{"id":21045742,"date":"2022-05-23T15:57:17","date_gmt":"2022-05-23T13:57:17","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21045742"},"modified":"2022-08-15T12:55:02","modified_gmt":"2022-08-15T10:55:02","slug":"seo-plan-za-uspjeh-kako-napraviti-seo-plan-koji-ce-donijeti-super-rezultate","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/seo-plan-za-uspjeh-kako-napraviti-seo-plan-koji-ce-donijeti-super-rezultate\/","title":{"rendered":"SEO plan za uspjeh: Kako napraviti SEO plan koji \u0107e donijeti super rezultate?"},"content":{"rendered":"\n

Za\u0161to je va\u017eno kvalitetno planiranje SEO aktivnosti? Koje su najva\u017enije stavke SEO plana i kako napraviti kvalitetan plan za uspje\u0161ne rezultate? Kako istra\u017eiti konkurenciju i klju\u010dne rije\u010di te za\u0161to je va\u017eno planirati backlinkove i sadr\u017eaj?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

SEO je ve\u0107 godinama jedna od najpopularnijih marketing metoda koja se koristi za privla\u010denje novih posjetitelja na web putem web tra\u017eilica. Pomno razra\u0111enim SEO<\/a> metodama nastoji se podi\u0107i razina kvalitete web stranice kako bi je Google (i ostale tra\u017eilice) \u0161to bolje rangirale na rezultatima pretra\u017eivanja.<\/p>\n\n\n\n

Prije nego krenete s ostvarivanjem SEO rezultata potrebno je napraviti barem okviran plan kojeg \u0107ete se dr\u017eati u kasnijim fazama. Dakako, plan uvijek mo\u017eete prilago\u0111avati novo-nastaloj situaciji, no nikako ne kre\u010dite bez plana. Evo nekoliko savjeta kako pripremiti kvalitetan SEO plan:<\/p>\n\n\n\n

Istra\u017eite klju\u010dne rije\u010di i fraze kojima \u0107ete sti\u0107i do vrha tra\u017eilice<\/h2>\n\n\n\n

Cilj SEO marketinga jest dosti\u0107i \u0161to vi\u0161e pozicije na Google tra\u017eilici (i ostalim web tra\u017eilicama). Dakle, primarni je cilj biti na prvom mjestu za \u0161to vi\u0161e pojmova na Google tra\u017eilici. Iako se zadatak \u010dini jednostavan, to nije nimalo lako i jednostavno – posebice kada imate sna\u017enu konkurenciju na web tra\u017eilicama.<\/p>\n\n\n\n

Istra\u017eivanje klju\u010dnih rije\u010di i klju\u010dnih faza je prvi ozbiljni korak izrade SEO plana. Klju\u010dna rije\u010d je primjerice “riba”, a klju\u010dna fraza je “morska riba” ili “svje\u017ea morska riba”. Ako je va\u0161a tvrtka ili web stranica posve\u0107ena prodaji morske ribe – prije navedeno su potencijalne rije\u010di za koje \u017eelite biti visoko na Google tra\u017eilici.<\/p>\n\n\n\n

Kod planiranja i istra\u017eivanja klju\u010dnih rije\u010di mo\u017eete se koristiti raznim alatima. Jedan od najpopularnijih alata za primarnu analizu klju\u010dnih rije\u010di je Google Keyword Planner<\/a>. Upisivanjem klju\u010dne rije\u010di ili fraze taj \u0107e vam alat pokazati koliko se \u010desto rije\u010d\/fraza pretra\u017euje na Google tra\u017eilici.<\/p>\n\n\n\n

Va\u0161 je cilj istra\u017eivanja klju\u010dnih rije\u010di prona\u0107i \u0161to vi\u0161e rije\u010di ili fraza s velikim brojem mjese\u010dnih pretra\u017eivanja. Takve su pretrage vrlo popularne i donijeti \u0107e vam mno\u0161tvo prometa na web stranicu. Dakako, ako je konkurencija u glavnim klju\u010dnim rije\u010dima\/frazama \u017eestoka – onda se mo\u017eete okrenuti pozicioniranju za manje tra\u017eene klju\u010dne fraze (npr. “svje\u017ea morska riba Zadar”).<\/p>\n\n\n\n

Istra\u017eite konkurenciju i napravite listu najboljih klju\u010dnih rije\u010di\/fraza<\/h2>\n\n\n\n

Nakon \u0161to se napravili listu s najtra\u017eenijim klju\u010dnim rije\u010dima i frazama, vrijeme je da detaljno proanalizirate \u0161to radi va\u0161a konkurencija. Konkretno, va\u017eno je saznati za koje od prije prona\u0111enih rije\u010di i pojmova se “natje\u010du” i va\u0161i konkurenti te na koji na\u010din to rade.<\/p>\n\n\n\n

Primjerice klju\u010dna rije\u010d riba sasvim sigurno ima puno mjese\u010dnih pretra\u017eivanja, ali ujedno i puno konkurencije koja se natje\u010de upravo za taj pojam. Sve ribarnice \u017eele biti prve na Google tra\u017eilici za pojam “riba”. Samim time, takve jake pojmove je ponekad dobro izbjegavati – pogotovo ako analizom konkurencije ustanovite da su konkurenti vrlo uporni u pozicioniranju za te jake pojmove.<\/p>\n\n\n\n

