Psihologija

Ekstraverti bi mogli izazvati probleme na misiji na Mars

Credit: NASA

Kako NASA usmjerava značajne napore u slanje ljudi na Mars u nadolazećim desetljećima, istraživači u području psihologije ispituju koji bi tipovi osobnosti mogli najbolje funkcionirati u grupi na jednom tako dugačkom putu.

Jedno od takvih novih istraživanja pokazuje kako bi sudjelovanje ekstravertiranih osoba na takvim dugoročnim misijama kao što je misija na Mars, koje mogu potrajati i do tri godine, moglo imati nekoliko nedostataka.

Na primjer, ekstraverti su obično veoma pričljivi, no zbog takve bi se njihove društvene prirode u zatvorenoj i izoliranoj okolini dugoročno drugima moglo činiti da su oni previše intruzivni ili da uvijek traže pažnju, kažu istraživači.

„Govorimo o veoma malenim prostorima koji su vrlo izolirani i zatvoreni, a ekstraverti takve situacije ne podnose baš najbolje“, rekla je Suzanne Bell, profesorica psihologije na DePaul Sveučilištu u Chicagu i istraživačica koja je proučavala ovu temu.

Dodala je da, kad jedan član posade uvijek želi razgovarati s drugima, dok su ostali članovi malo manje društveni, to može postati prilično iritirajuće, prema čemu su istraživači zaključili da bi ekstravertirane osobe mogle biti određena „prepreka“ na takvim misijama.

Ekstraverti i timovi

NASA je trenutno uključena u rješavanje brojnih problema vezanih uz planiranje dugoročnih svemirskih misija, uključujući i problem sastavljanja najkompatibilnijih timova ljudi koji će otići na misije.

Tako je u novoj studiji financiranom od NASA-e Bell sa svojim kolegama proučavala rezultate prijašnjih istraživanja timova koji su živjeli u okolinama sličnim onima na dugotrajnim svemirskim misijama, uključujući i simulaciju svemirskog broda u trajanju od 100 dana, kao i misije na Antarktici.

Ekstravertirane su osobe, upravo zbog svoje društvenosti, tendencije izlascima, otvorenosti i asertivnosti, one osobe koje želite imati u svom timu jer se zauzmu za rješavanje problema i uključuju u rasprave o tome što treba biti napravljeno, što je dobro za planiranje, rekla je Bell. Osim toga, zbog svojih društvenih interakcija ekstraverti dobro razumiju tko što zna u timu, odnosno znaju prepoznati stručnjake u različitim područjima, što je također veoma korisno za timski rad.

No, istraživači su pronašli nekoliko potencijalnih nedostataka sudjelovanja ekstravertiranih osoba u timskom radu u takvim izoliranim i zatvorenim prostorima. U jednom istraživanju koje je uključivalo simulaciju svemirskog broda ekstravertiran je član tima bio izopćen od strane dvojice svojih rezerviranijih kolega, rekla je Bell. „Smatrali su da je on previše drzak, da previše izražava svoje mišljenje i općenito previše govori“, dodala je.

Osim ovog problema, ekstraverti mogu imati teškoće s prilagodbom u okolinama u kojima postoje male mogućnosti za nove aktivnosti ili socijalne interakcije, rekli su istraživači.

„Ljudi koji su ekstravertirani mogu se teško prilagođavati u takvim situacijama jer oni žele puno raditi i žele biti u uključeni u različite aktivnosti, a na ovim misijama neće biti toliko mnogo aktivnosti, pa s vremenom stvari postanu monotone i gledate uvijek iste ljude“, rekla je Shanique Brown, studentica na DePaul Sveučilištu u Chicagu.

Treba li slati ekstraverte na Mars?

Naravno, rezultati ovih istraživanja nikako ne znače da ekstravertirane osobe ne smiju na Mars. Međutim, potrebno je još studija kako bi se saznalo kako ekstraverti funkcioniraju u takvim okruženjima koja su pogodnija za introverte, te kakvi bi im treninzi mogli pomoći u podnošenju navedenih teškoća. Takva bi istraživanja mogla biti provedena u simulacijama svemirskih uvjeta ili na Međunarodnoj svemirskoj postaji, rekla je Bell.

Bell je napomenula da tim sastavljen isključivo od introverata također nije dobro rješenje. „Pitanje je gdje je sredina, a jednom kad nađemo tu sredinu, moramo istražiti kako treninzima možemo povećati kompatibilnost u takvim timovima“, rekla je.

Izvor: LiveScience