Izvor: 24sata, Foto: Don Davis/NASA

Asteroid je izbrisao dinosaure, ali je donio još veće probleme…

Asteroid koji je pogodio naš planet prije 66 milijuna godina i izbrisao dinosaure, ali i mnoge druge vrste, osim samog udara imao je mnogo teže posljedice za Zemlju koje su trajale godinama.

Znanstvenici su ranije mislili kako je asteroid pogodio meksički poluotok Yucatan pod pravim kutem, međutim nove analize uzoraka s dna kratera Chicxulub pokazuju kako je udarac bio pod nešto blažim kutem od 60 stupnjeva, ali to se pokazalo puno opasnijim.

Two Cretaceous Period predatory dinosaurs named Gualicho shinyae hunting smaller bipedal herbivorous dinosaurs in northern Patagonia 90 million years ago | Autor: HANDOUT

Udarac asteroida u naš planet oslobodio je golemu količinu energije, koja je otprilike 40.000 puta jača od američkog nuklearnog arsenala. U samo par sekundi katastrofa je zahvatila cijeli svijet. Goleme vatrene oluje, orkanski vjetrovi, tsunamiji koji su razorili obale i potresi koji su izazvali odrone zahvatili su Zemlju. Neke vrste sve bi to još i mogle preživjeti, da nije bilo veće katastrofe koja je uslijedila, prenosi Tech Insider.

Drastično hlađenje ubilo 75 posto svih oblika života

Ovaj udarac je u atmosferu izbacio goleme količine prašine i plinova koji su godinama utjecali na količinu sunčeve svjetlosti koja se mogla probiti do planeta. Zemlja se drastično ohladila što je izazvalo izumiranje otprilike 75 posto svih oblika života.

Nova studija u obzir je uzela novi kut pod kojim nas je pogodio asteroid te su znanstvenici otkrili da je u atmosferi završilo tri puta više sumpora od ranijih procjena, a radi se o plinu koji je hladio planet. Geofizičarka Joanna Morgan s kolegama sa Kraljevskog koledža u Londonu razvila je ovaj novi model koji pokazuje da je globalna površinska temperatura mogla pasti za prosječno 26 Celzija gotovo preko noći. Takva hladnoća mogla je potrajati godinama, dok se sumpor nije vratio na tlo. Međutim, posljedice su bile puno dugotrajnije za životinje u moru. Studija kaže da je moglo proći i nekoliko stotina godina dok se oceani nisu ponovno zagrijali.

1. Elvis Tarandek

studeni 3, 2017 kod 6:36 pm

Osim što je izbrisao dajnasaure,izgleda da je i vama novinarima pamet popuhal,jeste neopjevane …

2. Martin Suvalj

studeni 3, 2017 kod 10:22 pm

Ito je to.di ostatak tekstA

3. Martin Suvalj

studeni 3, 2017 kod 10:23 pm

Sto ste copy paste

4. Ivan Žignić

studeni 4, 2017 kod 3:15 am

Tog svemirskog “smeća” (sitnijih tijela koje privlače veća tijela) ranije je bilo puno više i ono je češće udaralo o Zemlju, pa je “sudnji dan” za mnoga živa bića već davno završio (pretpostavlja se čak za preko 90 % vrsta). Ali nešto takvo još uvijek nije isključeno i u budućnosti. Ako ostane živa koja Markička, sigurno će se pitati kako nema božjeg suda, nakon kraja života na Zemlji. A kraj će doći, ako ne prije, onda u trenutku kada naša zvijezda (Sunce) potroši postojeće nuklearno gorivo. Ali život ljudske vrste od nekoliko milijunčića godina je zanemarivo kratak trenutak u uspredbi sa “životom” Svemira koji će život na Zemlji uništiti bez milosti, isto tako kako ga je i omogućio. Ako i prije ne nestane ljudska vrsta. Neki vjernici nemaju snage prihvatiti takvu besmislenu evoluciju Svemira. Pa se trude iz petnih žila dokazati da za njih ima života i poslije smrti. Prilično lagodna zamisao. Ali smješno je kada ti isti zabranjuju u školama predavati evoluciju (živih bića), jer ta zamisao o gruboj evoluciji, koja po njima ne postoji, ruši vjernicima moral. Zato si oni radije zamisle boga koji je pravi čovjek. I to po ljubavi i po samilosti, pa će ih On , tako opisan, sigurno spasiti od neumitnog kraja, budući da su dodali bogu još dvije daljnje prenaglašene karakteristike koje ljudi žele za sebe, a to je vječnost i svemoć. Ova vjera u svemoćnog antropomorfno personificiranog Samilosnika – koji će ih poštedjeti kraja – samo znači to da je naš i životinjski nagon za preživljavanjem vrlo stvaran i vrlo velik, a strah od kraja života također. Toliko velik da se izmišljaju baš one karakteristike boga koje su dovoljne čovjeku da potisne realno znanje o smrti zbog koje se i dalje boji (pa i mnogi vjernici), te i dalje žaluje za svojim preminulim najbližima (pa i mnogi vjernici). I životinje imaju isti strah, kada im se ugrozi život. Ali ga možda nisu stalno svijesne, pa im je utoliko lakše nego ljudima koji su svijesni da su smrtni. Ali sa tom tragičnom svjesnošću, kraja kao ljudskim hendikepom, ne slaže se naš poznati muslimankski pisac knjige “Derviš i smrt”, “Tvrđava” i dr. On je dokaz da čovjek ne mora biti strašljiviji od životinje, ako zna da će umrijeti, za razliku od životinje koja to navodno ne zna. Zato treba zavidjeti takvim ljudima koji ustraju u svom postojanju, unatoč svemu i bez potiskivnja neugodnih činjenica – kao što je doslljedno činio taj pisac iz B i H . No strogo znanstveno se ne može dokazati da ćemo umrijeti. Ali smo nekako sigurni da ćemo uspjeti umrijeti, kako je uspjelo umrijeti svima ostalima do današnjeg dana. Osim nekom zelotu Isusu, ako ćemo lagati, i njegovoj nevinoj majci, bogorodici, ako ćemo izmišljati, kako to još vjeruju neki kršćani. I neki drugi, koji izmišljaju i vjeruju u svoje svoje vlastite vječne vjerske likove, ali koji istovreemno ne vjeruju u one kršćanske likove. I obrnuto. “Dokazi” im nisu baš usklađeni. Odakle im onda “sigurnost”?

