Connect with us

Znanost

Računarstvo i internet

Američka mornarica tvrdi da kompjutorske igrice mogu potaknuti razvoj fluidne inteligencije vojnika

Vojni simulatori, nalik kompjutorskim igricama, dokazano imaju pozitivan učinak u vojnoj obuci. Ipak, znanstvenici mornarice SAD-a kažu kako i same kompjutorske igrice mogu povećati inteligenciju i potaknuti razvoj kognitivnih sposobnosti. Posljedice njihova učinka mogu potrajati čak dvije i pol godine.

Ured za istraživanja pod okriljem Mornarice (ONR) nada se da će trening uz kompjutorske igrice pomoći vojnicima razviti svoju “fluidnu inteligenciju” odnosno razvoj sposobnosti konfrontacije i rješenje novih problema. Ovakvo istraživanje temelji se na novom mišljenju o tome kako se ljudski mozak može nastaviti prilagođavati i napredovati čak i nakon rane odrasle dobi. To bi značilo brzu prilagodbu vojnika promjenama taktike te okolišu modernih bojišta.

“Primijetili smo kako igrači video igrica postižu od 10% do 20% bolje rezultate na testovima perceptivnih i kognitivnih sposobnosti u odnosu na obične ljude koji ne igraju video igrice,” navodi Ray Perez, viši časnik na programu ONR-ovog odjela za učinkovitost vojnika. Još nije jasno na koji točno način video igrice poboljšavaju fleksibilnost učenja tj. plasticitet. Perez ipak predlaže model u kojem živčane mreže, uključene u proces igranja kompjutorskih igrica, s vremenom postaju sve jače te pospješuju protok krvi kroz mozak, a i usklađuju se i s ostalim živčanim mrežama.

“Naše je mišljenje kako ovakve igrice poboljšavaju kontrolu reakcije i izvršavanja naredbi. Uočen je pozitivan učinak i na sposobnost koncentracije te reakcije na podražaje u vanjskom svijetu,” navodi Perez tokom tjednog službenog podcasta za Pentagon: Oboružani znanošću. Rat i ratovanje nisu nikakva novost kompjutorskim igricama. Španjolska vojska već je testirala taktike na modificiranoj verziji igrice “Panzer General”. Vojska SAD-a također je okrenula simulatorima sličnim kompjuterskim igricama koje vojnicima mogu prenijeti čak i osjećaj boli zbog ranjavanja. Ciljajući na mladu generaciju `gamera` tokom novačenja koriste i vlastitu igricu “American Army” te centre slične velikim centrima s igricama. 

Perez se nada kako će granica između virtualnog treninga i stvarnih operacija uskoro izbljedjeti. Jedna od modernih virtualnih simulacija uključuje špiljsko okruženje koje potiče vojnike na razvoj dinamike grupe te sposobnosti komunikacije. “Ušetate u špilju i odjednom ste bombardirani tim potpuno drugačijim, umjetnim svijetom u kojem bi moglo biti inteligentnih avatara s kojima morate stupiti u neku vrstu interakcije ne bi li mogli uspješno izvršiti misiju,” kaže Perez. “Ovi će avatari glumiti ostale članove postrojbe tako da vi, kao individua, morate s njima komunicirati ne bi li djelovali ka jedinstvena i učinkovita postrojba.” Poprilično smo sigurni kako ne govori o avatarima plave kože iz posljednjeg filma Jamesa Camerona… Bar ne još.

Izvor: popsci.com

 

Nastavi čitati

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Računarstvo i internet

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh