{"id":21051290,"date":"2023-07-22T15:52:22","date_gmt":"2023-07-22T13:52:22","guid":{"rendered":"https:\/\/geek.hr\/?p=21051290"},"modified":"2023-09-14T17:14:42","modified_gmt":"2023-09-14T15:14:42","slug":"ai-ce-donijeti-povecanje-broja-poslova-u-gaming-industriji","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/geek.hr\/clanak\/ai-ce-donijeti-povecanje-broja-poslova-u-gaming-industriji\/","title":{"rendered":"AI \u0107e donijeti pove\u0107anje broja poslova u gaming industriji"},"content":{"rendered":"\n

\u010cesto \u010dujemo brige mnogih koji nisu sigurni kako \u0107e izgledati njihova poslovna budu\u0107nost pojavom i \u0161irenjem umjetne inteligencije<\/a>. Ljudi iz raznih grana industrije brinu za svoje poslove, ali rijetko \u010dujemo da \u0107e umjetna inteligencija zapravo donijeti nova radna mjesta.<\/p>\n\n\n\n

Novi \u0161ef TIGA-e (The Independent Game Developers' Association), dr. Richard Wilson, predvi\u0111a da \u0107e umjetna inteligencija (AI) potpuno promijeniti razvoj igara smanjuju\u0107i tro\u0161kove i ubrzavaju\u0107i proces. Kori\u0161tenje AI-a u video igrama ima dugu povijest, ali najnoviji napretci izazivaju zabrinutost zbog mogu\u0107eg gubitka radnih mjesta i pravnih komplikacija za studije. No, Wilson smatra da to ne\u0107e biti slu\u010daj.<\/p>\n\n\n\n

\n

AI bi trebao omogu\u0107iti studijima za igre da automatiziraju rutinske aspekte razvoja igara, a zatim iskoriste taj prostor da budu kreativniji i da se usredoto\u010de na druga podru\u010dja.<\/p>\n\n\n\n


Smanjenje ukupnih tro\u0161kova razvoja zna\u010dit \u0107e razvoj vi\u0161e studija za igre, \u0161to bi stoga trebalo zna\u010diti vi\u0161e poslova.
<\/p>\nDr. Richard Wilson<\/cite><\/blockquote>\n\n\n\n

UKIE, organizacija koja zastupa tvrtke iz industrije igara u Ujedinjenom Kraljevstvu, prepoznaje te zabrinutosti, ali vidi napretke u AI-u kao uzbudljivu priliku za tu industriju. \u010cak i u ranim danima igara, AI je igrao va\u017enu ulogu, iako u jednostavnijim oblicima. Danas stru\u010dnjaci za AI u igrama poput dr. Tommyja Thompsona, koji ima i svoj YouTube kanal posve\u0107en ovoj tematici, isti\u010du da AI omogu\u0107uje likovima da donose inteligentne odluke na temelju trenutnih stanja igre, zna\u010dajno pobolj\u0161avaju\u0107i igra\u010dko iskustvo.<\/p>\n\n\n\n

Utjecaj AI-a ne zaustavlja se samo na doga\u0111ajima na ekranu. Sada mo\u017ee utjecati na cijeli proces razvoja igre. Mogu\u0107nost brze izrade stotina stranica scenarija pozadinskih likova ili crtanja tisu\u0107a umjetni\u010dkih elemenata mogla bi biti presudna za industriju, prema nekim istaknutim osobama.<\/p>\n\n\n

\n
\"video
Foto: Shutterstock<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Guy Gadney, suosniva\u010d Charisma.ai<\/a>, vidi AI kao sna\u017ean alat za pripovijedanje pri\u010da. Umjesto ograni\u010denih, unaprijed pripremljenih dijaloga, AI omogu\u0107uje likovima da razmi\u0161ljaju i inteligentno reagiraju, prilago\u0111avaju\u0107i interakcije na temelju pona\u0161anja igra\u010da i konteksta pri\u010de. To otvara nove mogu\u0107nosti za dublje i intenzivnije igra\u010dko iskustvo.<\/p>\n\n\n\n

Me\u0111utim, unato\u010d uzbu\u0111enju oko AI-a, postoje zabrinutosti u vezi s autorskim pravima prilikom kori\u0161tenja \u0161iroko dostupnih alata za AI. Dr. Thompson ukazuje na trenuta\u010dne tu\u017ebe u kojima se dovodi u pitanje porijeklo generiranih elemenata, \u0161to mo\u017ee dovesti do potencijalnih sukoba oko autorskih prava. Studiji koji koriste otvorene alate za AI riskiraju gubitak kontrole nad autorskim pravima generiranih elemenata, \u0161to mo\u017ee predstavljati dugoro\u010dni problem.<\/p>\n\n\n\n

Iako neki kreatori stvaraju vlastite platforme za AI kako bi rije\u0161ili ove probleme, taj je postupak dugotrajan i skup. Dr. Thompson predla\u017ee korak unatrag kako bismo bolje razumjeli \u0161ire posljedice implementacije AI-a, jer on ne\u0107e brzo rije\u0161iti sve izazove.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u010cesto \u010dujemo brige mnogih koji nisu sigurni kako \u0107e izgledati njihova poslovna budu\u0107nost pojavom i \u0161irenjem umjetne inteligencije. Ljudi iz raznih grana industrije brinu za svoje poslove, ali rijetko \u010dujemo da \u0107e umjetna inteligencija zapravo donijeti nova radna mjesta. Novi \u0161ef TIGA-e (The Independent Game Developers’ Association), dr. Richard Wilson, predvi\u0111a da \u0107e umjetna inteligencija (AI) […]<\/p>\n","protected":false},"author":3841,"featured_media":21051293,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"publish_to_discourse":"","publish_post_category":"","wpdc_auto_publish_overridden":"","wpdc_topic_tags":"","wpdc_pin_topic":"","wpdc_pin_until":"","discourse_post_id":"","discourse_permalink":"","wpdc_publishing_response":"","wpdc_publishing_error":"","_lmt_disableupdate":"","_lmt_disable":"","footnotes":""},"categories":[8660],"tags":[3824,3247,3445],"modified_by":"Hrvoje \u0160.","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21051290"}],"collection":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3841"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21051290"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21051290\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":21051296,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21051290\/revisions\/21051296"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21051293"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21051290"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=21051290"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/geek.hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=21051290"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}