Connect with us

Znanost

Društvene znanosti

Analiza Facebook-efekta na darivanje organa i tkiva


Američki prirodoslovni centar Hastings Center Fellows proučio je kako Facebook i druge društvene mreže mogu “uvelike proširiti darivanje života”, kada ih se upotrijebi na pravi način.

(Garrison, NY) Kad Facebook uvede opciju koja omogućuje ljudima da se registriraju kako bi postali donatori organa i tkiva, onim tisućama ljudi koji su odbacivali bilo koju od prijašnjih inicijativa za doniranje, pojave se znanstvenici poput Blair L. Sadlera i Alfreda M. Sadlera, Jr, koji će se pozabaviti tom tematikom. Učinili su to u komentarima na forumu Bioethics Forum te izvještaju poslanom putem svog centra Hastings Center Fellows. U njima komentiraju ulogu Facebooka u doniranju organa i tkiva.

Hastings centar pomogao je načiniti nacrt Zakona o darivanju organa i tkiva, utemeljenog 1968. s ciljem standardiziranja državnih zakona o donaciji organa i tkiva nakon smrti. Odvjetnik Blair Sadler član je upravnog odbora Hastings centra. Alfred Sadler je liječnik.

Njihov komentar prati reakciju korisnika društvene mreže Facebook na opciju uvedenu 1. svibnja ove godine, a koja omogućuje ljudima iznijeti svoje želje da postanu donatori u pokušaju da se smanje duge liste čekanja za darivanje organa i tkiva. “Do kraja dana datuma objave, šest tisuća ljudi se upisalo preko 22 državnih registara”, napisali su Sadleri. U Kaliforniji, do kraja dana prijavilo se tri tisuće i 900 ljudi, u usporedbi sa sedamdeset, koliko ih se obično dnevno prijavi.

Nakon dva tjedna, stopa upisa vratila se na prijašnje razine. No, dvojac je predložio nekoliko strategija za iskorištavanje punog potencijala društvenih medija kako bi se postigao kontinuirani porast registracija. “Možda nedostaje redovito podsjećanje na program darivanja, koje bi pomoglo pri pokretanju individualnih akcija”, navodi se. “Godišnjica slavljenja registriranih donatora organa mogla bi biti jedan od mnogih načina kojima bi se poboljšalo darivanje. Upitati državne organizacije za doniranje žele li dijeliti svoje informacije sa Facebookom radi pravovremenog ažuriranja podataka prilikom sve većeg broja registriranih donatora mogla bi biti još jedna od mogućnosti.”

“Državni registri mogu omogućiti transparentnost podataka putem mnogih društvenih mreža, tako da, kad se jednom osoba pridruži registru, on ili ona ima mogućnost podijeliti ovu informaciju putem Facebooka, Twittera i drugih društvenih mreža koje bi na taj način širile svijest humanog čina darivanja organa među prijateljima i poznanicima”, rekli su oni.

Sugeriraju i da društveni mediji tvrtkama omoguće oglašavanje donatorskih registara bez dodatnih troškova. “Facebook bi izazvao i druge tehnološke tvrtke na promociju korporativnog vodstva i time pokazao pozitivnu ulogu društvenih medija.”

Možemo se u potpunosti složiti s dvojicom znanstvenika, s obzirom da svakodnevno svjedočimo kako društvene mreže u veoma maloj količini potiču one pozitivne strane života, kao što su darivanje i zahvaljivanje na tome.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Društvene znanosti

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh