{"id":21046625,"date":"2022-08-23T20:30:44","date_gmt":"2022-08-23T18:30:44","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21046625"},"modified":"2022-08-23T20:31:16","modified_gmt":"2022-08-23T18:31:16","slug":"pratiti-napredak-digitalnog-projekta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/pratiti-napredak-digitalnog-projekta\/","title":{"rendered":"Kako pratiti napredak digitalnog projekta i za\u0161to je to va\u017eno?"},"content":{"rendered":"\n

Planirate razvijati vlastiti online projekt i zanima vas kako pratiti napredak digitalnog projekta? Za\u0161to je pra\u0107enje napretka digitalnog projekta va\u017eno za bolje i br\u017ee ostvarivanje ciljeva? Koje su najva\u017enije karakteristike pra\u0107enja razvoja projekta i \u0161to nikako ne raditi?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Pra\u0107enje napretka digitalnog projekta<\/strong> izuzetno je va\u017eno \u017eelite li ostvariti planove koje ste postavili pred sebe. Uz izostanak pra\u0107enja napretka digitalnog projekta – izostati \u0107e vrlo vjerojatno i rezultati te \u0107ete u kon\u010danici biti razo\u010darani. Stoga, svakako posvetite dovoljno pa\u017enje pra\u0107enju napretka projekta<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n

Ako niste sigurni koji je najbolji na\u010din za pra\u0107enje napretka – svakako nastavite s \u010ditanjem \u010dlanka. Naime, u nastavku vam donosimo nekoliko korisnih i kvalitetnih taktika <\/strong>uz koje \u0107ete ostvariti bolje rezultate i po pitanju pra\u0107enja napretka i po pitanju ostvarivanja zacrtanih ciljeva:<\/p>\n\n\n\n

\"Rad
(Photo: Pixabay.com)<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Pripremite dugoro\u010dan plan s jasnim vremenskim ograni\u010denjima<\/h2>\n\n\n\n

Da biste mogli pratiti napredak va\u0161eg digitalnog projekta va\u017eno je znati u kojem se smjeru uop\u0107e treba kretati va\u0161 projekt. Va\u017eno je poznavati koji su va\u0161i glavni dugoro\u010dni ciljevi <\/strong>– koje \u017eelite ostvariti u periodu od 1, 5 i 10 godina. Poznavanjem dugoro\u010dnih ciljeva mo\u017eete napraviti kvalitetan kratkoro\u010dni plan <\/strong>u trajanju jednog ili vi\u0161e tjedana ili jednog ili vi\u0161e mjeseci.<\/p>\n\n\n\n

Vrlo je va\u017eno da svaki va\u0161 plan ima jasno definiranu koli\u010dinu i vremensko ograni\u010denje<\/strong>. Primjerice, tjedni plan<\/a> mora biti kvantificiran brojem zadataka koje \u017eelite ostvariti <\/strong>i tako\u0111er mora imati jasno vremensko ograni\u010denje od nekoliko dana ili \u010ditavog tjedna. Vremenska ograni\u010denja \u0107e vas natjerati da se ozbiljno uhvatite izvr\u0161avanja zadataka<\/strong> koji \u0107e vas odvesti prema ostvarenju velikih ciljeva. Napredak projekta mogu\u0107e je pratiti samo ako znadete koji su va\u0161i ciljevi u kojem vremenskom periodu.<\/p>\n\n\n\n

Napravite tablice za pra\u0107enje napretka va\u0161ih planova<\/h2>\n\n\n\n

Bez obzira jeste li ili niste ljubitelj tablica – \u010dinjenica jest da \u0107ete uz tablice puno lak\u0161e i kvalitetnije mo\u0107i pratiti va\u0161 napredak kroz vrijeme<\/strong>. Tablice vam omogu\u0107uju da u redovima i stupcima jasno definirate koje ciljeve \u017eelite ostvariti u kojem vremenskom periodu – te se toga u kasnijim fazama mo\u017eete pridr\u017eavati. Tablice neka budu jednostavne <\/strong>i neka prikazuju sve va\u017ene zadatke i ciljeve koje \u017eelite ostvariti u odre\u0111enom vremenskom periodu.<\/p>\n\n\n\n