• Fish

studeni 4, 2017 kod 1:38 pm

Đaba si krečio ! Toliko si se raspisao , a nisi se maka dalje nivoa jedne primitivne životinje. Jel ti odgovara Tovare?

5. Nikola Primorac

studeni 4, 2017 kod 2:32 am

Iz ovog je očito kako

6. Drazen Dado Filipec

studeni 4, 2017 kod 3:30 am

Izmisljotina…i glupost naucnika…

• Davor Pavošević

studeni 4, 2017 kod 7:35 am

A ti ne vjeruj u znanost, ali ipak koristi taj telefon ili računalo koje ti je znanost i stvorila.

7. Vesna Lokar

studeni 4, 2017 kod 3:56 am

Imamo reljefe po zemlji životinja nalik dinosaurima što su ih ljudi crtali po pećinama, što govori da su obitavali s ljudima.
    Kako vam se samo da prenositi tako nečija maštovita „znanstvena“ piskaranja?
    I kako ste samo točno izračunali 66 milijuna godina… Fascinantno. 😀

8. Miho Kulušić

studeni 4, 2017 kod 5:23 am

Da. Problem se zove čovjek koji uništava Zemlju i životinje

9. Lino Pugliari

studeni 4, 2017 kod 6:33 am

Asteroid nije izbrisao dinosauruse, danas broje vise vrsta od sisavaca. Geek.hr nije u tijeku sa znanstvenim spoznajama i otkricima.

Ptice su dinosaurusi – to je vec stara vijest.

10. Branka Gluhinić

studeni 4, 2017 kod 6:17 am

Najveći nastali problem na zemlji su ljudi.

11. Davor Pavošević

studeni 4, 2017 kod 8:02 am

Ne znam što se bunite na ovaj članak da je totalna budalaština i izmišljotina. Nije nešto spektakularno što do sada nismo znali, ali je zanimljiv za pročitati. Ili… ovdje opet ima onih koji ne vjeruju u evoluciju i ostali tijek razvoja života. Takvi ne bi ni trebali posjećivati stranicu koja se zove Znanost. Jednako kao što mi ne posjećujemo regilijske budalaštine.

12. Fatima Redzepovic

studeni 4, 2017 kod 8:30 am

Pa sada naucnici ne znaju sta ce sutra da se desi,a kao ispitali sta je bilo prije 66mil.god.nema price pravi “strucnjaci”

13. Nenad Neno Čović

studeni 4, 2017 kod 7:19 pm

Te teże posljedice su te da je donio na sebi virus iz kojeg su se razvili političari u HR,koji se kasnije razvio u jednostanični organizam danas nam poznat kao sabor u kojem sjede,plivaju..skaču i urlaju neki novi dinosauri!

14. Ivan Kos

studeni 5, 2017 kod 12:02 am

Kladio bih se da je 66,6 milijuna

15. Zoran Budisin

studeni 6, 2017 kod 12:41 pm

ZNANSTVENICI SU ZAMRAČENI U SVOM UMU ! Sotonskim nagađanjima koje se njima čine kao neumitna istina. ISUS je: put, istina i Život ! hvala

16. Zoran Budisin

studeni 6, 2017 kod 12:44 pm

nedavno, šta je to 66 000 000 god. pari lani

17. Zoran Budisin

studeni 6, 2017 kod 12:47 pm

TKO TE STVORIJA ? DARVIN ILI BOG. Po odgovoru u sebi priznaj tko si !

Više u Znanost