Connect with us

Znanost

Wellness i prehrana

Adolescenti mogu uvelike utjecati na rizik od kardiovaskualrnih bolesti promjenom stila života


Adolescenti vrlo jednostavno mogu izbjeći visoke razine kolesterola i druge rizične čimbenike koji doprinose razvoju bolesti srca i krvnih žila. Poučne letke s informacijama o upozoravajućim znakovima vezanim uz srčanožilne bolesti uskoro bismo mogli naći i na neočekivanim mjestima – u pedijatrijskim ambulantama. Uzimajući u obzir najnovije istraživanje iz Centra za kontrolu bolesti i prevenciju, Washington, jedan od pet američkih adolescenata nosi sa sobom najmanje jedan rizični čimbenik za razvoj kardiovaskularnih bolesti kad odraste.

Budući da je prosinac američki mjesec srca, tamošnji mediji dosta su pisali o rizičnim čimbenicima u odrasloj dobi za razvoj kardiovaskularnih bolesti. Prema Sarah Walley, nutricionistici sa National Association for Margarine Manufacturers, to je pogrešno. “Iako se srčanožilne bolesti specifično javljaju u odrasloj dobi, njihov početak je u djetinjstvu“, kaže Wally. “Bolesti srca su samo rezultat dugogodišnjeg procesa i efikasan plan kojim se želi smanjiti rizične čimbenike što više mora početi što je ranije moguće“.

Novo izvješće Centra za kontrolu bolesti i prevenciju naglašava potrebu za ranijom intervencijom. Izvješće ističe da dvadeset posto djece i adolescenata u Sjedinjenim Američkim Državama ima poremećene razine lipida u krvi, visoke trigliceride, nisku koncentraciju “dobrog ” kolesterola, HDL, ili povišene razine “lošeg” kolesterola, LDL, što jako povećava rizik od nastanka kardiovaaskularnih bolesti u kasnijem životu.

Male promjene dnevnih navika glavni su ključ za pomoć mladim Amerikancima u smanjenju opasnog rizika od navedenih bolesti, kaže Wally. “Uvođenje malih promjena u prehrani i vježbanju te tako mijenjajući svoje životne navike, puno je korisnije i uspješnije kroz duži vremenski period”, kaže ona. ”Ponekad jednostavno izbjegavanje maslaca i njegova zamjena laganim margarinom može imati odlučujući učinak u poboljšanju prehrambenih navika”.

Jednostavna upotreba laganog (light) margarina (poznatog i kao vrsta maslaca za mazanje) umjesto klasičnog maslaca preko tjedna može drastično smanjiti dnevni unos zasićenih masnih kiselina za više od četrdestet kalorija po obroku, tvrdi Wally. Prema Državnom institutu za srce, pluća i krv, zasićene masnoće povećavaju razinu kolesterola u krvi više nego bilo što drugo. Prehrana s manje zasićenih masnoća smanjuje razinu kolesterola u krvi, a samim time smanjuje i rizik od kardiovaskularnih bolesti. Oni koji prijeđu na prehranu koja uključuje lagani margarin, poslušat će savjete stručnjaka koji preporučuju vegetarijansku prehranu. Upravo zato jer su proizvedeni od zdravog biljnog ulja, lagani margarini uopće ne sadrže kolestreol i imaju znatno manje zasićenih masnih kiselina nego pravi maslac koji se proizvodi od životinjskih masti. To je zdrava promjena životnih navika koju preporučuju vodeće zdravstvene organizacije, uključujući American Heart Association. Znanstvena istrađivanja također podupiru tu promjenu. Jedno iznenađujuće istraživanje, objavljeno u Journal of the American Medical Association, iznosi činjenicu da samo zamjena maslaca u prehrani za lagani margarin smanjuje razinu “lošeg” , LDL kolesterola za devet posto u djece i jedanaest posto u odraslih.

Adolescentima se nudi mnogo načina za promjenu svakodnevnih malih životnih navika i poboljšanje zdravlja srca. Unos mlijeka s jedan umjesto dva posto mliječne masnoće, izbacivanje bijelog kruha u korist žitarica s cijelim zrnom i konzumiranje voća na kraju svakog obroka, brzi su i jednostavni načini poboljšanja vlastite prehrane. Slično tome, raspoređivanje fizičkih aktivnosti u razdoblje od samo 15 minuta više puta dnevno, jako je dobar način da se skupi ukupno 60 minuta vježbanja u slučajevima kada je nemoguće toliko vježbati odjednom.

Izvor: eurekalert.org

 

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Wellness i prehrana

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh