Bakterije i virusi

Američki znanstvenici snimili zvuk zloglasnog korona virusa (AUDIO)

Vjerojatno ste do sada vidjeli na desetke ilustracija zloglasnog koronavirusa, odgovornog za preko milijun infekcija i više desetina tisuća smrti. Znanstvenici su sada pronašli način i da ga čujete, prevodeći strukturu virusa u melodiju.

Zvukovi koje čujete – zveckava zvona, zvukovi žice, lepršave flaute – svi oni predstavljaju različite dijelove virusa, nalik šiljcima, koji strše iz tijela virusa i omogućavaju mu da se prilijepi za nesvjesnog domaćina.

Kao i svi proteini, i ovi šiljci su izgrađeni od kombinacija aminokiselina, piše znanstveni časopis Science.

Koristeći novu tehnologiju nazvanu sonifikacija, znanstvenici s Tehnološkog fakulteta u Massachusettsu dodijelili su svakoj aminokiselini jedinstveni zvuk u notnom sistemu, pretvarajući cjelokupni virus u glazbeno djelo.

U stvarnom životu te aminokiseline imaju tendenciju da se uvijaju u spirale, ili da se rastegnu. Znanstvenici su bilježili te karakteristike, mijenjajući vrijeme trajanja i jačinu zvuka. Uslijed topline, molekularne vibracije također proizvode zvukove.

Ali zašto bi itko prevodio virus u melodiju?

Ovakav format može pomoći znanstvenicima da pronađu dijelove proteina za koje bi se antitijela ili lijekovi mogli najbolje vezati. Istraživači tvrde da je ovakav pristup brži i intuitivniji od klasičnih metoda proučavanja proteina, kao što je molekularno modeliranje.

Oni se nadaju da će uspoređivanjem glazbenih sekvenci proteinskih šiljaka s velikom bazom podataka drugih sonificiranih proteina jednoga dana pronaći onu koja će se „zalijepiti“ za šiljak, sprečavajući virus da inficira stanicu.

Što se tiče instrumenata, oni su u potpunosti bili stvar izbora znanstvenika. U ovom konkretnom slučaju, japanski koto svira glavne tonove i daje te umirujuće zvukove, svima potrebne u ovim mračnim vremenima.