Koliko je konkurentima neka klju\u010dna rije\u010d ili pojam va\u017ean lako \u0107ete razaznati ve\u0107 iz nekoliko glavnih parametara. Ako se klju\u010dna rije\u010d ili fraza nalazi na po\u010detku rezultata pojedinih pretraga, ako se nalazi u linku i ako se nalazi u kratkom opisu ispod naslova. U slu\u010daju da se klju\u010dna rije\u010d nalazi u svim trima parametrima – budite sigurni da se konkurenti natje\u010du za zauzimanje prvog mjesta na Google tra\u017eilici za tu rije\u010d.<\/p>\n\n\n\n

Dodatnom analizom mo\u017eete ustanoviti neke druge va\u017ene stvari koje \u0107e vam dati dojam isplati li se “boriti” za neku klju\u010dnu rije\u010d. Primjerice, ako su tekstovi o pojedinom pojmu (npr. riba) dugi, ako u\u010destalo sadr\u017ee klju\u010dnu rije\u010d\/frazu u tekstu, ako je klju\u010dna rije\u010d\/fraza u alt tagovima fotografija, itd. Sve to ukazuje da je konkurencija za tu klju\u010dnu rije\u010d \u017eestoka, pogotovo ako ima puno rezultata na Google-u.<\/p>\n\n\n\n

Va\u0161 je cilj pobijediti konkurenciju na nekoliko jakih klju\u010dnih rije\u010di\/fraza i na \u0161to vi\u0161e manje tra\u017eenih klju\u010dnih rije\u010di\/fraza. Probijanje na jakim klju\u010dnim rije\u010dima i frazama \u0107e i\u0107i sporo, no strpljenje i upornost su klju\u010devi SEO uspjeha. S druge strane, manje tra\u017eene klju\u010dne rije\u010di imaju manje pa\u017enje konkurencije pa \u0107ete se za takve klju\u010dne rije\u010di\/fraze puno lak\u0161e probiti do vode\u0107ih pozicija na Google tra\u017eilici. Napravite listu klju\u010dnih rije\u010di\/fraza za koje se \u017eelite boriti.<\/p>\n\n\n\n

Izra\u010dunajte unaprijed parametre uspjeha i odredite ciljeve<\/h2>\n\n\n\n

SEO daje spore, ali dugoro\u010dne rezultate. Ba\u0161 zbog toga je jako va\u017eno imati kvalitetan SEO plan kojeg \u0107ete se dr\u017eati tijekom budu\u0107ih tjedana, mjeseci i godina. Ipak, SEO je u pravilu jednostavna matematika, koja dakako ima odre\u0111ena odstupanja – ali vam mo\u017ee unaprijed pokazati gdje \u0107ete biti za nekoliko mjeseci ili godina.<\/p>\n\n\n\n

Zanimljivo, nijedna ozbiljna SEO agencija ne mo\u017ee vam obe\u0107ati da \u0107ete biti broj 1 za neki klju\u010dni pojam – jer to jednostavno nije mogu\u0107e odrediti. Google je kompliciran, a za pristizanje na prva mjesta potrebno je jako puno vremena, truda i znanja. Ipak to je i pozitivna stvar jer kada jednom do\u0111ete na vode\u0107e pozicije Google tra\u017eilice – tamo \u0107ete se dugo zadr\u017eati.<\/p>\n\n\n\n

Ra\u010dunica SEO uspjeha<\/a> bazira se na odre\u0111enim prognozama poduprtim s koli\u010dinom truda i sadr\u017eaja koji \u0107ete stvarati. Konkretno, ako objavite jedan jedini \u010dlanak od 300 rije\u010di na web stranici – te\u0161ko da \u0107ete rangirati za bilo koji zna\u010dajan pojam na Google-u. No, ako primjerice napi\u0161ete 200 \u010dlanaka na odre\u0111enu temu – Google \u0107e vas vjerojatno po\u010deti smatrati pouzdanim izvorom informacija.<\/p>\n\n\n\n

Taktike u pozicioniranju jako se razlikuju od projekta do projekta, no kvalitetan sadr\u017eaj glavni je okida\u010d koji dovodi do visokih pozicija na Google tra\u017eilici. Ako primjerice izra\u010dunate da vam prva pozicija za odre\u0111eni pojam mo\u017ee donositi 3 posjete dnevno – onda vam treba 100 takvih \u010dlanaka za razli\u010dite klju\u010dne rije\u010di kako biste dosegli broj od 300 posjeta dnevno s Google tra\u017eilice. Vodite se takvom ra\u010dunicom i ne\u0107ete pogrije\u0161iti. No, imajte na pameti da ne\u0107e svi kliknuti ba\u0161 na va\u0161 rezultata – bez obzira \u0161to se nalazili na vrhu pretraga (na dnu skoro nitko ne\u0107e kliknuti na va\u0161 rezultat).<\/p>\n\n\n\n

