Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Robotika

Emocionalni roboti kao kućni ljubimci

Dizajneri robota ljubimaca vode neprestanu bitku s potrošačima kako bi pružiti zabavne i realistične visokotehnološke uređaje ili gadgete koji na ljudsku interakciju odgovaraju sve preciznijim načinima, oponašajući ponašanje stvarnih kućnih ljubimaca životinja ili čak ljudi.

Istraživači u Tajvanu danas proučavaju novi dizajn kojim bi se moglo doći do razvoja robota s vizualnim modulom koji bi jednog dana mogao raspoznavati ljudske izraze lica i reagirati na odgovarajući način. Dio problema je da dizajn robota traje dugo, a potrošački životni ciklus bilo kojeg proizvoda je vrlo kratak. Štoviše, fiksni prototipi i ponavljajuće ponašanje kod domaćih robota za zabavu više ne zanima sofisticirane korisnike. Oni danas očekuju da će njihovi roboti kućni ljubimci biti gotovo jednako dobri kao i “roboti” koje vide u 3D filmovima i igricama.

Istraživači, Wei Po-Lee, Tsung-Hsien Yang i Bingchiang Jeng na nacionalnom Sveučilištu Sun Yat-sen u Kaohsiungu, sada su se okrenuli neuronskim mrežama kako bi im one pomogle razbiti ciklus ponavljajućeg ponašanja robota igračaka i usaditi im gotovo emocionalne reakcije na interakcije. “Razvili smo interaktivni okvir koji u svom središtu ima korisnika, a koji koristi pristup zasnovan na neuronskim mrežama za izgradnju jednostavnog ponašanja i arbitriranja za robote”, objašnjava ekipa u novom broju časopisa International Journal of Modelling, Identification and Control. Njihov pristup bi im trebao omogućiti da konstruiraju robota kućnog ljubimca sa emocijama mnogo brže nego što to omogućava trenutni dizajn i izrada prototipa.

Izrada potpuno autonomnih umjetnih bića s inteligencijom nalik na ljude je vrlo dugoročni cilj robotike i informatike. Na putu do takvih strojeva, razvijaju se uređaji za kućnu zabavu i poslove kao što su Tamagotchi digitalni kućni ljubimci i kućni roboti igračke kao što je Aibo, robotski pas, pa čak i Roomba, robotski usisavač. Istovremeno, kultura popularne znanstvene fantastike podigla je očekivanja potrošača. “S današnjim tehnologijama u računalstvu i elektronici te znanjima u etologiji, neuroznanosti i spoznavanju, moguće je stvoriti utjelovljene prototipe umjetnih živih igračaka koje djeluju u fizičkom svijetu.” objašnjava Wei-Po Lee.

Postoje tri glavna problema koja se razmatraju u proizvodnji robota, objašnjavaju istraživači. Prvi je vezan za izgradnju odgovarajuće upravljačke arhitekture pomoću koje se robot može suvislo ponašati. Drugi je vezan za razvoj prirodnih načina interakcije robota s osobom. Treći je problem vezan za ugradnju emocionalnih reakcija i ponašanja u računalo robota. Istraživači se nadaju da će riješiti sva tri pitanja usvajanjem arhitekture zasnovane na ponašanju – uz korištenje neuronskih mreža – koja može omogućiti vlasniku robota ljubimca da preuredi uređaj da “uči” ili da se razviju nova ponašanja, a u isto vrijeme osigurati da robot ljubimac ispravno funkcionira u stvarnom vremenu.

Tim je testirao svoj teoretski okvir izradom robota kontrolora kako bi se uspješno obavili razni zadaci. Oni, i bezbroj drugih istraživačkih timova širom svijeta, trenutno rade na vizualnom modulu za robote. Tehnika još nije dovoljno zrela, ali se istraživači nadaju da bi u konačnici mogli izraditi robota ljubimca koji bi mogao prepoznati izraz lica svog vlasnika i možda i odgovoriti u skladu s tim. Takav razvoj ima velike implikacije za interaktivne uređaje, računala i funkcionalne robote budućnosti.

Izvor: Inderscience Publishers

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Bakterije i virusi

Roboti tijekom noći koriste ultraljubičasto svjetlo kako bi uništili viruse i bakterije.

Robotika

Humanoidni robot pruža pomoć pri izdavanju potvrda o nekažnjavanju i nekonzumiranju opijata, što je u Rusiji neophodno za rješavanje brojnih pravnih poslova.

Robotika

Japanski znanstvenici Hiroshi Ishiguro i Kohei Ogawa stvorili su robota koji nosi ime Erica.

Robotika

Robota, to jest robotiziranu ruku, programirali u sami učenici.

Oglašavanje