{"id":21050115,"date":"2023-05-03T19:16:50","date_gmt":"2023-05-03T17:16:50","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21050115"},"modified":"2023-05-03T19:21:24","modified_gmt":"2023-05-03T17:21:24","slug":"video-tesko-opisivo-kako-izgleda-reklama-za-pivo-kada-ju-napravi-umjetna-inteligencija","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/video-tesko-opisivo-kako-izgleda-reklama-za-pivo-kada-ju-napravi-umjetna-inteligencija\/","title":{"rendered":"[VIDEO] Te\u0161ko opisivo: Kako izgleda reklama za pivo kada ju napravi umjetna inteligencija?"},"content":{"rendered":"\n

Iako se mnogi boje budu\u0107nosti u kojoj se mediji generirani umjetnom inteligencijom ne\u0107e mo\u0107i razlikovati<\/a> od tradicionalnih medija, uni\u0161tavaju\u0107i pritom dru\u0161tvo i(li) civilizaciju, jo\u0161 nismo do\u0161li do te to\u010dke. Jedan dokaz dolazi u obliku nadrealne reklame za pivo generirane umjetnom inteligencijom koja je postala viralna tijekom proteklih dana.<\/p>\n\n\n\n

Kaos u trajanju od pola minute<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Pod nazivom “Synthetic Summer” (“Sinteti\u010dko ljeto”), video od 30 sekundi prvi se put pojavio na Instagramu prije otprilike tjedan dana, a kreirali su ga Helen Power i Chris Boyle iz londonske produkcijske ku\u0107e pod nazivom Privateisland.tv. Helen i Chris nisu bili dostupni za komentar prije nego \u0161to je ova pri\u010da objavljena, ali sude\u0107i po izgledu videa, \u010dini se da su ga vjerojatno stvorili koriste\u0107i Runwayjov novi Gen-2 AI model, koji mo\u017ee stvoriti kratke videoisje\u010dke na temelju pisanih upita sli\u010dnih onome kako Stable Diffusion mo\u017ee stvoriti fotografije.<\/p>\n\n\n\n

U videu vidimo simulakrume ljudi koji se uz taktove velikog hita grupe Smash Mouth, “All Star”, zabavljaju i ro\u0161tiljaju na stereotipnom ameri\u010dkom dvori\u0161tu, povremeno se fizi\u010dki stapaju\u0107i s impresionisti\u010dkim pivskim bocama. \u017dene se smiju, neprirodno ra\u0161irenih \u010deljusti. \u010ca\u0161e za pivo pretvaraju se u limenke piva. Plamte\u0107i ro\u0161tilji pretvaraju se u vatrenu stihiju. Sve ovo je vizija nadrealisti\u010dkog pakla. Kako za koga…<\/p>\n\n\n\n

\nhttps:\/\/twitter.com\/BusinessBlurbUS\/status\/1653163752282521600\n<\/div><\/figure>\n\n\n\n

Trenuta\u010dno su AI video generatori jo\u0161 uvijek primitivni. Dok njihovi tvorci obu\u010davaju modele, ti generatori rade na mnogo manjem skupu izvornog materijala nego modeli AI-ja koji se bave fotografijama, odnosno stati\u010dnim procesima. Impresionisti\u010dki pogled na reklame za pivo vjerojatno dolazi od apsorbiranja su\u0161tine pravih reklama za pivo u skupu podataka Gen-2. Runway nije otkrio skup podataka kori\u0161ten za obuku Gen-2, ali u radu za Gen-1 (raniji model), naveo je da raspola\u017eu “internim skupom podataka od 240 milijuna fotografija i prilago\u0111enim skupom podataka od 6,4 milijuna video isje\u010daka”.<\/p>\n\n\n\n

Neki su eksperimentirali s Gen-2 (koji je trenuta\u010dno u fazi zatvorenog testiranja) te su zaklju\u010dili kako ovakvi podosta lo\u0161i rezultati zahtijevaju veliku ljudsku upornost. U slu\u010daju videa “Synthetic Summer”, Privateisland.tv generirao je isje\u010dke, odabrao one najbolje i spojio segmente u niz, dodaju\u0107i glazbu i zvu\u010dne efekte.<\/p>\n\n\n\n

Sve je krenulo s Willom Smithom i \u0161pagetima<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Pivo nije jedini proizvod koji je AI fiktivno reklamirao u “viralne svrhe”. Prije desetak dana, netko pod imenom “Pizza Later” tweetao<\/em> je video uglavnom generiran umjetnom inteligencijom za izmi\u0161ljeni restoran pod nazivom “Pepperoni Hug Spot” koji uklju\u010duje iskrivljene videoisje\u010dke ljudi koji jedu pizzu koje je generirao Gen-2 s Runwayja. Osim toga, njegov tvorac je navodno generirao skriptu s GPT-4, koristio Midjourney za fotografije i glas iz Eleven Labsa. Sve je to spojio koriste\u0107i Adobe After Effects.<\/p>\n\n\n\n

\n

This is a AI-generated pizza commercial.

Reddit user PizzaLater used GPT-4 to write a script, Midjourney to generate images, and Runway Gen2 to form video clips of an ad for an imaginary restaurant called Pepperoni Hug Spot.
pic.twitter.com\/g7FoWoB5hH<\/a><\/p>— \uea00 DOUG IS MY GOV \uea00 (@DougIsMyGov) April 26, 2023<\/a><\/blockquote>