{"id":21044697,"date":"2022-02-27T10:48:20","date_gmt":"2022-02-27T09:48:20","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21044697"},"modified":"2022-08-15T12:55:21","modified_gmt":"2022-08-15T10:55:21","slug":"kako-koristiti-storytelling-u-marketingu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/kako-koristiti-storytelling-u-marketingu\/","title":{"rendered":"Kako koristiti storytelling u marketingu?"},"content":{"rendered":"\n

Storytelling je oblik content marketinga koji se temelji na pri\u010danju pri\u010da o brendu i njegovim proizvodima. Da bi bile u\u010dinkovite, ove pri\u010de moraju imati neke temeljne karakteristike kao \u0161to su odr\u017eavanje vrijednosti brenda, bu\u0111enje emocija, izbjegavanje promocije te inspirativni sadr\u017eaj. Upoznat \u0107emo najva\u017enija pravila koja morate slijediti kako bi pri\u010dom lak\u0161e doprijeli do kupaca i pove\u0107ali interes za va\u0161 proizvod.<\/p>\n\n\n\n

8 pravila storytellinga<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
  1. Vrijednosti<\/strong> -Pripovijedanje je temeljni dio brendiranja i kao takvo mora biti odjek poruke brenda. Ne radi se samo o pri\u010danju pri\u010de, ve\u0107 takav sadr\u017eaj mora biti u skladu s vrijednostima koje \u017eele prenijeti kroz marketing.<\/li>
  2. Emocije <\/strong>– U okru\u017eenju potpuno zasi\u0107enom ogla\u0161avanjem, pripovijedanje se uspijeva istaknuti jer stvara emocionalni utjecaj. Taj utjecaj mo\u017ee se posti\u0107i kroz smijeh, nje\u017enost, zajedni\u0161tvo, nadahnu\u0107e… ali ono \u0161to ne smije jest ostaviti ravnodu\u0161nim gledatelja ili \u010ditatelja.<\/li>
  3. Diskretan pristup<\/strong> – Pri\u010de koje prodaju \u010dine to, paradoksalno, bez izravnog govora o vrlinama marke ili proizvoda. Unutar va\u0161eg marketinga morate vrlo jasno razlikovati promotivni sadr\u017eaj poput onog za popuste tijekom Valentinovog ili blagdana i pri\u010de koje tra\u017ee i suptilniji i dugoro\u010dniji u\u010dinak.<\/li>
  4. Po\u010detak, sredina i kraj<\/strong> – Svaki storytelling u marketingu mora uklju\u010divati va\u017ene korake kako bi se na pravi na\u010din doprijelo do publike. Od po\u010detnog zagrijavanja s pri\u010dom do vrhunca u kojem su probu\u0111ene emocije koje vode do zadnjeg koraka: prodaje. Postoji potra\u017enja za proizvodom ili uslugom koju promovirate. <\/li>
  5. Jednostavnost i kvaliteta<\/strong> – Ako je cilj pripovijedanja prodati, prva stvar je osigurati da prodajete pravu stvar. Da biste stvorili pri\u010du koja se prodaje, morate imati jednu vrlo jasnu poruku.<\/li>
  6. Poznato okru\u017eenje <\/strong>– Pri\u010de koje se najbolje povezuju s publikom su one s kojima se oni najvi\u0161e mogu poistovjetiti. <\/li>
  7. Ton i stil-<\/strong> Jezik i kreativni resursi moraju se prilagoditi vrijednostima brenda i primatelja: formalno, neformalno, za odrasle, djecu, \u017eene, mu\u0161karci\u2026<\/li>
  8. Pouzdana tvrtka ili brend<\/strong> – Ako ne dolazi iz pouzdanog izvora koji njeguje svoje vrijednosti, korisnici ne\u0107e vjerovati poruci. One moraju biti u skladu s predstavljanjem va\u0161eg brenda i marketingom koji promovirate.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    Prednosti storytellinga u prodaji<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

    Pri\u010de su izvrsne za pojednostavljivanje apstraktnih koncepata i slo\u017eenih poruka. Kada poku\u0161avate razumjeti novu ideju, normalno je osje\u0107ati se zbunjeno, ali pri\u010de nam itekako mogu pomo\u0107i. Kao i u svakodnevnom \u017eivotu, nova znanja i informacije moramo postepeno usvojiti. Isto vrijedi za proizvode i korporativne pri\u010de. Objasnite li novi tehnolo\u0161ki proizvod kroz pri\u010du usmjerenu na njegove prednosti, korisnici \u0107e brzo shvatiti o \u010demu se radi.<\/p>\n\n\n\n

    Pri\u010de zbli\u017eavaju ljude, a dobra pri\u010da \u010dini da se veliki broj razli\u010ditih ljudi jednako osje\u0107a  u isto vrijeme i to vam mo\u017ee pomo\u0107i da izgradite zajednicu oko va\u0161eg brenda. Pri\u010de inspiriraju i motiviraju, te \u010dini da se brendovi osje\u0107aju transparentno i autenti\u010dno. Uz pomo\u0107 storytellinga poma\u017eete potro\u0161a\u010dima da se pove\u017eu s va\u0161im brendom. Apeliraju\u0107i na emocije ljudi, pri\u010de mogu pobolj\u0161ati lojalnost robnoj marki i u kona\u010dnici potaknuti korisnike na akciju. Pritom ne morate stvarati slo\u017eene radnje i posebne efekte kako bi privukli pa\u017enju ljudi. Dovoljno je ispri\u010dati stvarne pri\u010de ljudi koji rade za va\u0161 brend i otvoriti vrata iza scene.<\/p>\n\n\n\n

    Upoznajte svoju publiku<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

    Prije nego \u0161to se upustite u plasiranje pri\u010de, morate si postaviti nekoliko va\u017enih pitana. Koga bi mogla zanimati va\u0161a pri\u010da? Kome \u0107e koristiti ova informacija, ponuda ili proizvod? Da biste stvorili zanimljivu pri\u010du, morate razumjeti svoju publiku. Prije nego \u0161to po\u010dnete pisati svoju pri\u010du ili scenarij, istra\u017eiti svoju ciljanu publiku i potrebe kupca. Tijekom cijelog ovog procesa mo\u0107i \u0107ete jo\u0161 bolje upoznati ljude, ali i do\u0107i do onih koji \u0107e vas rado \u010ditati, gledati ili slu\u0161ati.<\/p>\n\n\n\n

    Definirajte svoju poruku<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

    Glavna poruka je temelj koji odmah trebate izgraditi. Da biste definirali poruku, razmislite o zna\u010denju svoje pri\u010de i o tome \u0161to njome \u017eelite posti\u0107i: prikupiti sredstva, objasniti uslugu, prezentirati novitet… Kad ste do\u0161li do odgovora, poruku nastojte sa\u017eeti u re\u010denicu od nekoliko rije\u010di.<\/p>\n\n\n\n

    Odlu\u010dite kakvu \u0107ete pri\u010du ispri\u010dati<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

    Nisu sve pri\u010de iste. Da biste odlu\u010dili kakvu \u0107ete pri\u010du ispri\u010dati, morate znati kako \u017eelite da se va\u0161a publika osje\u0107a ili reagira kada je pro\u010dita ili \u010duje. A to \u0107e ovisiti o tome koji je va\u0161 glavni cilj:<\/p>\n\n\n\n