina je imala samo jednog pobjednika. Mnoge lige su stale, a neke su poku\u0161ale dovr\u0161iti natjecanje do kraja ili \u010dak krenuti u nove sezone. Ipak, stvari nisu i\u0161le najboljim redoslijedom. Na kraju ono \u0161to su navija\u010di dobili bila je razo\u010daravaju\u0107a sezona, koja je po\u010dela a nije se zavr\u0161ila, kao i razna nova pravila na koja nitko nije bio naviknut i koja su oduzela ljepotu sportske igre.<\/p>\n\n\n\n
Jedna sportska industrija se uspjela provu\u0107i s minimalnim gubicima – eSports! Ne samo da su se streamovi, marketin\u0161ke kampanje i natjecanja nastavila, nego je industrija do\u017eivjela rast u godini koja je bila gubitna za mnoge. <\/p>\n\n\n\n
U 2020-toj eSports industrija je donijela oko 1 milijardu ameri\u010dkih dolara<\/a>, ako je vjerovati NewZoo, kompaniji koja se bavi analitikom. Iako je bilo dosta skepticizma kada se govori o eSports industriji, nitko ne mo\u017ee pore\u0107i da industrija raste, kako po broju gledatelja, tako i po koli\u010dini novca koja se ula\u017ee u sport.<\/p>\n\n\n\n Ne samo da smo vidjeli da je veliki broj gamera i tradicionalnih sporta\u0161a sna\u017eno promoviran pro\u0161le godine, nego smo vidjeli i da je veliki broj tradicionalnih sporta\u0161a izvr\u0161io ulaganja u industriju eSportsa. Tako\u0111er, postoji nova interesantna kombinacija koja poku\u0161ava spojiti internet senzacije sa sporta\u0161ima. <\/p>\n\n\n\n Jedan od tih primjera je skora\u0161nji me\u010d izme\u0111u Logan Paula i Floyd Mayweathera<\/a>. Iznos novca koji je bio oko ovog me\u010da je bio toliko visok da je Mayweather isti nazvao legalnom plja\u010dkom banke. Dok su me\u010d mnogi zvali farsom, a drugi smatrali da je vrhunska zabava, ipak broj gledatelja koji je gledao ovaj susret je iznena\u0111uju\u0107e visok i mogao bi predstavljati interesantan pravac za budu\u0107nost. <\/p>\n\n\n\n Neki veliki ulaga\u010di u eSports su velika imena u svijetu tradicionalnog sporta i time daju kredibilitet novoj industriji u rastu.<\/p>\n\n\n\n Evo samo nekih poznatih investitora:<\/p>\n\n\n\n Postoje i druge zvijezde koje su tako\u0111er ulo\u017eile u ovaj sport, a me\u0111u njima su Ashton Kutcher, Jennifer Lopez, Tony Robbins, Fernando Alonso, Christian Fuchs, i mnogi drugi.<\/p>\n\n\n\n Fun Fact: <\/strong>Esports nije iskreno govore\u0107i nova stvar. Mo\u017eda je novi fenomen mnogima, ali prvi organizirani eventi u igranju video igrica datiraju iz 70-tih godina pro\u0161log stolje\u0107a. <\/em><\/p>\n\n\n\n Statisti\u010dari predvi\u0111aju da \u0107e eSports u sljede\u0107em periodu porasti za 1.08 milijardi dolara<\/a>. Ve\u0107ina predvi\u0111a da \u0107e taj broj porasti na 1.6 milijardi do 2024. godine, a ve\u0107ina ovog novca dolazi od marketinga i reklamiranja, kao i sponzorskih ugovora, kao i autorskih prava, streaminga i kupovine karata.<\/p>\n\n\n\n Za usporedbu, Premier League koja je jedno od najpopularnijih natjecanja u najpopularnijem sportu na svijetu, je prodala TV prava za 4 milijarde dolara u 2018. godini. Natjecanja u eSports nisu ni pribli\u017eno toliko na cijeni jo\u0161 uvijek, ali se brojke svakodnevno penju, \u0161to zna\u010di da jo\u0161 nisu dostigle svoj zenit.<\/p>\n\n\n\n Imaju\u0107i u vidu da svjetska populacija raste, a da mladi ljudi sve vi\u0161e gledaju video igre, koje se prenose preko streamova. Kako odrastaju individue koje su tijekom mladosti gledale YouTubere, jasno je da u budu\u0107nosti eSports mo\u017ee imati samo ve\u0107i broj vjernih pratitelja.<\/p>\n\n\n\n Esports industrija je sasvim lijepo predodre\u0111ena za proizvodnju sadr\u017eaja. Naprosto je nastala u internet svijetu i savr\u0161eno se naslanja na produkciju raznog sadr\u017eaja. Uzmite primjerice streamere. Oni zara\u0111uju brdo novca govore\u0107i svojim pratiteljima koje proizvode trebaju koristiti i upu\u0107uju ih na gledanje raznog sadr\u017eaja koji njima donosi profit. Fanovi sudjeluju u natjecanjima, gledaju kako streameri igraju video igrice na amaterskoj ili profesionalnoj razini, pa \u010dak i gledaju kako se igraju online casino igre<\/a>.<\/p>\n\n\n\n Znaju\u0107i kako gameri igraju igre je veliki dio pri\u010de. Iz tog razloga, mnogi od ovih igra\u010da napu\u0161taju sponzorirane timove, jer u njima nemaju mogu\u0107nost da ostvare kompletnu autonomiju i na taj na\u010din ne mogu maksimizirati svoju zaradu.<\/p>\n\n\n\n Igra\u010di koji su napustili eSports timove prebacuju svoje streamove na Youtube i Twitch. Mogu kontaktirati s publikom koja je generalno zainteresirana, i zarade novac \u010dine\u0107i to. Taj vid kreiranja unikatnog sadr\u017eaja mo\u017ee biti postignut jedino ako su igra\u010di nezavisni od eSports timova koji su bili stvoreni kada je industrija krenula s rastom.<\/p>\n\n\n\n Tradicionalna sportska industrija je tako\u0111er uvidjela va\u017enost ovog segmenta i kontrolira pri\u010de koje se pri\u010daju o njima na internetu.<\/p>\n\n\n\nSpoj internet igra\u010da\/zvijezda i tradicionalnih sporta\u0161a<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
\u0160to se doga\u0111a u 2021?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
Utjecaj produkcije sadr\u017eaja u sportu<\/strong><\/h2>\n\n\n\n