Biljke i životinje

Botaničari razriješili tajne biljke zaslužne za proizvodnju čaja

Botaničari su razriješili tajne biljke zaslužne za proizvodnju čaja, a rezultati istraživanja znanstvenog tima u Kini koji je dekodirao genetske informacije biljke čaja Camellia sinensis, čije se lišće upotrebljava za sve vrste čaja, uključujući crni, zeleni, bijeli, oolong i chai, objavljeni su u časopisu Molecular Plant.

Camellia sinensis je zimzeleni grm, poznat kao drvo čaja.

Sve donedavno, malo je bilo poznato o genetici te biljke, usprkos njezinom golemom ekonomskom u kulturološkom značaju, a ovim istraživanjem dobiven je uvid u kemikalije koje čaju daje okus i aromu.

“Mnogo je različitih okusa, ali tajna je što određuje genetsku bazu okusa čaja”, kazao je biljni genetičar Lizhi Gao iz Kunming instituta za botaniku.

“S izradom genetskih karata i novim tehnologijama sekvenciranja, radimo na doradi genoma drveta čaja koji će istražiti neke od okusa i aroma”, kazao je botaničar.

Rod Camellia broji preko 100 vrsta, uključujući i ukrasne vrtne biljke, ali se samo Camellia sinensis uzgaja komercijalno za proizvodnju čaja. Botaničari su otkrili da listovi drveta čaja sadrže visoke razine kemikalija koje čaju daju osobit ukus, uključujući flavonide i kofein. Ostale vrste roda Camellia sadrže te kemikalije u znatno manjoj mjeri.

Dr. Monique Simmonds, zamjenica direktora Kraljevskih botaničkih vrtova (Kew Gardens) nedaleko od Londona, kazala je da istraživanje važan doprinos razumijevanju genetskih ‘building blocks’ drveta čaja.

“Najnovija saznanja mogu imati značajan utjecaj na sve one koji su uključeni u uzgoj čaja, ali i uzgoj mnogih biljaka koje se koriste u medicinske i kozmetičke svrhe”, kazala je Simmonds.

Dekodiranje genoma biljke čaja trajalo je više od pet godina. S DNK duljine 3,02 milijarde parova baza, genom drveta čaja je četiri puta veći od genoma biljke kave.

1. Grga Zmaj

svibanj 2, 2017 kod 4:08 pm

Alen Delibegović

• Grga Zmaj

svibanj 2, 2017 kod 5:02 pm

I ja sam se zapitao, al samo istrazovanje me zanima i rezultati.

2. Hari Washing