{"id":21048976,"date":"2023-01-30T16:23:59","date_gmt":"2023-01-30T15:23:59","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21048976"},"modified":"2023-01-30T16:24:42","modified_gmt":"2023-01-30T15:24:42","slug":"tesla-model-s-zapalio-se-prilikom-voznje-na-autocesti","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/tesla-model-s-zapalio-se-prilikom-voznje-na-autocesti\/","title":{"rendered":"Tesla Model S zapalio se prilikom vo\u017enje na autocesti"},"content":{"rendered":"\n
Incident je izazvao po\u017ear zbog akumulatora, rekle su vlasti. Vatrogasci su morali upotrijebiti 22.700 litara vode da ugase vatru.<\/p>\n\n\n\n
Teslin Model S zapalio se u subotu dok je voza\u010d bio na autocesti izvan Sacramenta u Kaliforniji, SAD, prisiljavaju\u0107i vlasti da dovedu zna\u010dajnu radnu snagu i tisu\u0107e litara vode kako bi po\u017ear stavili pod kontrolu.<\/p>\n\n\n\n
Iz vatrogasnog odijela Metro Fire iz Sacramenta re\u010deno je<\/a> da je voza\u010d Modela S vozio velikom brzinom autocestom US 50 kada su primijetili gusti crni dim koji izlazi iz podvozja. Iako se voza\u010d uspio zaustaviti i sigurno iza\u0107i iz automobila, po\u017ear je postao intenzivniji i nastavio se \u0161iriti prema prednjem dijelu Modela S. U po\u017earu nitko nije ozlije\u0111en.<\/p>\n\n\n\n Po dolasku na mjesto doga\u0111aja, Metro Fire Sacramento utvrdio je da je incident uzrokovao akumulator. Vlasti su priop\u0107ile da Model S nije pretrpio \u0161tetu prije po\u017eara.<\/p>\n\n\n\n “Ekipe su radile vi\u0161e od sat vremena i iskoristile su pribli\u017eno 6.000 galona [22.700 litara] vode iz 3 vatrogasna vozila i rezervoara za vodu za potpuno ga\u0161enje prema preporuci Teslinog priru\u010dnika o hitnim postupcima”, napisali su vatrogasci iz odjela Metro Fire Sacramento u objavi na Facebooku.<\/p>\n\n\n\n Iako se to mo\u017ee \u010diniti kao nevjerojatna koli\u010dina vode za po\u017ear automobilskog akumulatora, litij-ionske baterije u Teslama i drugim elektri\u010dnim vozilima te\u017ee je ugasiti i zahtijevaju vi\u0161e resursa. Kad se litij-ionske baterije zapale, izgaraju ve\u0107im temperaturama i br\u017ee, navodi CNBC<\/a>. Osim toga, litij-ionske baterije mogu se ponovno zapaliti nekoliko sati ili \u010dak dana nakon izvorne vatre.<\/p>\n\n\n\n Za referencu, Metro Fire Sacramento istaknuo je da se neelektri\u010dni automobil s tradicionalnim motorom s unutarnjim izgaranjem mo\u017ee ugasiti s oko 700 galona [2.650 litara] vode, \u0161to je zaliha jednog vatrogasnog vozila.<\/p>\n\n\n\n “Moderna tehnolo\u0161ka evolucija zahtijeva stalni napredak u modernim tehnikama ga\u0161enja po\u017eara \u010dija se u\u010dinkovitost trenutno procjenjuje”, rekli su vatrogasci iz Metro Fire Sacramento.<\/p>\n\n\n\n