Svemir

Američka svemirska agencija NASA lansirala satelit za praćenje porasta razine mora

NASA je lansirala novi satelit u Zemljinu orbitu.

Riječ je o američko-europskom satelitu pod nazivom Sentinel-6 Michael Freilich koji je dizajniran da mjeri porast razine mora. Lansiran je u Zemljinu orbitu iz baze američkih zračnih snaga Vandenberg u Kaliforniji uz pomoć rakete Falcon 9 koja pripada tvrtki SpaceX. Prva faza rakete se spustila na tlo i moći će se ponovno koristiti.

Nakon druge faze i dostizanja željene visine, satelit je aktivirao solarne panele, a zatim je uspostavljen kontakt sa Zemaljskom kontrolom misije.

Satelit je dobio ime po bivšem NASA-inom znanstveniku koji je imao ključnu ulogu u razvoju “svemirske” oceanografije, a njegov glavni instrument je izuzetno precizni radarski visinomjer. Identični blizanac ovog satelita pod nazivom Sentinel-6B bit će lansiran 2025. godine.

Mjerenja razine mora iz svemira konstantna su od 1992. godine i lansiranja američko-francuskog satelita TOPEX Poseidon, nakon kojeg je lansirana serija satelita uključujući aktualni Jason-3.

Mjerenja su bitna zbog razumijevanja podizanja razine mora uslijed globalnog zagrijavanja koje prijeti milijardama ljudi.