Astronomija

Druga sonda Grail u Mjesečevoj orbiti

ASA je u Mjesečevu orbitu postavila drugu od dviju lunarnih sonda kako je bilo i predviđeno u nedjelju po američkom vremenu čime je uspješno početa misija istraživanja unutrašnjosti jedinog Zemljinog satelita, objavila je američka svemirska agencija.

GRAIL-B (‘Gravity Recovery And Interior Laboratory’) postavila se u Mjesečevu orbitu pošto je njezin glavni motor radio tijekom 40 minuta iznad južnog pola Mjeseca kako bi zakočio njezinu brzinu, kazali su stručnjaci misije.

Dan ranije, jednakim je postupkom postavljena njezina blizanka, sonda GRAIL-A.

Zajedno će GRAIL-A i GRAIL-B proučavati Mjesec kao nikada ranije, ističe voditelj NASA-e Charles Bolden.

‘Svemirske sonde blizanke GRAIL u golemim će razmjerima proširiti naše poznavanje Mjeseca i također razvoja našeg planeta’, rekao je Bolden.

Udaljenost između Zemlje i Mjeseca je oko 402.336 kilometara i astronautima svemirskog broda Apollo trebalo je tri dana da je prevale.

Lansirane iz vojne baze Cap Canaveral na Floridi 10. rujna 2011., dvije sonde GRAIL trebale su trideset puta više vremena i prevalile su više od četiri milijuna kilometara da bi dosegnule Mjesec.

1. Kristijan Trampuš

siječanj 2, 2012 kod 8:43 pm

koliko ja znam da je NASA a ne ASA

2. Dragan Peula-Crni

siječanj 2, 2012 kod 8:44 pm

toliko o štednji u recesiji lol..

• Svašta

siječanj 8, 2012 kod 1:13 pm

tehnološka investicija je način za izlaženje iz recesije, pogotovo tako napredna, dakle to je direktno ulaganje u tehnologiju i poticanje visoko tehnološke industrije. molim te da svoj nedostatak znanja ne prezentiras svima ovdje jer ispadas u najmanju ruku bedast.

no ono bitno, zasto je pobogu gore slika satelita koj se nalazi kraj marsa?!

3. Jure Jukić