Tablice morate uvijek imati u va\u0161oj blizini i moraju biti redovito a\u017eurirane<\/strong>. Ideja tablica nije samo izgraditi po\u010detnu viziju digitalnog projekta – ve\u0107 osigurati kvalitetno pra\u0107enje napretka digitalnog projekta<\/strong>. Pripremljenu tablicu (ili tablice) redovito a\u017eurirajte i opskrbljujte novim podacima. Mo\u017eda \u0107e vam a\u017euriranje tablica u po\u010detku predstavljati odre\u0111enu tlaku i \u010diniti se kao gubljenje vremena – no dugoro\u010dno \u0107e vam uvelike pomo\u0107i u pra\u0107enju i ostvarivanju velikih ciljeva.<\/p>\n\n\n\n

\"Savjet
(Photo: Pixabay.com)<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Vizualizirajte napredak projekta bojama i grafovima<\/h2>\n\n\n\n

Mi ljudi smo vizualna bi\u0107a i puno lak\u0161e i br\u017ee shva\u0107amo vizualne prikaze od pustih slova i brojeva<\/strong>. Prethodno spomenute tablice biti \u0107e vam dobar temelj za izradu vizualnih elemenata putem koji \u0107ete pratiti koliko kvalitetno i brzo va\u0161 projekt napreduje. Boje i grafovi s vremenom bi mogli postati va\u0161 glavni saveznik u realizaciji svih planova<\/strong> koje vezujete uz odre\u0111eni digitalni projekt.<\/p>\n\n\n\n

Dio stru\u010dnjaka u svojem vizualiziranju podataka \u010desto koristi metodu semafora<\/strong>. Crvena boja ozna\u010dava lo\u0161e izvr\u0161avanje, \u017euta stagnaciju, a zelena uspje\u0161no izvr\u0161avanje zadataka. Navedene boje mo\u017eete koristiti u tablicama koje ste prethodno napravili ili ih mo\u017eete iskoristiti u kreiranju grafova. Va\u017eno je naglasiti kako su grafovi odli\u010dan na\u010din za pra\u0107enje napretka <\/strong>jer \u0107ete redovitim zalaganjem vidjeti rast na grafu.<\/p>\n\n\n\n

\"Kako
(Photo: Pixabay.com)<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Pratite digitalne metrike koje vam omogu\u0107avaju razni digitalizirani sustavi<\/h2>\n\n\n\n

Jedna od najve\u0107ih prednosti digitaliziranih sustava (posebice u svijetu marketinga) jest jednostavno pra\u0107enje raznih metrika. Digitalizirani sustavi prikupljaju mno\u0161tvo zanimljivih i korisnih podataka <\/strong>te vam ih putem grafova i brojeva serviraju za optimiziranje budu\u0107eg rada. Primjer takvih digitalnih metrika svakako su Google Analytics<\/a><\/strong>, Instagram Statistics, itd.<\/p>\n\n\n\n

Moderne digitalne platforme prikupljaju podatke o va\u0161im korisnicima te vam serviraju mno\u0161tvo podataka koje mo\u017eete iskoristiti u va\u0161u dobrobit<\/strong>. Primjerice, ako primijetite da jedna vrsta sadr\u017eaja nailazi na sjajan odaziv posjetitelja va\u0161eg weba – tada mo\u017eete stvarati vi\u0161e sli\u010dnog sadr\u017eaja<\/strong> i tako br\u017ee ostvarivati bolje rezultate. Uz Facebook i Instagram statistike mo\u017eete vidjeti tko, kada i kako reagira na va\u0161e oglasne kompanije <\/strong>– pa ih uz male preinake mo\u017eete optimizirati za bolje rezultate uz manje utro\u0161enog novca<\/strong>. Metrike su va\u0161 saveznik u ostvarivanju ciljeva u digitalnom svijetu – iskoristite ih pametno.<\/p>\n\n\n\n

\"Kako
(Photo: Pixabay.com)<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Ulo\u017eite vrijeme i novac u rezultate od kojih imate najvi\u0161e koristi<\/h2>\n\n\n\n

U digitalnom svijetu \u010desto se spominje pravilo 80\/20<\/strong>. Iako vrlo vrlo jednostavno, ovo se pravilo pokazuje istinitim i to\u010dnim u mnogim \u017eivotnim situacijama. U digitalnom svijetu prepunom mogu\u0107nosti i informacija – ovo je pravilo posebno va\u017eno. Pravilo 80\/20 temelji se na tome da 80 posto rezultata dolazi od svega 20 posto aktivnosti<\/strong>. Dakle, 20 posto rada ili klijenata, donosi vam 80 posto rezultata. Kada razaznate koji su to top klijenti koji donose ve\u0107inu rezultata – vrijeme je da se fokusirate samo na takve klijente.<\/p>\n\n\n\n