Pripremite plan sadr\u017eaja i izgradite temelj SEO uspjeha<\/h2>\n\n\n\n

Plan objavljivanja sadr\u017eaja vjerojatno je najva\u017eniji dio SEO plana. Naime, kada isplanirate u\u010destalost i kvalitetu sadr\u017eaja koji \u0107ete objavljivati na web stranici – ve\u0107 imate dobar temelj za budu\u0107e uspjehe. Na\u017ealost, bez kvalitetnog plana objavljivanja sadr\u017eaja – va\u0161a \u0107e nadanja za dobrim pozicijama vrlo brzo ispariti jer ne\u0107ete biti redoviti u objavljivanju.<\/p>\n\n\n\n

Ako ste u prvom koraku istra\u017eili najbolje i najtra\u017eenije klju\u010dne rije\u010di i fraze, u drugom koraku izbacili one za koje se \u017eestoko natje\u010de va\u0161a konkurencija i u tre\u0107em izra\u010dunali koliko vam sadr\u017eaja treba za \u017eeljeni uspjeh – sada je vrijeme za konkretan plan sadr\u017eaja.<\/p>\n\n\n\n

Imate klju\u010dne rije\u010di i fraze, imate koli\u010dinu sadr\u017eaja koja vam je potrebna u narednom mjesecu ili godini – i sada to trebate uobli\u010diti u konkretan plan. Prilikom izrade plana sadr\u017eaja ra\u010dunajte na to da stvarate relevantan sadr\u017eaj koji \u0107ete mo\u0107i me\u0111usobno linkati u svakom novom \u010dlanku. Relevantne teme voditi \u0107e korisnike web stranice na razna mjesta na web stranici i time \u0107ete podi\u0107i kredibilitet same stranice (i vrijeme zadr\u017eavanja korisnika).<\/p>\n\n\n\n

Uklopite SEO plan u va\u0161 mjese\u010dni i godi\u0161nji bud\u017eet<\/h2>\n\n\n\n

Osim stvaranja vlastitog kvalitetnog sadr\u017eaja baziranog na analizi klju\u010dnih rije\u010di i konkurencije – va\u017eno je paralelno stvarati i backlinkove. Linkovi su to koji drugih web stranica vode na va\u017eu web stranicu – \u0161to Google prepoznaje kao znak da je va\u0161a web stranica relevantna i kvalitetna. \u0160to vi\u0161e relevantnih linkova s jakih web stranica imate – to su ve\u0107e mogu\u0107nosti da \u0107e va\u0161a web stranica br\u017ee postizati SEO uspjeh.<\/p>\n\n\n\n

Gradnja backlinkova, ali i stvaranje novog sadr\u017eaja – zahtjeva puno vremena, truda i novaca. SEO nikada nije mala investicija, ali nakon kvalitetnih ulaganja donosi dugoro\u010dne rezultate. Nakon nekog vremena Google vas po\u010dne gurati prema vrhu pa vi\u0161e ne trebate toliko puno ulagati u SEO.<\/p>\n\n\n\n

Sve \u0161to smo prije naveli morate nekako uklopiti u va\u0161 SEO bud\u017eet. Pisanje sadr\u017eaja i izgradnja backlinkova mogu biti izuzetno skupe aktivnosti pa taj dio dobro promotrite i prona\u0111ite odgovaraju\u0107a rje\u0161enja. Ulo\u017eite u po\u010detku pokoju stotinu ili tisu\u0107u kuna vi\u0161e – kako biste \u0161to prije imali \u0161to bolje rezultate. Ne zaboravite da ljudi koji na Google tra\u017eilici kliknu na va\u0161 rezultat – su prije toga tra\u017eili upravo to \u0161to vi nudite. Stoga, takvi su posjetitelji iznimno vrijedni i mogu potro\u0161iti puno novaca na va\u0161e proizvode i usluge. Izradite va\u0161 SEO plan i krenite ostvarivati uspjeh.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Za\u0161to je va\u017eno kvalitetno planiranje SEO aktivnosti? Koje su najva\u017enije stavke SEO plana i kako napraviti kvalitetan plan za uspje\u0161ne rezultate? Kako istra\u017eiti konkurenciju i klju\u010dne rije\u010di te za\u0161to je va\u017eno planirati backlinkove i sadr\u017eaj? SEO je ve\u0107 godinama jedna od najpopularnijih marketing metoda koja se koristi za privla\u010denje novih posjetitelja na web putem web […]<\/p>\n","protected":false},"author":3829,"featured_media":21045750,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"publish_to_discourse":"","publish_post_category":"","wpdc_auto_publish_overridden":"","wpdc_topic_tags":"","wpdc_pin_topic":"","wpdc_pin_until":"","discourse_post_id":"","discourse_permalink":"","wpdc_publishing_response":"","wpdc_publishing_error":"","_lmt_disableupdate":"","_lmt_disable":"","footnotes":""},"categories":[80,8079],"tags":[7771,956,7979,7980],"modified_by":"Filip C","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21045742"}],"collection":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3829"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21045742"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21045742\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":21046555,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21045742\/revisions\/21046555"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21045750"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21045742"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=21045742"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=21045742"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}