Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Energija i gorivo

E20 gorivo smanjuje emisiju ugljikovog monoksida i ugljikovodika iz automobila

Nova studija pokazuje kako upotreba E20 goriva značajno smanjuje emisiju ugljikovodika i ugljikovog monoksida iz ispušnih cijevi automobila u odnosu na tradicionalni benzin i E10 smjese. Gorivo E20 sastoji se od smjese 20% etanola pomiješanog s benzinom.

Istraživanje su proveli članovi Centra za integrirane studije proizvodnje pri Rochester institutu za tehnologiju, a dodatno su otkrili i kako pri upotrebi goriva E20 ne postoji mjerljiva promjena niti u voznim svojstvima niti u održavanju automobila s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem. Prikupljeni podaci ukazuju na potencijalne prednosti goriva E20 pri smanjenju ukupne emisije stakleničkih plinova iz vozila i to baš u trenutku kada Ministarstvo prijevoza SAD-a razmatra politiku povećanja postotka etanola u standardnom benzinu.

“Trenutačno brojna, komercijalno dostupna goriva sadrže 10% etanola,” ističe Brian Hilton, viši inženjer zaposlen pri Centru te član RIT Golisano instituta za održivost, a ujedno i dio istraživačkog tima na ovom projektu. “Dosad je postojala sumnja kako će makar i malo povećanje postotka alkohola u gorivu negativno utjecati na performanse motora s unutarnjim izgaranjem. Ipak, rezultati našeg ispitivanja pokazuju kako performanse vozila ostaju nepromijenjene dok se emisija ugljikovog monoksida i ugljikovodika značajno smanjila, čak i u usporedbi s E10 smjesama.”

RIT tim vodio je i Brian Duddy, viši programer pri Centru za integrirane studije proizvodnje, a surađivali su s okrugom Monroe, New York. Ispitivanje upotrebe E20 goriva provedeno je na 10 starijih benzinskih vozila za koja nisu bila predviđena goriva sa značajnim udjelom etanola u smjesi. Za istraživanje su korištena službena vozila u vlasništvu okruga koja su prešla preko 160 000 km na gorivu E20.

Vozila su periodično provjeravana. Provjeravala se i emisija plinova i eventualne promjene u izdržljivosti i otpornosti vozila. Kod svih je vozila zabilježeno prosječno smanjenje emisije ugljikovog monoksida od 23% te 13% smanjenje emisije ugljikovodika u usporedbi s konvencionalnim benzinom. Istovremeno, nije uočen mjerljiv utjecaj na vozne osobine ili mehaniku vozila.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu “Automobile Engineering”, a iskorišteni su i od strane Agencije za zaštitu okoliša u promociji federalnog programa za postavljanje obnovljivih goriva kao standarda u cijeloj državi. Ovaj je program propisao povećanje volumena obnovljivih goriva za transportna vozila s 9 milijardi galona iz 2008. na 36 milijuna galona do 2022. godine.

RIT tim nastavlja suradnju s okrugom Monroe na prebacivanju svih službenih vozila na gorivo E20. Pružit će i dodatne podatke o utjecaju dugoročnog korištenja etanola na izdržljivost vozila.

Izvor: Rochester Institute of Technology

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Najnoviji izumi tehnologije u 3D tisku brzo mijenjaju način na koji se stvari proizvode. To je tehnologija u nastajanju koja je alternativa tradicionalnim alatima...

Inženjerstvo

Prednja ili stražnja sjedala?

Inženjerstvo

Vlasnik Mercedes-Benza Daimler i tvrtka Bosch udružili su u utorak snage u razvoju samovozećih vozila kako bi stvorili robotski taksi koji će sam dolaziti...

Inženjerstvo

Imajući u vidu razvoj integriranog sustava na relaciji bespilotna letjelica – osobni automobil, koji bi pomagao u slučajevima velikih prirodnih katastrofa, automobilski div Ford...

Oglašavanje