Mnogi na\u017ealost pretjeraju u analiziranju vlastitih projekata i metrika<\/strong> pa umjesto na super rezultate – vrijeme tro\u0161e na vje\u010dite analize. Mnogi \u0107e vam webmajstori re\u0107i kako nekoliko puta dnevno provjeravaju statistike posjete<\/strong> – no to je u potpunosti nepotrebno. Ljudska znati\u017eelja tjera nas na redovito valoriziranje na\u0161ih rezultata, umjesto da se fokusiramo na proizvodnju super rezultata. Stoga, nemojte tro\u0161iti hrpu vremena na razne analize i prou\u010davanje metrika jer biznis je u pravilu vrlo jednostavan. Prona\u0111ite kojih 20 posto ulaganja vam donosi 80 rezultata<\/strong> – i fokusirajte se na duplanje tih “zlatnih” 20 posto.<\/p>\n\n\n\n

\"napredak
(Photo: Pixabay.com)<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Nagradite se za svaki uspje\u0161no obavljen cilj<\/h2>\n\n\n\n

Kada razvijamo neki projekt mnoge stvari uzimamo zdravo za gotovo. Samo radimo zadatke iz kratkoro\u010dnih i dugoro\u010dnih planova te s vremenom izgubimo motivaciju za dalje<\/strong>. Veliki je problem u tome \u0161to nismo svjesni koliko dobrog zapravo posti\u017eemo ostvarenjem svakog svojeg dnevnog, tjednog ili mjese\u010dnog cilja. Svaki ostvareni tjedni i mjese\u010dni cilj guraju nas korak prema ostvarenju dugoro\u010dnih ciljeva<\/strong>. Dakako, najva\u017enije u cijeloj toj pri\u010di je izvr\u0161avanje svakodnevnih zadataka<\/strong> jer upravo ti zadaci \u010dine ve\u0107e ciljeve i velika ostvarenja.<\/p>\n\n\n\n

Svoju upornost i redovitost trebate nagraditi na primjeren na\u010din<\/strong>. Primjerice, kada uspje\u0161no obavite velik tjedni cilj – nagradite se nekim vikend izletom ili nekom ve\u010derom u restoranu<\/strong>. Na taj na\u010din va\u0161 \u0107e ostvaren digitalni cilj dobiti opipljive temelje te \u0107ete postati svjesniji va\u0161ih ostvarenja. Svako ostvarenje cilja zaslu\u017euje nagradu<\/strong>, a na vama je da prona\u0111ete idealan na\u010din nagra\u0111ivanja. Kako \u0107e broj nagrada rasti tako \u0107e rasti i va\u0161a motivacija<\/strong>, ali i svjesnost da radite ne\u0161to vrijedno i kvalitetno<\/strong>. \u017delimo vam puno sre\u0107e u ostvarivanju i pra\u0107enju napretka va\u0161eg digitalnog projekta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Planirate razvijati vlastiti online projekt i zanima vas kako pratiti napredak digitalnog projekta? Za\u0161to je pra\u0107enje napretka digitalnog projekta va\u017eno za bolje i br\u017ee ostvarivanje ciljeva? Koje su najva\u017enije karakteristike pra\u0107enja razvoja projekta i \u0161to nikako ne raditi? Pra\u0107enje napretka digitalnog projekta izuzetno je va\u017eno \u017eelite li ostvariti planove koje ste postavili pred sebe. Uz […]<\/p>\n","protected":false},"author":3829,"featured_media":21046632,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"publish_to_discourse":"1","publish_post_category":"14","wpdc_auto_publish_overridden":"","wpdc_topic_tags":"","wpdc_pin_topic":"","wpdc_pin_until":"","discourse_post_id":"475906","discourse_permalink":"https:\/\/wmforum.geek.hr\/t\/kako-pratiti-napredak-digitalnog-projekta-i-zasto-je-to-vazno\/63433","wpdc_publishing_response":"success","wpdc_publishing_error":"","_lmt_disableupdate":"","_lmt_disable":"","footnotes":""},"categories":[5378],"tags":[6012,4689,6065,6066,5082],"modified_by":"Marko \u017dupani\u0107","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21046625"}],"collection":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3829"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21046625"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21046625\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":21046634,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21046625\/revisions\/21046634"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21046632"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21046625"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=21046625"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=21046625"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}